O sărbătoare cu mai puțin marketing și mai multă inimă

O sărbătoare cu mai puțin marketing și mai multă inimă

Poate nu la fel de populară deocamdată în România precum suratele ei importate, Black Friday și Halloween, Giving Tuesday se străduiește, însă, să își facă loc în atenția românilor. Pe 3 decembrie, sub îndemnul ”Pune inimă!”,  Ziua Generozității îndeamnă oamenii să sprijine o cauză umanitară și să facă, astfel, o faptă bună. În Românie, Giving Tuesday a ajuns în anul 2017, când patru tineri din domenii diferite, care dezvoltaseră deja un ONG și făceau fapte bune, au decis să își unească forțele și experiența pentru a crea o zi națională a generozității. În cele trei ediții, Andrei Chirtoc, Constantin Negruț, László Bodor și Gabriel Solomon au strâns alături de ei amabasadori, companii private, oameni generoși din toate colțurile tării.

Membrii Asociației Envision și ambasadorii lor povestesc mai multe despre Giving Tuesday, o mișcare globală care a pornit de la ideea de a încuraja oamenii și organizațiile să facă bine, să se implice în trasformarea comunității din care fac parte.

 

Mesaj generos

Amalia Enache: Într-o perioadă în care suntem copleșiți de un entuziasm  al cumpărăturilor, de la Black Friday până la un Moș Crăciun, pe care l-am transformat într-unul ușor isteric, cred că Ziua Generozității vine la fix să atingă în sufletele noastre o parte ce există, dar care n-are parte de atâta marketing și poate trece in umbra. Știu sigur că fiecare dintre noi suntem generosi, mai cu seamă cu cei pe care îi iubim.

Generozitatea e soră cu caritatea, așa cum e soră și cu bunătatea. Îmi place în mod special, pentru că e o noțiune care exclude mila și care pune întreg focusul pe acea parte din noi mărinimoasă, largă, deschisă către ceilalți. Ziua Generozității este despre noi mai mult poate decât despre cei cu care alegem să fim generosi, pentru că ne reamintește de această valoare, a dărniciei sufletești și materiale, care trebuie educată încă de copil. Despre oricine zici că e generos spui are o inimă frumoasă și o minte deschisă. Așa că m-am bucurat să fiu parte dintr-o campanie care vine cu un mesaj atât de generos.

Dana Gonț: Eu cred că oamenii trebuie să fie generoși tot timpul anului, dar Giving Tuesday este ocazia perfectă de a ne reaminti cât de mult bine putem facem cu puțin efort, de a ne dezvolta spiritul de comunitate, de a conștientiza că avem nevoie și de un maraton al generozității, nu doar al cumpărăturilor.

Propunerea de a fi ambasador Giving Tuesday m-a onorat, e poate cea mai importantă ”funcție” a mea de până acum. Este rezultatul multor ani în care am pus inimă, ca jurnalist, în poveștile cu impact social, implicării mele în CreateAthon, cel mai mare maraton creativ dedicat sectorului nonprofit, dar și a faptului că reușesc să adun deseori în jurul meu alte inimi care să ajute. Cauza pe care o susțin anul acesta este Asociația Sfânta Sofia, înființată de preotul Marian Tudor, care oferă ajutor și mâncare pentru 30 de copii săraci din Găgești, Vrancea.

 

Misiunea 

Asociația Envision este o organizație neguvernamentală, înființată în 2012 ce are misiunea de a crea punți de legătură între dorința oamenilor de a ajuta și posibilitatea de a o face. Prin dezvoltarea unor instrumente precum platforma Galantom, ne propunem să contribuim la creșterea gradului de implicare socială și la susținerea dezvoltării sectorului neguvernamental din România.

Galantom este o platformă de peer-to-peer fundraising care ajută oamenii de bine din România să strângă fonduri pentru cauzele în care cred și care au impact în comunitățile lor. Ne apropiem de pragul de 11 milioane de lei donați prin intermediul platformei, sumă mobilizată de peste 8.000 de fundraiseri voluntari pentru aproape 250 de organizații neguvernamentale.

Suntem reprezentantul local al mișcării globale Giving Tuesday, Ziua Internațională a Generozității. Giving Tuesday pune în valoare bunătatea oamenilor și puterea de comunicare a canalelor de social media, creând o mișcare ce aduce împreună ONG-uri, instituții publice, companii și oameni de bine pentru a încuraja implicarea în comunitate. 

 

Echipa

Persoanele care stau în spatele proiectelor Envision sunt Andrei Chirtoc, Constantin Negruț, László Bodor și Gabriel Solomon, patru tineri care s-au întâlnit la HOSPICE Casa Speranței, fiind implicați în activitățile de voluntariat ale fundației. Ei vin din domenii destul de diferite, însă fiecare dintre ei, la un moment dat, a decis să se implice mai mult în proiecte ale sectorului neguvernamental, transferând experiență și cunoștințe din marketing, project management și IT. Asocierea  s-a produs în 2017, atunci când echipa noastră a aflat de mecanismul prin care mișcarea globală poate fi reprezentată la nivel local în fiecare țară.

Am parcurs câțiva pași simpli și așa s-a născut Giving Tuesday România. Facem parte dintr-o comunitate globală, avem ocazia să învățăm de la celelalte țări și să le împărtășim, la rândul nostru, experiențele pozitive care se întâmplă de Giving Tuesday în România.

De la bun început obiectivele noastre au urmărit să îi facă pe oameni să conștientizeze faptul că generozitatea este un lucru intrinsec și că avem  în fiecare zi  puterea de a schimba, chiar și puțin, viața celor din jur. Într-un sens mai pragmatic, eforturile noastre s-au concentrat pe a face cât mai cunoscută mișcarea Giving Tuesday la nivel local, a inspira și încuraja oamenii să identifice o cauză apropiată lor pentru a cărei îndeplinire să lupte, singuri sau alături de comunitatea lor.

 

Ambasadorii generozității

Am vrut ca ambasadorii Giving Tuesday să fie persoane cunoscute prin faptele lor, oameni care transformă vieți, oameni de bine, care, prin vocea și exemplele lor, pot mobiliza alte persoane să conștientizeze că e la îndemâna oricui să facă o faptă bună. Implicarea socială și dedicarea acestora au fost criteriile pe care le-am avut în vedere pentru acest rol și suntem fericiți că reușim să împrumutăm vocea lor și să ducem mesajul generozității la cât  mai mulți oameni, de la un an la altul.

Ambasadorii ediției din acest an sunt: Amalia Enache, Andrei Stupu, Andrei Ștefan, Toader Păun, Cristina Hurdubaia, Diana Lupu, Oana Brătilă, Vasi Rădulescu, Toader Păun și Dana Gonț.

 

Giving Tuesday în lume

Giving Tuesday este o mișcare globală care promovează generozitatea, faptele bune și inițiativele de caritate și solidaritate. Ideea s-a născut în Statele Unite ca un răspuns la Black Friday și Cyber Monday și ne încurajează pe fiecare dintre noi să dăruim, fie că vorbim de bani, timp, resurse sau chiar vocea noastră pentru a-i sprijini pe cei care au nevoie de ajutor.

Dorința Giving Tuesday România este de a încuraja românii să facă gesturi de generozitate pentru a îmbunătăți viața comunităților și, implicit, a lor. În acest an, la nivel internațional, peste 150 de țări celebrează Ziua Internațională a Generozității. Numai în 2018, doar în Statele Unite s-au strâns peste 380 milioane de dolari din donații online și s-au oferit peste 3,6 milioane de daruri. Evident, acestora li se adaugă și alte nenumărate gesturi de generozitate dintre cele mai diverse, incluzând donarea de sânge, voluntariatul, donarea de haine, de mâncare, etc.

 

Generozitatea pe plan local

Pe plan local, numai în 2018 campania a generat peste 100 de inițiative implementate de Giving Tuesday de către ONG-uri, persoane fizice, instituții și companii. Vorbim, desigur, de acele inițiative pe care le-am putut contoriza, însă acestora li s-au adăugat și fapte bune și acte de generozitate care nu au fost înscrie pe site ca inițiative.

Bunătatea are un limbaj universal, exemplele, cazurile sociale și comunitățile variază de la țară la țară. Am văzut, prin prisma experiențelor anterioare, oameni și comunități, autorități locale, precum și companii mai mici sau mai mari cum s-au implicat  fiecare în felul său, dar cu scopul comun, acela de a face bine, de a influența într-o manieră pozitivă viața celor care au mai puțin.

 

Ediția din 2019

Giving Tuesday are loc pe 3 decembrie. Mesajul #puneinimă este mantra întregii campanii și vrem să fie nu doar un mesaj frumos, emoțional, ci un îndemn pe bune cu care să poată relaționa fiecare dintre noi. Pentru că, așa cum inima este un organ fără de care nu am putea trăi, și bunătatea ne este necesară pentru a avea o viață frumoasă și cu însemnătate. Este, pentru noi, cel mai frumos sfat pe care îl putem aplica, nu doar în fapte de bine, ci și în activitățile noastre zilnice pentru că are puterea de a face o diferență uriașă în viața noastră. Atunci când suntem fericiți, ne este mai simplu să oferim. Giving Tuesday este o oportunitate excelentă de a ne implica într-o inițiativă de generozitate, de a dona pentru o organizație caritabilă, de a participa ca voluntar în diferite activități de binefacere, de a dona sânge, haine, mâncare sau orice altceva de care este nevoie.

Ne dorim să încurajăm oamenii de bine să înscrie inițiativele lor de Giving Tuesday pe site-ul givingtuesday.ro și să facă un apel către comunităților lor pentru a se implica și pentru a contribui la transformarea în bine pe care și-o propun.

Și anul acesta, pe lângă vocile ambasadorilor, am împrumutat vocile unor companii mari, care și-au pus platformele la dispoziție pentru a încuraja realizarea de fapte bune, fie către comunitățile lor, fie intern, către proprii angajați.

Oricine se poate alătura campaniei. Persoane, grupuri de prieteni, familii, organizații neguvernamentale, școli, universități, instituții publice, companii care doresc să se implice. Toți cei care au inițiative legate de această zi se pot înregistra și își pot face proiectul cunoscut pe givingtuesday.ro, alegând la secțiunea ”Participă” una sau mai multe idei care îi inspiră.

 

Harta faptelor bune

Important este să facem ceva bun pentru ceilalți, să-i ajutăm pe cei care au nevoie de sprijin. Și să nu uităm că orice gest de bine îndreptat către comunitatea în care trăim va influența în bine și viața noastră. Anul acesta ne-am dori să cartografiem faptele bune și să obținem o imagine realistă a României faptelor bune. În esență, ne dorim ca această hartă a faptelor bune să fie asemănătoare cu hărțile pe care vedem prezența la vot, poate chiar cu o prezență mai mare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related