[Single de Romania] Narcis Axinte: Nu toata lumea mai are rabdare sa asculte un album intreg

[Single de Romania] Narcis Axinte: Nu toata lumea mai are rabdare sa asculte un album intreg

Incepem azi o noua serie de interviuri, dedicata single-ului, pretextul cel mai bun ca o trupa sa ajunga la urechile fanilor. Cat de mult se investeste intr-un single, pe unde se inregistreaza si cum se promoveaza. Deschizator de drum e Narcis Axinte, unul din oamenii care se poate lauda cu minim trei formatii simultan. Harlequin_Jack, Jurjak, Tourette Roulette, iar din cand in cand Jackie Vegas. Iar astea-s doar cele mai recente. Narcis e pe rand, vocalist, basist sau chitarist, uneori producator sau compozitor, in functie de coordonatele proiectului. Tureaza si inregistreaza cu trupele la greu, a avut un No 1 la radiouri mainstream si investeste din ce in ce mai mult in scule, pentru ca mediul muzical s-a dezvoltat in ultimii ani.

Cel mai rapid single scos pe piata de el e Investigate, cu Harlequin_Jack: cam 2 ore de cand a intrat in studio pana la produsul final. Si apropo, diseara il poti vedea live in clubul Expirat, alaturi de Tourette Roulette, unde ce crezi ca face? Lanseaza un nou single.

 

Single-ul anilor 2020

Din ce am observat eu, single-urile au o prioritate mult mai mare in ultima perioada, mai ales datorita platformelor de streaming care sunt din ce in ce mai folosite, atat la noi dar mai ales in afara. Pe vremea CD-urilor existau si variante single, care de obicei contineau piesa respectiva, B-side-uri, remix-uri, unele din ele chiar si Videoclipul oficial. Inainte trebuia sa iti cumperi albumul pentru a asculta single-ul care iti placea. Acum, totul se face online prin streaming sau YouTube.

 

Single-uri pe banda rulanta sau album?

Dat fiind faptul ca albumul, din punctul meu de vedere, a devenit un produs pentru fanii de muzica mai dedicati, eu cred ca single-urile pe banda rulanta au mai mult succes pentru ascultatorul de rand, care isi creeaza playlist-uri pe YouTube sau pe platforme de streaming. Nu toata lumea mai are rabdare sa asculte un album intreg. Sau poate iti place doar melodia aia de la artistul ala… nu ii poti multumi pe toti.

 

Lungul drum al piesei catre clip

In functie de cat de convins esti de melodie. La Halrequin_Jack am avut un record personal la piesa “Investigate”. La ora 16:00 am intrat la Andy Kretzmeister in studio, am inregistrat piesa, am scris versurile, am tras vocile, i-am facut mix si master, dupa care am filmat clipul si cu edit-urile finale, la 4:00 dimineata era gata tot.

Dar asta a fost un experiment de-al nostru si nu erau prea mari implicatii. Era si primul single cu care am iesit, asa ca nu am avut presiuni sau asteptari prea mari. Au fost toate astrele aliniate corespunzator si nici nu am mai facut asa ceva de atunci. In schimb, la unele melodii te poti chinui chiar si jumatate de an sau mai bine. In functie de cat de ambitios esti, ce buget dispui, de perioada in care vrei sa il lansezi si disponibilitatea tuturor oamenilor cu care vrei sa lucrezi. Cel mai greu este sa ii organizezi pe toti, mai ales daca este o echipa mai mare. Eu am avut parte si de filmari foarte low budget cat si de unele cu echipa mare si buget mai ridicat. E foarte intens la ambele.

 

Principala piedica in lansarea unui single

Sincer nu pot sa pun punctul pe situatie. Depinde de nisa de care apartii. Oricat de mult te ajuta streaming-ul si YT, tot cel mai bine este sa fii difuzat la radio. La mainstream exista mai multe radio-uri dedicate si mai multe resurse de promovare, mai ales daca single-ul pe care l-ai scos este sustinut de o casa de discuri. In underground este un pic mai greu.

Sunt mai putine radiouri care difuzeaza genul de muzica, nu au o acoperire la fel de mare ca cele de mainstream si dat fiind faptul ca sunt in numar redus, bataia pe difuzari este mult mai mare. In schimb, fanii underground sunt mai activi si mai devotati muzicii pe care o asculta. Iar daca ai bafta si e melodia buna, o mai auzi si prin cluburi. E o senzatie foarte frumoasa sa intri intr-un club sau carciuma si sa vezi cum lumea se distreaza pe melodia ta.

 

Piesa care a prins cel mai bine

Momentan piesa “DISCO GIGI” de la Tourette Roulette. A fost un proiect un pic mai amplu, la care am lucrat cu mare drag, ne-am si distrat. Am reusit sa transmitem si cel mai bine mesajul si ideea formatiei prin aceasta piesa si videoclip.

 

Cine te inspira din punct de vedere productie & promo

Iti zic ce am ascultat in ultima perioada mai mult: Die Antwoord, De Staat, Chemical Brothers, Tyler The Creator, Billie Eilish.

 

Inregistrari si colaborari cu oamenii care trebuie

Pana acum am colaborat in cea mai mare parte doar cu prieteni dragi si ii recomand pe toti.

 

Primul album Harlequin_Jack - Murder_Party, l-am facut la GreenVille Music cu Vlad Stoicescu si Bogdan Green de la Toulouse Lautrec. 

Am si masterizat la ei primul album Tourette Roulette - T ! T $. 

A m b e l e   albume de la Jurjak (Lem o n   B l u e s   s i   B l u e s  Berry) au fost facute la @Jurjak Studios unde a fost maestru inginer colegul meu Daniel Bvs Olteanu, care a mai produs/mixat/masterizat mai multi artisti (cele mai recente fiind Ana Coman, NoruNegru, Umbra si El Negro). 

Pe partea de mainstream - Jackie Vegas - am lucrat cu Vanotek si The Code la ei la studio unde de asemenea este foarte bine. 

Cu Tourette Roulette am lucrat 98% din cazuri la unul din noi acasa pe echipament propriu. Bogdan Alexandrescu (Boddy), tobosarul nostru este si producatorul formatiei care ne face ordine in idei si reuseste sa ne faca melodiile sa sune. 

Un alt prieten care ne-a ajutat foarte foarte mult de-a lungul timpului este Andy Kretzmeister la care am inregistrat, mixat si masterizat mai multe piese de la Harlequin_Jack si Tourette Roulette.

 

 

Cat de importanta e imaginea 

Imaginea este din ce in ce mai importanta. Nu ii zice industrie muzicala degeaba. Chiar daca pe alocuri mai este mult de lucru la multe capitole, aceasta industrie se dezvolta rapid. Iar ca in orice industrie imaginea vinde foarte mult. Mai sunt cazuri cand se exagereaza totusi prea pe imagine si produsul/muzica lasa de dorit. Nu este usor sa gasesti un echilibru. Dar este bine sa fii clar in ceea ce vrei sa transmiti. Pana la urma vinzi un produs. 

 

Muzica din Romania in ultimii 5 ani

In primul rand, a evoluat foarte mult tehnologia si accesul la echipamente fata de anii trecuti. Acum totul suna din ce in ce mai bine si mai profi. Artistii si producatorii cat si patronii de cluburi si organizatorii de evenimente sunt mult mai devotati sound-ului si mai ambitiosi. Concurenta este mai mare ceea ce de obicei duce la productivitate. Acest lucru m-a facut sa investesc mai mult in meseria asta si in echipamente cat si in mine ca interpret/compozitor, sa invat mai multe si sa incerc sa fiu cat mai original.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related