Avem nevoie de mai puțină publicitate și de povești mai bune. Asta crede Jan Teulingkx, former Global Creative Director și membru Saatchi&Saatchi Worldwide Creative Board la Publicis Groupe.
Recent, Jan a răspuns invitației Publicis România de a susține mai multe sesiuni inspiraționale pentru clientul lor, VISA. Punctul lui de vedere a fost că poveștile sunt la un pas de creativi, atât timp cât se uită peste date mai mult decât inginerii. Asta pentru că datele pot include insighturi și narative noi.
”Publicurile cu care vorbim merită mai mult decât publicitate targetată. Putem face mult mai mult.”
Am vorbit cu Jan despre motivul pentru care problema burnout-ului are nevoie de mai mult decât campanii draguțe, despre modelele de lucru depășite și despre modul în care lumea este schimbată de cei care stau de cealaltă parte în autobuz.
Trenduri în 2020
Dacă nu ai un scop, un motiv pentru care faci ceea ce faci, pentru care consumatorii ar trebui să interacționeze cu tine, va fi din ce în ce mai dificil să știi ce faci. Trendurile pentru 2020 nu se referă la AI, AR și VR. Ele vor fi despre conversații eye-to-eye între branduri și consumatori.
Anul 2020 va fi al...
Va fi momentul esențial în care industria de publicitate trebuie să decidă ce vinde: data dashbords sau povești relevante din punct de vedere cultural.
Cel mai enervant trend din 2019
Trump.
Eco, egalitate de gen, GDPR, încălzire globală
Îmi este rușine că trebuie să mai discut despre egalitatea de gen cu copiii mei în 2020. Ce am făcut în acești ani? Desigur, creativii adoră toate aceste probleme, deoarece garantează o tensiune bună în work. Va apărea mai mult work legat de responsabilitate socială. Atât timp cât guvernele nu suplinesc lipsurile, brandurile vor trebui să intervină.
Burnout-ul
Modelele de lucru de azi sunt atât de depășite. Suntem cu toții în mașinile noastre în același moment pentru a ajunge la birourile unde ne uităm la ecranul nostru, purtând căști în cea mai mare parte a zilei. Tipul care stă în stânga face cu 40% mai mult decât tipa din dreapta. Se așteaptă să lucrăm până la ora 18, dar școlile se închid la ora 16... Exemplele pot continua. Dacă vreun brand începe să abordeze burnout-ul, sper să o facă inovând. Nu doar prin realizarea unor campanii drăguțe.
Influenceri, date
Dacă suntem smart, începem să folosim date pentru a scrie povești noi. Nu pentru a vinde mesaje. Publicurile cu care vorbim merită mai mult decât publicitate targetată. Putem face cu mult mai mult. Sunt complet de acord că trebuie să găsim cei mai buni analiști de date. Însă să-i așezam pe cât mai mulți în departamentele de creație, nu doar cu oamenii de media.
Nu sunt un mare fan al influencerilor. Îmi place să fiu „sfătuit”, „inspirat” sau „învățat”. Nu influențat. Lupta pentru atenție necesită o mulțime de instrumente noi, dar lupta pentru autenticitate este mult mai satisfăcătoare.
Civil media
O fată de 15 ani cu sindrom asperger stă în fața unui parlament. De atunci, supermarketurile nu mai folosesc materiale plastice, principala campanie a Coca Cola se referă la reciclare, iar Burger King promovează Whoppers fără conservanți artificiali. Cele mai mari povești au ieșit mereu din cele mai mici colțuri. Lumea este făcută de cei care au ales să stea de cealaltă parte a autobuzului.
Colegi din generația Z
Dacă suntem suficient de smart pentru a fi prima generație activă care nu o va mai judeca pe următoarea... schimbarea va fi extraordinară. Prima generație complet conectată care are un higher purpose este gata să intre în lumea noastră. Ușile mele sunt larg deschise.
Sper ca industria comunicării - cu tot stresul și presiunea sa financiară - să găsească timpul și spațiul pentru a permite Gen Z să ne schimbe. Sunt foarte sensibili și sunt foarte buni în a evidenția ceea ce facem greșit. Să le oferim oportunitățile pe care le merită. Dacă îi găsești prea tineri și improprii, probabil că ești prea bătrân să-i înțelegi.