”Alo? Nu te sun referitor la Reea". Dupa 15 ani de prietenie si discutii relaxate la telefon, Ruxandra si Andreea , au fost nevoite sa apeleze la acest spoiler ca sa reseteze tonul conversatiei dintr-unul de business, intr-unul personal. Pentru ca dupa 15 ani, cele doua au pornit propriul lor business: Reea Design, al carui concept se defineste prin momente de pus in rama. Produsele sunt tablouri personalizate cu poze si mesaje, unele provenite din feed-ul de Instagram.
Ruxandra Morosan este inginer si dupa ce a profesat 2 ani in domeniu, s-a orientat catre design grafic, unde profeseaza de 5 ani. Andreea Gheorghe a studiat Marketing si Publicitate, si a lucrat in industrie aproximativ 3 ani, dupa care a pus accentul pe finante si project management, ceea ce face si in prezent. Niciuna nu a renuntat la job pentru a se ocupa de Reea Design.
Obisnuiam sa oferim tablourile cadou celor din jurul nostru, iar reactiile lor si faptul ca doreau tablouri asemanatoare la randul lor pentru a le darui, au fost principalul semn ca ideea noastra poate functiona.
Au pornit business-ul printr-o campanie de crowdfunding si au apelat la prieteni specialisti in IT, PR sau Digital Marketing. Acum, obiectivul este sa investeasca mai mult in promovare, ca sa familiarizeze publicul cu noul lor concept.
De sarbatori, au decis sa livreze unele tablouri personal, iar entuziasmul celor care deschideau coletul imediat ce il primeau, devenea entuziasmul lor. Iata povestea.
Ideea de business
Ne doream sa avem un proiect al nostru, eu fiind project manager, iar ea designer, obisnuiam sa lucram la diferite proiecte impreuna. Ruxandra este o fire foarte creativa, de fiecare data cand desena sau picta pentru a-si decora propriul apartament ceream o replica personalizata si pentru mine. Ideea ne-a aparut cand, la petrecerea de casa noua, foarte multi prieteni au apreciat tabolurile si printurile si s-au interesat de unde le pot cumpara.
Primii pasi
In prima faza am facut o cercetare de piata, am analizat lista posibilior concurenti, dupa care am avut o serie de intalniri si discutii cu oameni cu experienta atat din antreprenorat cat si din legal si ne-am folosit de cunostintele lor, pentru a elimina cat mai mult din riscuri. Ulterior am deschis firma, concomitent am lucrat la pagina de Facebook, Instagram si dezvoltarea site-ului.
Dezvoltare
Initial business-ul avea ca principal concept tablouri cu diferite teme realizate digital de Ruxandra. Pe langa acestea, am adaugat ideea cu momente de pus in rama in care apareau pozele primite de la clienti si care formau un feed de instagram in plan de tablou.
Am fost placut surprinse de succesul acestei teme, cu momente de pus in rama si asa am mers la ideea de a realiza o aplicatie. Ulterior am inteles ca ar trebui sa despartim cele doua concepte pentru ca aveau target-uri diferite, inclusiv partea de promovarea necesita o abordare diferita.
Dificultati
Problema materialelor consumabile a fost destul de solicitanta, am gasit greu cutiile potrivite pentru diferite dimensiuni de rama, plus tot ce implica protejarea tablourilor. Problema este partial rezolvata, inca dorim sa testam diferiti furnizor pentru aceasta parte. Un alt aspect important a fost comunicarea mesajului catre consumatori, cum le explicam ce face Reea, cum descriem produsul. Fiind un concept nou a fost o provocare sa facem conceptul inteles.
Evolutia relatiei
Lansarea business s-a realizat printr-o campanie de crowdfunding, care a fost un prim experiment pentru amandoua. Am dezvoltat-o pas cu pas fara sa stim, de exemplu, ca ne asteapta 4 saptamani intense si ca vor fi perioade de cateva zile in care va trebuie sa livram chiar si 70 de tablouri.
In mod cert au existat si mici conflicte si ne era dor de disctutille noatre relaxate, iar in acea perioada ne sunam sau ne intalneam doar ca sa stabilim ce e de facut pentru Reea. La un moment, pentru a stabili tonul, incepeam discutia la telefon cu fraza "Nu te sun referitor la Reea".
Entuziasmul
Am avut mult suport din partea celor din jur, avem prieteni care sunt specialisti in IT, PR, Digital Marketing, etc., care ne-au indrumat pe parcurs, iar astea ne-a ajutat foarte mult. In plus, pentru ca era perioada sarbatorilor si aveam deja experiente negative legate de livrarea prin firme de curierat, am decis sa livram unele tablouri personal, iar asta cred ca a fost una dintre cele mai bune decizii. Oamenii erau foarte entuziasmati, deschideau coletul imediat ce il primeau si le puteam vedea reactia de bucurie, iar asta ne motiva sa continuam si ne dadea energie.
Creativitatea
Partea de creatie revine in totalitate Ruxandrei. Desi produsul cu pozele din colectia clientilor pare sa aiba un tipar standard, exista o poveste in spatele fiecarui tablou, iar Ruxandra reuseste sa o creeze alegand pozele potrivite si uneori si mesajul. In plus exista si produsele cu teme personalizate in functie de cerinte.
Produse
Principalele produse sunt tablourile personalizate cu poze si mesaje. Acestea sunt de diferite tipuri si dimensiuni, cu 4, 9, 10, 12, 18 poze, cu sau fara text. Produsul se poate livra cu sau fara rama. Ramele sunt de diferite tipuri si culori (metal, lemn - albe, negre, arginitii sau aurii). Sunt livrate si ambalate in cutii speciale.
Clienti
Publicul nostru este format in general din persoane cu varsta cuprinsa intre 24 si 40 de ani, preponderent barbati. Produsele sunt achizitionate atat pentru decorare cat si pentru a fi oferite cadou.
Costuri
Pe langa timpul si energia investita a fost necesar sa investim in site, in promovare, in materiale consumabile etc. Am decis sa ne facem un credit, iar prima parte a implicat un cost de aproximativ 15.000 euro.
Conform predictiilor, speram sa fie profitabil in curand, in continuare investim tot venitul in promovare, materiale, costuri lunare cu furnizorii si partea administrativa.
Planuri
In prezent lucram la aplicatia pentru desktop si mobil, care are ca principal obiectiv introducerea unor noi elemente in tabloul cu poze si permite utilizatorilor sa isi creeaza colajul intr-un mod simplu, dar pastrand design-ul cu un look interesant. Totodata ne dorim sa continuam sa investim in promovare si sa dezvoltam o echipa care se poate dedica exclusiv acesteia.