Artizanii iau lumea din jurul lor și, în atelierele lor liniștite, o distilează și-i împachetează esența în recipiente de tot felul. O ard la 1000 de grade în farfurii de porțelan, o toarnă în lumănâri sustenabile, o întind cu un vârf de pensulă pe hârtie sau o închid într-o sticluță de parfum. Înafară de unicitatea și sensibilitatea lor, ăsta e, de multe ori, farmecul lor magnetic: bucata de lume pe care ți-o aduc mai aproape.
În parfumurile Iuliei-Victoria Neagoe, artizan în atelierul de parfumerie Luviane, intră doar ingrediente naturale: esențe certificate, dar și câte un apus spectaculos de soare, personaje emblematice din istorie, un zbor de păsări, sau un mit românesc. Până să o transforme în business, și-a cultivat pasiunea pentru mireseme în parfumerii din toată lumea, unde a învățat secretele parfumeriei artizanale, pe care le-a adus acasă, în unul dintre puținele ateliere de parfumerie din țară.
Viața înainte de Luviane
Parfumuri artizanale fac de foarte mulți ani, dar în paralel am urmat Facultatea de Construcții, un master și un doctorat în domeniu și am predat la Facultatea de Arhitectură. Am urmat și un master în Bio-Chimie în străinătate. Pasiunea o am de mică, iar primele încercări au fost niște macerate din flori amestecate cu rășini de conifere.
Din pasiune în business
Pasiunea în domeniul meu trebuie exersată în permanență pentru că este vorba de niște neuroni care dacă nu sunt exersați în permanență mor. Am experimentat mult cu plantele când eram mică, iar apoi am făcut voluntariat în diferite parfumerii. Lucrez doar cu ingrediente naturale – de aceea nu prea m-a ajutat ce am învățat la școală unde se învață multă sinteză, însă am învățat lucruri utile în practicile pe care le-am făcut prin lume.
Mă focusez doar pe Luviane de 1 an doar. Am predat 9 ani în paralel cu parfumerie artizanală, dar acum trăiesc doar din asta. În ultima perioadă mi-a ocupat mai mult timp antreprenoriatul, dar sper să reușesc să am un echilibru.
Niște provocări
În România procesul de a deschide un business nu este complicat, însă e nevoie de o investiție destul de mare în domeniul meu. Provocări am avut destule: în primii ani, lipsa legislației în domeniu, recipientele, găsirea ingredientelor curate și certificate și faptul că un același ingredient de la același furnizor poate diferi de la un an la altul din cauza condițiilor climatice. O provocare mare a fost lansarea parfumurilor dedicate Reginei Maria a României și îmi place să cred că până acum nu există nimic care să intre la categoria satisfăcător.
Proceul creativ
Inspirația o întâlnesc la tot pasul - poate fi un apus spectaculos sau un zbor de păsări, pot fi simboluri și ritualuri românești, istorie, mitologie. Am un atelier în care lucrez și în care îmi găsesc liniștea. Sunt parfumuri realizate doar din ingrediente naturale certificate.O categorie destul de restrânsă, dar cred că diferențierea o face bucuria pe care o transmit cu și prin produsele pe care le creez.
Clienții
Sunt oameni frumoși, care apreciază lucrurile făcute cu suflet. Mă găsesc la diferite târguri și evenimente, dar și în online. A început să capete consistență artizanatul pentru că oamenii au nevoie să revină la origini, la lucrul făcut de mână care poartă în el energia omului care îl realizează.
Promovare online/ vs/ offline
Online pe Facebook și Instagram, dar mai ales offline pentru că este vorba despre miresme și oamenii au nevoie de interacțiune directă, au nevoie să testeze și să descopere emoțiile pe care parfumul le trezește în ei. Am și parteneri foarte dragi unde există selecții de produse: My Romanian Store, Strop Concept, Jujube Atelier din Sibiu și altții.
Cum creștem în 2020
În mod organic, la fel ca până acum, în așa fel încât să simt stabilitate pe fiecare treaptă pe care urc. În 2020 voi lansa un serviciu nou în cadrul brandului și cu siguranță un nou parfum.