[REC si la podcast] Sergiu Biris (Neascultatorii): Conteaza foarte mult pentru ascultatori sa ai o poveste buna, din care sa invete ceva

[REC si la podcast] Sergiu Biris (Neascultatorii): Conteaza foarte mult pentru ascultatori sa ai o poveste buna, din care sa invete ceva

Sergiu Biris face podcastul Neascultatorii pentru ca vrea sa ofere insight-uri reale antreprenorilor, nu doar “PR talk”. Sergiu este el insusi antreprenor, angel investor si advisor pentru startup-uri, asa ca i-a fost usor sa abordeze tema si invitatii. Crede ca e foarte important sa spui o poveste buna, din care ascultatorii sa ramana cu lectii pe care le pot aplica. 

La fel ca alte gazde de podcast, Sergiu spune ca invata el insusi multe de la invitati si ca una dintre provocarile principale este sa mentii ritmul de publicare, in conditiile in care proiectul este doar un hobby. Are in vedere si monetizarea, dar este inca relativ la inceput si trateaza prodcastul ca un proiect de suflet.

Daca te bate si pe tine gandul sa pornesti un podcast, sfatul lui este sa incepi cu ce ai, chiar si cu telefonul, si sa-ti dai seama daca e ceva ce te pasioneaza. Continutul este cel mai important. Si trebuie sa fie suficient de interesant incat sa vorbeasca oamenii despre el - asta fiind si metoda cea mai buna de promovare. De aceea, Sergiu vrea sa creeze continut valoros, care va fi util si peste doi, trei ani.  

Mai multe despre tool-uri folosite, recomandari si planuri, gasitit in interviu. 

 

Ideea podcastului 

Ideea pentru Neascultatorii mi-a venit dintr-o frustrare personala, legata de faptul ca nu exista suficient continut valoros in limba romana, dedicat fondatorilor de start-ups. Cand ma refer la continut, vorbesc de insight-uri de la fondatori, de la oameni care chiar au trecut prin procesul de a crea un start-up, de a-i atrage finantare si chiar a face exit. Exista multe articole si interviuri, dar de cele mai multe ori e vorba de "PR talk", nu de insight-uri reale. Daca te uiti la articolele din presa ai impresia ca toata lumea are succes si ca suntem cu totii milionari in euro, cand realitatea e de fapt cu totul alta. 

Asa ca am inceput sa contactez fondatorii de start-ups apropiati mie si sa le iau interviuri... pur si simplu. 

De la idee pana la implementare a durat aproximativ 3 luni. Cel mai mult a durat research-ul legat de echipament, dar si pana am definitivat conceptul (branding, website, etc). Probabil ar fi durat mai putin daca incepeam pur si simplu cu echipamentul pe care il aveam la dispozitie.

 

Ajutoare si tool-uri 

Am ajutor pe partea de editare din partea unui prieten, Alexandru Simonca. In rest ma ocup eu personal de partea grafica si de promovare, insa voi avea nevoie de ajutor curand si pe partea asta, pentru ca e foarte time consuming. 

Ca echipament de inregistrare folosesc un recorder Zoom H6, microfoane Shure cu mufa XLR, nimic iesit din comun. Dar daca vrei sa incepi foarte rapid, poti inregistra direct pe telefon. Cred ca e mai important continutul in sine decat echipamentul, cel putin pana iti dai seama daca chiar vrei sa faci un podcast sau nu.

 

Alegerea interlocutorilor și a temelor

Imi aleg invitatii in functie de proiectele/realizarile pe care le-au avut. E foarte important ca un episod sa fie ca o poveste, din care ascultatorii sa poata trage niste invataminte pe care sa le poata aplica in ceea ce fac ei. De obicei fac un mic research despre invitati, avem o intalnire scurta sau un call in prealabil, iar la cateva zile distanta facem interviul. As zice ca 70% e tema de acasa, restul freestyle.

 

Podcasturile în România  

Cred foarte tare in acest format si cred ca e loc foarte mult de crescut, mai ales ca exista foarte multe nise pe care se pot produce podcasts.

Deocamdata, cel putin in Romania, cred ca nu foarte multa lume stie ce e un podcast sau ca exista platforme dedicate pentru a asculta podcasts sau ca oricine are deja in telefon aplicatii pentru ascultarea unui podcast. E foarte mult loc de crescut si ma bucur ca si voi va aduceti aportul la promovarea acestui format.

 

Cateva cifre 

Deocamdata sunt foarte la inceput, am produs doar 9 episoade, cu aproximativ 1000 de ascultari pe episod. Cred ca e mai greu la inceput, pana se obisnuieste audienta cu show-ul tau.

 

Inspiratie si recomandari

De la noi: Podcastul lui Katai, Hurducast, Pe Bune, MCN Podcast by Micutzu, IGLCC by George Buhnici, Upgrade 100 by Dragos Stanca.

De afara: Masters of Scale, Tim Ferris Show, Starting Greatness, How I Built This, Joe Rogan Experience.

 

Provocari 

Poate parea dificil daca nu esti un om tehnic sau nu intelegi cum functioneaza un echipament, o tehnologie, etc.

Odata ce am trecut de partea tehnica, provocarile cele mai mari pentru mine au fost sincronizarea cu programul invitatilor, interviul in sine (un mare consumator de energie) si frecventa cu care inregistrez emisiunea (am realizat primele 9 episoade cu o frecventa saptamanala, care e un ritm cam greu de tinut daca nu faci asta full time).

 

Lectii

Am invatat ca efortul pe care il depui pentru a avea continut de calitate nu este de prisos. Conteaza foarte mult pentru ascultatori sa ai o poveste buna, din care pot sa invete ceva si un continut de calitate din punct de vedere audio.

Apoi am invatat ca invitatii sunt deschisi sa iti raspunda la intrebari, atata timp cat pui intrebarile corecte, iar ei simt ca pot ajuta pe cineva prin raspunsurile lor.

Si am invatat foarte multe informatii utile din experienta invitatilor mei. De multe ori am fost si eu un simplu ascultator care isi lua notite si incerca mai apoi sa aplice mai departe ce a invatat.

 

Monetizarea podcastului

Momentan nu, e mai mult un hobby si imi face mare placere. Dar probabil il voi monetiza in viitor. De monetizare se ocupa agentia Thinkdigital, care a lansat la finalul lui 2019 prima retea de publicitate in podcasts din Romania.

 

Promovare

Facebook, Insta si YouTube. Cel mai bine functioneaza insa word of mouth. Cred ca daca ai content bun, vorbeste lumea despre el si creste organic. Nu tin sa am continut viral, ci mai degraba continut de calitate si "evergreen", adica sa aiba valoare si pentru cineva care il va asculta prima data peste 2 ani.

 

Planuri

Voi continua sa il produc, cat pot de des, in functie de cum imi permite timpul. E un proiect de suflet pentru mine. Foarte multa lume ma contacteaza si discutam despre Neascultatorii, iar asta ma bucura enorm.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related