[Viața după Agenție] Raluca Duță: Burn-out-ul e un moment la care ajungi pentru că ai uitat să fii prezent în viața ta

[Viața după Agenție] Raluca Duță: Burn-out-ul e un moment la care ajungi pentru că ai uitat să fii prezent în viața ta

A intuit care e treaba cu influencerii încă de la mijlocul anilor 2000, când începeau să apară A listerii, acești proto-influenceri și a luptat să deschidă Bridge-ul, un nou department în Golin care să pună focus pe subiectele tratate de bloggeri. 5 ani mai târziu a plecat la client și acum este Digital Manager L’Oreal, o poziție challenging în care Raluca Duță se regăsește.

Marea schimbare a fost trecerea de la o poziție în care lucram împreună cu o echipă de 5 oameni cu care vorbeam aceeași limbă digitală, la o poziție al cărei prim obiectiv era transformarea digitală a echipei pe diferitele funcții, de la marketing, la comercial și general manager de divizie.

Altfel, programul fix nu e un mit și weekendurile libere sunt o realitate. Nu mai arde tot timpul ceva, ca în agenție și nu te mai simți vinovat când închizi telefonul, povestește Raluca Duță. Viața ei după agenție, după cum urmează:

 

Când am plecat am simțit că îmi părăsesc familia

Mi-a fost greu să plec din Golin pentru că a fost cea mai lungă și serioasă relație profesională, dar și pentru că timp de 5 ani am primit tot suportul posibil din partea Hortensiei Năstase, a Monicăi Botez și a colegilor mei și am simtit că îmi părăsesc familia alături de care am crescut.

În plus, când am facut pasul catre L’Oreal știam că las în spate o poziție cu foarte mare vizibilitate și responsabilitate pentru un nou job într-o companie cu care nu interacționasem niciodată înainte și unde trebuia să câștig din nou încrederea și respectul colegilor, partenerilor și agențiilor.

Nu pot spune că a existat un declic, dar atunci când am început să am discuțiile cu L’Oreal am simtit pe bune că e timpul să îmi continui creșterea și să mă arunc cu brațele deschise către ceva aproape complet nou – o poziție de Digital Manager pe brandurile cu cea mai mare penetrare pe piață și cu cele mai mari bugete: Garnier, L’Oreal Paris și Maybelline.

 

Nu e un mit că la client ai weekenduri libere

Marea schimbare a fost trecerea de la o poziție în care lucram împreună cu o echipă de 5 oameni cu care vorbeam aceeași limbă digitală, la o poziție al cărei prim obiectiv era transformarea digitală a echipei pe diferitele funcții, de la marketing, la comercial și general manager de divizie. Din fericire lucrurile au avut o desfășurare lină pentru că aici am avut acces mult mai rapid la principalii parteneri de media: Facebook, Google, iar toate inițiativele de training de digital au fost puternic susținute de agenții și de managerii mei.

E presiune mai mare tocmai din cauza impactului direct pe care îl poți avea în business. Și mai ai o provocare: aceea că la client nu iți ține nimeni locul când ești în concediu sau când ai o vizită de lucru. Le faci tot tu pe toate, în drumul înapoi spre casa, de la hotel sau la întoarcere.

Dar nu e un mit că ai weekenduri și concedii în care nu te simți vinovat că ai închis telefonul. Ține de tine cum te organizezi așa încât proiectele să fie livrate la timp. În plus, nu “arde” câte ceva tot timpul așa cum se întâmplă în agenție.

 

Sfaturi pentru absolvenții de comunicare

Dacă aș fi azi absolventă aș pune pe o hârtie ce știu să fac, ce îmi place să fac, în ce direcție aș vrea să mă dezvolt personal și profesional și apoi plusurile și minusurile muncii în agenție și în companie.

În agenție creativitatea și inovația sunt la ele acasă și clienții abia așteaptă să primească propuneri out of the box. Tu ești cel care decide direcția și viteza de creștere, nu trebuie decât să arăți că ești bun, implicat și de încredere, iar lucrurile bune vor veni catre tine. Mai mult decât atât ești în lumina reflectoarelor des, dai interviuri despre ce faci la birou pentru clienții tăi, ești speaker la evenimente de profil și câștigi premii, diplome, trofee și sticle cu alcool J Partea negativă este că e foarte posibil să ai clienți care te roagă să mai arunci un ochi pe canalul de Facebook sau Instagram al brandurilor în weekend și în timpul sărbătorilor legale. Cu motiv, pentru că știm cu toții că incidentele și crizele apar atunci când consumatorii au mai mult timp liber.

În companie programul 9-17 nu e un mit, e o realitate, oamenii se ridică și pleacă de la birou pentru că e și mâine o zi. Concediul e concediu și weekendul e weekend, în principiu ai putea să îți inchizi telefonul. La client întâlnirile au agendă, timekeeper și trebuie să pleci din ele cu o decizie și next steps, în plus ai evaluări clar fixate în calendar la mijlocul și la finalul anului și în funcție de ele primești sau nu beneficii.

 

Momente de respiro la birou

Burn-out-ul e un moment la care ajungi pentru că ai uitat să fii prezent în viața ta și ai întârziat să reacționezi. Cred că ține foarte mult de noi să ne protejăm să nu ajungem acolo. Și ține de noi să ne gasim timp pentru noi indiferent că suntem la birou sau în afara orelor de program.

În timpul jobului încerc să mă bucur cât se poate de mult de ora mea de prânz în afara clădirii, iar în rest, imi propun să fac pauze cu câte un scop: să mă uit pe fereastra la cum evoluează construcția terenului de fotbal din spatele metroului sau să merg prin birou să discut cu colegii. Nu ies des la aer, dar asta e ceva ce mi-am propus să remediez.

Dupa birou și în weekenduri, îmi place să urc pe munte când e vreme bună, îmi plac board game-urile și îmi place să stau la discuții cu prietenii mei.

 

Pensia într-o casă prin Transilvania

Îmi doresc să-mi cumpăr o casa undeva prin Transilvania, să cultiv legume și flori și să îmi fac un cerc de cunoștinte cu care să fac troc de carne, branză, ouă și alcool. Iar apoi să deschid casa turiștilor care să se cazeze la mine, să mănânce și să bea bine și să descopere peisajele, mâncarea și oamenii din sat.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related