[Pro bono în agenții] Mihaela Bourceanu: Sunt campanii în care „te arzi” chiar mai tare decât în pitch-uri

[Pro bono în agenții] Mihaela Bourceanu: Sunt campanii în care „te arzi” chiar mai tare decât în pitch-uri

Campaniile pro bono sunt, pentru publicitari, precum o gura de aer printre campanii pentru detergenti, solutii de curatat si ulei. Cand muncesti pentru o cauza in care crezi, totu-i mai simplu, mai intuitiv. Cu toate acestea, sunt campanii pro bono in care „te arzi” chiar mai tare decat in pitch-uri, spune Mihaela Bourceanu, Client Service Director la Mercury360.

Inca de la infiintare, acum 25 de ani, agentia Mercury360 s-a implicat in fiecare an, in cel putin un proiect pro bono. Printre campaniile pro bono cunoscute amintim “Scoala Vietii nu e Scoala”, Hide&Seek - Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului, De la Forum si Chat - Muzeul Taranului Roman, alaturi de multe alte proiecte care au fost realizate in parteneriat cu Politia Romana.

 

Pro bono in agentie

Mercury360 face bine de cand se stie. In cei 25 de ani de viata ai agentiei s-au nascut si au crescut aici peste 20 de proiecte sociale, in medie un proiect/an.

De la Forum si Chat pentru Muzeul Taranului Roman, pe vremea cand Yahoo Messenger era pe val, muahahaha, la The Warming Hanger pentru Samusocial la Hide&Seek pentru Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului (sau Scoala Vietii nu e Scoala, pentru Drepturile Copilului, continuand cu o serie lunga de proiecte desfasurate in parteneriat cu Politia Romana, suntem, in mod evident, intr-o continua cautare de a ne folosi expertiza si creativitatea si in folosul comunitatii largite, nu doar in micul univers al advertiserilor.

In ultimii 3 ani am accelerat si mai mult zona de campanii sociale prin „Supravietuitorii” pentru Politia Romana, „Bicicleta Beata” pentru Pegas si Politia Romana, „Inimi Cusute”pentru „Inima Copiilor”. Cea din urma e o campanie ce, mai mult decat notorietate, drag de industrie si un Gold Effie, ne-a adus marea bucurie de a fi salvat vieti si deschis un drum lin pentru cauza ONG-ului.

Continuam cu aceleasi ganduri mari prin Traume Ireparabile.

Funny thing, vizualizand in ordine cronologica toate campaniile sociale facute de Mercury360 intinse pe o perioada atat de lunga de timp, intuiesti si evolutia industriei de publicitate sau chiar a societatii romanesti din ultimii 15-20 de ani, prin stilul vestimentar al personajelor, felul in care aratau strazile oraselor noastre, stilul de filmare si cel de pregatire a studiilor de caz.

 

Motivatia

Munca pro bono e parte din ADN-ul Mercury, asa cum e parte din ADN-ul lui Radu, CEO-ul nostru si din al fiecarui mercurian. Proiectele comerciale sunt motorul business-ului, mai ales in cazul unei agentii locale, insa, dincolo de cresterea cifrelor de vanzari ale clientilor nostri, ne bucura tare sa putem creste inimile clientilor lor prin invitatia de a se implica in proiecte ce aduc mai mult bine intregii societati.

Poate suna cheesy si destul de greu de crezut, dar, in Mercury, oamenii sunt cei mai importanti. Fiind in continuare o agentie independenta ce reuseste de ani buni sa se mentina in Top 5 Forbes al agentiilor de publicitate, in conditiile in care competitia e din ce mai acerba atat din partea mamutilor de retea, cat si din partea buticurilor de creatie, sa ne tinem noi pe noi uniti, bucurosi si dornici de a fi din ce in ce mai buni e vital. Si putem face asta imbinand comercialul cu proiectele pro-bono. Campaniile sociale sunt, astfel, inima noastra si cresc datorita implicarii neconditionate a tuturor colegilor, fie ei creativi, client service, productie, digital sau implementare.

 

Cauze sustinute

Ne gasim unii pe altii avand valori comune, crezand unii in expertiza celorlalti si in cauza pentru care hotaram impreuna sa construim.

 

Proiecte pro bono versus pe bani

Campaniile sociale implica eforturi uriase din partea agentiei. Asa cum stim cu totii, acestea sunt campaniile fara buget, dezvoltate 100% din resursele agentiei, sunt proiecte in care, de cele mai multe ori, investim timpul nostru personal, dupa ce l-am depasit si pe cel profesional si in care ne ajutam de prieteni, cunostinte, chiar de familie pentru a acoperi diversele nevoi. Sunt campanii in care „te arzi” chiar mai tare decat in pitch-uri. Dar stii ca efortul va fi rasplatit inzecit.

E amazing sa vezi ca, intr-o societate si intr-un mediu in care ne confruntam cu din ce in ce mai mult hate (politic, social, economic, relational), oamenii si companiile carora le cerem ajutorul sunt avizi de a face bine si de cele mai multe ori ajuta cu mult mai mult decat am fi sperat vreodata – cum e acum cazul partenerului nostru Autovit, ce va face eforturi mari de a duce experimentul campaniei „Traume Ireparabile” catre o audienta si mai mare in perioada sarbatorilor de iarna.

Satisfactia cea mare vine, totusi, de la „consumatorul final”, in momentul in care vezi reactiile pozitive ale oamenilor de rand. Si pentru asta merita sa lupti cu tot si toate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related