La Londra, lucrurile sunt “developing”

La Londra, lucrurile sunt “developing”

Bogdana Butnar, Experience & Digital Strategy Director Karmarama/Accenture Interactive, ne scrie din Londra. Despre masurile autoritatilor, lucrul de acasa, comunicarea brandurilor si aceasta stare de developing: un fel de urgenta, dar la viteza minima. 

 

Guvernul din Marea Britanie: o abordare diferita

De astazi, luni 16 martie, lucrez de acasa din proprie initiativa. In Marea Britanie, guvernul a decis sa aiba o abordare diferita, incercand sa atenueze curba de imbolnaviri de COVID-19 printr-un fel de “infectare controlata”. In consecinta, recomandarile oficiale sunt mai putin drastice.

In Londra companiilor nu li s-a cerut oficial sa-si inchida birourile si nu suntem in “lock-down” asa cum se intampla in alte tari din Europa. Ni s-a spus sa muncim de acasa daca vrem, sa venim la birou daca vrem.

Nu sunt virolog asa ca nu stiu cine are dreptate si am incetat sa ma mai uit pe Twitter unde se dezbate din greu daca britanicii sau francezii stiu mai bine. Pe mine ma durea gatul de o saptamana asa ca am decis sa stau acasa. Avem colegi imunodeficienti si m-am decis ca e mai bine sa nu ii cadorisesc cu cine stie ce virus, COVID sau nu. 

Cam asta e realitatea mea la nivel personal. 

 

Stare de urgenta la viteza minima

La nivel profesional lucrurile sunt … “developing”, asa cum zic canalele de media atunci cand o poveste nu mai e “breaking news”. Totul e in stare de urgenta dar, de fapt, la viteza minima.

Cred ca oamenii care au decis sa lucreze de acasa (probabil majoritatea dintre cei cu joburi de birou) sufera de un pic de “home lag” indus de lipsa de structura, de copiii pe care probabil au decis sa ii tina acasa si de lipsa de coordonare inerenta in primele cateva zile de izolare.

Practic suntem intr-un experiment masiv de “flexible working”. Genul asta de abordare, “esti la birou numai daca e musai nevoie”, se incearca timid pe ici pe colo, cateva companii au dat unda verde la “ore esentiale“ (10:30 - 4:30 esti la birou, inainte si dupa muncesti de unde vrei cu conditia sa te tii de termenul de livrare) dar nimeni nu a vazut chestia asta la scara la care se produce in acest moment.

Ramane de vazut daca ne tine internetul, daca promisiunile companiilor de collaborative working (Slack, Teams, Jira, etc) o sa fie confirmate si daca eu o sa pot sa o contrazic finalmente pe mama care mi-a zis mereu ca o vizita in persoana face cat 100 de telefoane.

 

Avem cateva zile in care sa schimbam modul in care facem marketing

Cat priveste marketingul in sine, intrebarile sunt numeroase. Cum faci marketing pentru milioane de oameni stresati si care stau mai mult in casa. 

Cum iti alegi canalele media? Mult mai multa lume se uita la stiri in zilele astea, si mai multi or sa fie online pe siteurile de streaming (in presa se discuta globalizarea fenomenului de binge-watching). Numai din ce vad pe feedul meu, mult mai multi oameni dau share pe retele de socializare.

Panotajul exterior o sa trebuiasca sa fie reconfigurat in planurile de media pentru ca oamenii vor circula mai putin (poate?). Ce inseamna asta pentru planurile de media se stabileste acum. 

Ce spui acestor oameni? Multe branduri au incercat sa lege mesajele de marketing de COVID-19. Majoritatea au dat-o in bara rau de tot. KFC e nevoit sa-si retraga semnatura (Finger Lickin’ Good) pe durata crizei.

Cum vinzi acestor oameni? Cateva chestii sunt evidente: infrastructura de livrari la domiciliu nu poate scala ca sa faca fata nevoii de acum. Ocado, Sainsbury’s si Tesco au termene de livrare la domiciliu de 5-7 zile (fata de 1 zi inainte de criza). Amazon Next Day inseamna peste 3-4 zile si 2 h-window (serviciul care livreaza in zone metropollitane in 2 ore) a livrat sapt trecuta in minim 48.  

In cateva saptamani profilul consumatorului s-a schimbat si avem cateva zile in care sa schimbam modul in care facem marketing. Asta intre spalat pe maini si luat temperatura.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related