[Pro bono în agenții] Anca Niculae: Mă deranjează scuza că un proiect cu o prezență vizuală slabă a fost făcut pro bono

[Pro bono în agenții] Anca Niculae: Mă deranjează scuza că un proiect cu o prezență vizuală slabă a fost făcut pro bono

Spre deosebire de alți ani, când ONG-urile cereau ajutor în comunicarea cauzelor lor, în ultima perioadă nu au mai fost așa multe cereri, spune Anca Niculae, project manager & partner Brandtailors. Ocazie cu care lansează o invitație deschisă ONG-urilor care au nevoie de ajutor vizual. În agenție, la nivel de workflow, atât proiectele comerciale, cât și cele pro bono, sunt tratate cu aceeași seriozitate. 

Nu există nicio o diferență între workflow-urile proiectelor pro bono și cele comerciale. Toate proiectele noastre au la bază o metodologie clară pe care o personalizăm în funcție de nevoile fiecărui brand. 

Printre proiectele pro bono de care sunt mândri cei de Brandtailors se numără și realizarea identității vizuale a organizației ActiveWatch, un ONG care militează pentru drepturile omului cu focus pe comunicarea liberă în interes public. Cei de la ActivWatch folosesc această identitate și astăzi.  

 

Motivația 

Dacă acum câțiva ani primeam cereri din partea unor ONG-uri de a ne implica în proiectele lor, tendința, în ultima perioadă, este descrescătoare. Chiar ne-ar face mare plăcere să primim invitații din partea lor, mai ales că multe dintre acestea nu exprimă din punct de vedere vizual anvergura proiectelor, a cauzelor pe care le reprezintă sau a rezultatelor lor.

Motivația pe care o avem este aceea de a susține dezvoltarea disciplinei de branding, de a fi înconjurați de un design făcut corect și de a minimiza poluarea vizuală, precum și de a contribui la evoluția culturii vizuale a consumatorului, fie că este pentru un brand comercial sau necomercial.

 

Pro bono versus comercial

Nu există nicio o diferență între workflow-urile proiectelor pro bono și cele comerciale. Toate proiectele noastre au la bază o metodologie clară pe care o personalizăm în funcție de nevoile fiecărui brand. În momentul în care ne angajăm într-un proiect, ne dedicăm întreaga atenție și întregul know-how, pentru a îndeplini obiectivele pe care le stabilim împreună încă de la început. Mai mult, rezultatul acestor proiecte devin un vector reputațional pentru noi.

Chiar mă deranjează foarte tare când mai văd în spațiul public scuza că un proiect cu o prezență vizuală slabă a fost făcut pro bono. Este ca și cum un brand de FMCG are o promoție 2+1 și produsul gratis este de o calitate inferioară. Chiar dacă faci un proiect gratis, nu înseamnă că nu trebuie să păstrezi același nivel de profesionalism pe care îl adopți în orice alt proiect comercial.

 

Proiecte pro bono 

Acum nu avem în lucru niciun proiect, dar proiectul de care suntem cei mai mândri este ActiveWatch, o organizație care militează pentru drepturile omului cu focus pe comunicarea liberă în interes public. Deși este un proiect realizat acum ceva timp, organizația folosește în continuare identitatea vizuală dezvoltată împreună cu noi, ceea ce denotă că am făcut o treabă bună.

Așteptăm ca cei care citesc acest articol și au nevoie de ajutor pro bono pentru un brand necomercial, să ne scrie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related