[Obsesii part-time] Sabina Weiscovici și toate ideile care trebuie date mai departe

[Obsesii part-time] Sabina Weiscovici și toate ideile care trebuie date mai departe

Sabina Weiscovici a început la Orange, a trecut prin agenții de PR și de doi ani este în echipa Digital Wand. Multe experiențe și experimente, multe învățături pe parcursul acestor schimbări, și o certitudine: ca vrea să fie parte din ceva care îi inspiră pe ceilalți, indiferent de domeniul în care lucrează. Și cum ideile sunt motorul acestei inspirații, Sabina este în echipa TEDxBucharest din 2016:

Pentru mine asta inseamna TED: formula prin care o povestea capata forma, schimba perceptii sau inspira schimbare. Ideile stau la baza evolutiei noastre, indiferent de domeniul in care activam, spune Sabina

Cum a schimbat-o experiența și prin ce metamorfoze a trecut TED în scurta istorie din România, despre speakeri, discursuri care schimbă lumea și planuri ambițioase, povestește Sabina după cum urmează:

 

De la client în PR și apoi spre Digital

In 2008 a inceput o experienta super frumoasa in comunicarea corporate intr-una dintre cele mai mari companii de telecom de la noi (Orange). Am inceput in call center, urmand o perioada de account management pe conturi mici si, ulterior, strategice, in departamentul de Corporate Accounts, ajungand la rolul care mi-a adus cea mai mare satisfactie in anii petrecuti acolo: cel de asistenta a lui Bogdan Rotunjanu, IT Director Orange Romania. Acest rol mi-a deschis apetitul pentru comunicare, PR si crearea de continut relevant cum ma ocupam de materialele de comunicare ale departamentului si eram reflexia imaginii atat a departamentului, cat si lui Bogdan.

In 2016, am fost propusa in Orange Talent, un program intern de evaluare si sustinere a oamenilor cu potential.  In urma acestei evaluari, mapata pe paliere specifice (soft skill, hard skills, learning and adapting potential) am fost confirmata ca ’talent’ si am primit un buget pe care puteam sa il folosesc pentru cursuri de dezvoltare in ariile care ma interesau. Imi aduc aminte ca am citit din scoarta in scoarta rezultatele evaluarii incercand sa inteleg  interpretarea trasaturilor, sa ma decid pentru mine daca ”asa este’’ si sa tin cont de punctele slabe. In rolul de asistenta eram “one woman show”, cu multe roluri: PR, employer branding, account manager, copywriter si BTL. Insa cel mai mult simteam ca rezonez cu zona de PR pentru ca imi placea sa inteleg si sa transmit mai departe povestiile, ideile sau realizarile colegilor mei.

Cu bugetul din Orange Talent m-am inscris la 2 cursuri, PR si Public Speaking. Cursul de PR a fost cu Ioana Manoiu, Managing Partner GMP PR, care, odata absolvit cursul, m-a recrutat in GMP PR ca Senior Executive. M-a fascinat pasiunea ei pentru domeniul PR-ului, am amintiri foarte frumoase de la acel curs, basically, ea mi-a ‘’vandut’’ PR-ul ca cea mai tare chestie, eveeer! (si avea dreptate).

Si aici am facut tranzitia (atipica) de la client in agentie. Nu a fost usor, niciodata nu este usor sa iti parasesti zona de confort. Si reiau asta cu ‘’nu a fost usor’’ insa doar ca sa pot sublinia ca nu am vreun regret, sunt in industria potrivita mie. Dupa 1 an in GMP PR, am facut un pas mare si digital catre Digital Wand, agentia de advertising a grupului Senior Interactive, unde imbin pasiunea pentru PR cu digital si social media.

Fac parte din echipa Digital Wand de aproape 2 ani, o echipa in plina ascensiune. Aici m-am indragostit de tehnologie si am invatat sa o integrez in campanii si proiecte, in primul rand datorita Ximenei Cilibiu, Managing Partner Digital Wand, care ma sustine si ma impinge sa ma autodepasesc, constant.

 

Pasiunea

Odata ce am descoperit TED Talk-urile in facultate, m-am identificat instant, si la un nivel profund, cu core message TED  ‘’Ideas worth spreading’’: bucuria de a impartasi informatii pe care unii le pot considera valoroase, fie ca ii ajuta, ghideaza sau le schimba perceptia asupra status quo-ului. Imi doream sa fiu in sala in care Sir Ken Robinson  a sustinut unul dintre TED Talk-urile mele preferate, sa stau de vorba cu Guy Winch despre conceptul de ”emotional aid’’ sau cu TED speakerul Rick Warren al carui TED Talk m-a pus pe ganduri referitor la scopul meu in viata.

Treptat, de la TED Talk la TED talk, am realizat ca voiam mai mult, nu doar sa fiu in sala respectiva: voiam sa contribui astfel incat povestiile lor sa fie inspirationale, cum au fost pentru mine. Pentru mine asta inseamna TED: formula prin care o povestea/idee capata forma, schimba perceptii sau inspira schimbare. Sunt o persoana foarte curioasa si cred ca ideile stau la baza evolutiei noastre, indiferent de domeniul in care activam. Cred ca oamenii pot evolua atat timp cat isi pastreaza mintea deschisa, asculta activ povestiile si ideile celor din jur si raman umili, oricat de mult considera ca stiu sau stapanesc despre un subiect.

 

Ce a urmat

In 2015 am vazut o postare despre TEDxBucharest pe contul de Facebook al unei prietene, m-am entuziasmat cand am aflat ca facea parte din proiect si am intrebat-o daca pot sa aplic ca voluntar. In acelasi an, am cunoscut echipa core TEDxBucharest si am facut parte din echipa de logistica.

In 2016 urma sa organizam TEDxBucharest Salon. Cunoscusem echipa de speakeri si mi se parea fascinant si really rewarding ce faceau ei: identificau speakeri, coordonau continutul, lucrau indeaproape cu oamenii aia misto de pe scena. Am vorbit cu Andrei Dinu, Licensee of TEDxBucharest si Patricia Drugă, prietena care m-a adus in proiectul TEDxBucharest si care facea parte din echipa speakerilor, si le-am zis ca ‘’I want in‘’. M-au luat ”sub aripa lor’’ in tot ce tinea de procesul decizional, continut si pregatire speakerilor pentru acel salon cu posibilitatea ca, post TEDxSalon, sa ma alatur echipei de speakeri.  Ceea ce s-a si intamplat.

M-am alaturat echipei cu o baza in comunicare, content si PR, care m-au ajuta sa inteleg si sa urmaresc procesul si structura in identificare si pregatirea speakerilor, insa lectiile cele mai valorose le-am primit din doua parti: din partea colegiilor mei si a invitatiilor nostri speakeri.

Fiecare poveste este diferita, fiecare idee, ca sa poata avea impact, trebuie pusa in valoare in felul ei. Pentru a reusi, se depune o munca de echipa incredibila, adaptata nevoilor fiecarui speaker. Este un efort colectiv in urma caruia invatam unii de la altii, ne coordonam si ne evaluam intre noi.

Atat eu, cat si colegii mei construim relatii apropiate cu invitatii cu care lucram, este foarte important pentru noi ca ei se simta bine veniti, relaxati si apreciati.

Fiecare invitat speaker cu care am lucrat m-a invatat ceva pretios, de la ascultare activa, cum sa adresez intrebari potrivite pentru a identifica ce ii motiveza, pana la rabdare sau empatie.

Cu fiecare interactiune, am realizez cat de diferiti si speciali suntem noi oamenii, si asta in sine, este o mare lectie a vietii.

 

Transformari

Exista faimoasa sintagma cu ‘’Fa ceea ce iti place si nu vei simti ca muncesti o zi din viata ta’’.

Pentru mine, odata cu TEDxBucharest, a devenit mai degraba: ‘’Fa ceea ce iti place si vei munci si mai mult, pentru ca iti place ceea ce faci”.

Pe langa asta, am inteles cat de importanta este motivatia proprie.

Noi suntem un grup de antreprenori, corporatisti, advertiseri si freelanceri, lucram remote, fiecare in timpul lui liber si o data pe saptamana seara, in functie de programul fiecaruia, avem intalniri de status. Desi lucram remote mare parte din timp, reusim sa organizam o conferinta de 1000 participanti.

Nu mai consider ca ai nevoie de un spatiu de lucru sau sa te vezi zilnic cu oamenii cu care lucrezi, ca sa fii mandru de rezultat. Sigur, ajuta, insa din punctul meu de vedere, nu asta primeaza. Primeaza motivatia individuala.

Proiectul a devenit parte din identitatea mea personala si gandesc ”content curator’’ tot anul, mi-a educat curiozitatea si m-a invat sa imi dozez energia si timpul mult mai eficient pe toate planurile.

              

Timp & efort

Pentru TEDxBucharest imi dedic serile din saptamana si weekend-urile iar ca o referinta de timp: cred ca zeci de ore, nu as putea sa aproximez.

Toti cei implicati in proiect au daytime jobs, cum sunt si eu de altfel, asa ca ne bazam foarte mult pe responbilitatea fiecaruia dintre noi sa isi gestinoneze timpul si sa isi duca la bun sfarsit partea de care se ocupa. Si nu este usor Noi suntem ca un puzzle gigant: daca vreo bucatica nu este cand trebuie la locul ei, ne afecteaza pe toti. Si cred ca asta este partea cea mai grea: auto-disciplina pe care a trebuit sa mi-o impun pentru a nu afecta munca altor colegi.

Cea mai frumoasa parte este cand puzzle-ul iese, si faptul ca am dobandit un grup de prieteni pe care ma pot baza si care imi este alaturi si in afara TEDxBucharest.

 

De ce e nevoie 

Curiozitate, auto-disciplina, motivatie si empatie. Am lucrat cu reprezentati ai comunitatii trans gender, cu oameni brilianti si extrem de introvertiti, cu o victima a tragediei de la Colectiv si cu oamenii care au fost mutilati post razboi, toti oameni incredibil de puternici si dedicati viselor lor.

Daca ei sunt capabili sa urce pe scena si sa isi spuna povestea, dispusi sa isi invinga friciile sau sa fie judecati, e nevoie de persoane care sa ii incurajeze, ghideze si coordonezeastfel incat ideile si povestiile lor sa primeasca atentia cuvenita. Si sunt bucuroasa sa fiu una dintre acele persoane.

Cea mai provocatoare, cat si satisfacatoare parte a rolului meu, este lucrez indeaproape cu invitatii nostri, sa le cunosc povestile in detaliu si sa construiesc o relatie cu ei. In procesul acesta, ei acorda incredere si sinceritate, care se poate transforma in presiunea de a fi raspunzator pentru rezultatul final sau in proiectarea temerilor foarte personale asupra ta.

Pot spune ca astfel de momente au fost dificile insa m-au inarmat cu si mai multa rabdare,si determinare deoarece avem in fata mea oameni care imi acordau incredere si se bazau pe mine.

 

Ce ai descoperit

Drumul acesta m-a facut sa renunt, in primul rand, la anumite prejudecati, sa invat sa am rabdare cu cei din jurul meu, sa fiu ferma, cu argumentarea necesara. Am invatat, de asemenea, sa fiu mai toleranta cu mine, in primul rand, cat si cu cei din jurul meu, sa imi cunosc si accept limitele.

Desi acest rol poate parea mai mult functional, are o componenta importanta de relationare si suport. Si asta implica energie, rabdare si compasiune.

Familia si cercul apropiat de prieteni sunt cei mai mari fani ai mei in acest proiect, mereu mi-au aratat dragoste si apreciere fata de munca depusa la TEDxBucharest iar ca suprize … am fost placut suprinsa ca persoane din industria advertisingului  sa ma felicite pentru ‘’x’’ conferinta TEDxBucharest cand ne intersectam la evenimente de nisa.

 

Punctul de intersecție

Cred ca cele doua, rolul meu in TEDx si pasiunea pentru industria comunicarii, se influenteaza, ‘’fura’’ una de la cealalta, si evolueaza foarte frumos impreuna. Toate lucrurile pe care le-am descoperit si imbunatatit la mine pe parcursul drumului meu in TEDxBucharest, le aplic si la job, si vice-versa.

Ascultatul activ, lipsa temei de ridicol, sau nevoia de a clarifica cele mai mici detalii ca sa ma asigur ca am inteles corect brief-ul/ abordare etc le folosesc in relatiile cu clientii si in proiectele Digital Wand. Advertisingul este in primul rand o industrie a relationarii si a comunicarii, iar eu la TEDxBucharest sunt in liga celor care perfecteaza arta relationarii. 

Timpul mi-l impart firesc: cand sunt la job, sunt la job si de TEDxBucharest ma ocup cel mai mult in weekend-uri sau seriile in timpul saptamanii.

In apropirea conferintei anuale imi iau 1, 2 zile libere sa particip la repetiile generale la locatie pre-event cu toti invitatii.

Sincer, nu simt ca imi impart timpul, doar imi gasesc timpul necesar pentru TEDxBucharest, sau #bucuria, cum ii spune unul dintre colegii mei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related