[Pro bono în agenții] Mia Munteanu: Lumea nu se schimbă dacă nu te schimbi și tu

[Pro bono în agenții] Mia Munteanu: Lumea nu se schimbă dacă nu te schimbi și tu

Atunci când vezi că viața unui copil atârnă de un fir de ață, nu poți rămâne indiferent. Asta a simțit și Mia Munteanu, Client Service Director Marks, când a vizitat secția de Terapie intensivă nou născuți de la Spitalul Marie Curie. Aici a descoperit că șansa de viață a micuților care au probleme cu inima ține de efectuarea unor operații complicate.

Copilul care stă acum la Terapie Intensivă s-ar putea, într-un viitor nu foarte departe, să fie copilul tău. Nu poți comanda o inimă care să bată perfect, spune Mia.

După această vizită, Mia și colegii ei s-au mobilizat și au decis să dea o mână de ajutor Asociaței Inima Copiilor. Au realizat campania LOVE by Inima Copiilor prin care și-au propus să strângă 200.000 de euro pentru ca 200 de copii bolnavi de inimă să fie operați în fiecare an. Este, de altfel, și primul proiect pro bono al agenției.

 

Povestea primului proiect pro bono

Istoria se scrie acum. Primul nostru proiect pro bono și prima noastră campanie este acum live pe love.inimacopiilor.ro.

Dacă, în mod obișnuit, o Asociație vine către o agenție de comunicare pentru a-i cere ajutorul, de data aceasta, povestea se scrie diferit. Într-o seară târzie am vizitat secția de Terapie intensivă nou născuți de la Spitalul Marie Curie și am aflat că Asociația Inima Copiilor a construit, pe lângă altele și o secție de Cardiochirurgie Pediatrică, tot în spital, unde aduc lunar medici din Italia să opereze copii, în cadrul unor misiuni medicale.

Cei care ajung aici în vizită, fie încep să plângă, oricât de puternici ar fi, fie zâmbesc, își iau inima în dinți și se întorc acasă cu un plan. Am zâmbit, cu un nod în gât, desigur, pentru că ne-am bucurat să vedem că există o șansă la viață pentru cazurile extrem de grave. O bucurie tristă. Ne bucuram pentru că în România există spații medicale de top mondial, însă ne-am mirat să aflăm că este nevoie de misiuni medicale ca să se poată opera cât mai mulți copii cardiaci, numărul cardiochirurgilor pediatrici fiind insuficient. Iar nodul în gât s-a transformat în acțiune.

Ne-am întors în agenție și am mobilizat întreaga echipă. I-am sunat pe cei de la Asociație și le-am spus că vrem să ne implicăm și că le punem la dispoziție toate resursele de know how, timp și networking pe care le avem, ca să punem pe picioare următoarea lor campanie de strângere de fonduri.

Au avut încredere în ideea noastră și am mers mai departe.

Experiența lor și insight-urile pe care le-au subliniat în ședințele repetate de lucru și brainstorming intense care au urmat, nu au făcut decât să transforme ideile noastre într-o adevărată campanie. Prima noastră campanie pro bono, împreună.

Iar copilul care stă acum la Terapie Intensivă s-ar putea, într-un viitor nu foarte departe, să fie copilul tău. Nu poți comanda o inimă care să bată perfect. Și atunci ce faci? Ca părinte? Dacă n-ar exista Asociația Inima Copiilor?

 

Motivația

Credem că lumea nu se schimbă dacă nu te schimbi și tu. Sau altfel spus, să aștepți de la ceilalți să facă ceva e costisitor. S-ar putea să nu se întâmple niciodată. Iar niciodată este un cost mult prea mare de plătit într-o viață. Mai ales atunci când așteptarea înseamnă chiar viață. O viață care așteaptă să fie salvată.

Schimbarea este un proces activ, nu pasiv, iar de cele mai multe ori un proces de schimbare din interior va avea un impact în exterior. Nu poți să te schimbi tu, iar lumea din jurul tău să rămână la fel. Acțiunile noastre au un impact în mediul de la birou, acasă sau în comunitatea noastră locală.

De prea multe ori, așteptăm de la celălalt să o facă. Să facă o schimbare. Ne îndreptăm atenția către organizații sau forme de organizare abstracte: “Nu avem, nu se poate, păi ei de ce n-au făcut. N-avem educație, nu avem spitale, nu avem….” iar exemplele pot continua la infinit. Și desigur, uneori așa este. Nu avem. Și desigur, uneori este de datoria cuiva să o facă, să facă o schimbare. Uneori a statului, alteori a ONG-urilor implicate care au plecat la drum cu o promisiune. Dar este și datoria noastră. Și aici aș schimba cuvântul “datorie” cu “implicare”. Noi putem să ne implicăm. Eu, tu, cititorul acestui articol. Nu este o datorie, putem și hai să o facem.

Iar ca oameni de comunicare, implicarea ar putea fi cu atât mai mare. Avem toate resursele să o facem. Avem strategi în echipe, avem oameni extraordinari de creație.

Avem puterea de a influența pozitiv o comunitate și de a face o schimbare în oraș. Este orașul nostru, al tuturor. Iar aici fac un apel către întreaga industrie. Și atunci de ce să nu o facem?

 

Cauze susținute

Singurul criteriu este să fie nevoie de noi. Ne implicăm acolo unde putem face o schimbare. Nu am făcut-o până acum, o facem acum.

 

Workflow: proiecte pro bono versus pe bani

Workflow-ul este același. Asociația este de această dată clientul tău, iar orașul întreg este comunitatea căreia te adresezi.

Poate că uneori oamenii din echipă sunt mai motivați să lucreze într-o campanie care are un scop atât de mare, însă desigur nu aș putea spune că nu există o motivație la fel de mare în oricare alt proiect în care ne implicăm.

Însă, susținerea unei cauze reale îți arată și că miza e reală, campania ta schimbă ceva în orașul tău. Există un bigger good. Ceva în interiorul tău se schimbă, ceva în jurul tău se schimbă. E cât se poate de real. E despre oameni. Iar copilul care stă acum la Terapie Intensivă s-ar putea, într-un viitor nu foarte departe, să fie copilul tău. Nu poți comanda o inimă care să bată perfect. Și atunci ce faci? Ca părinte? Dacă n-ar exista Asociația Inima Copiilor?

Matematica e simplă, cifrele ne spun totul, dacă Asociația nu ar exista, copilul tău ar fi pe o listă infinit de lungă de așteptare. Viața lui ar depinde de un fir de ață, spune-i noroc. Și viața ta ar depinde tot de noroc. Unii părinți nu se mai recuperează niciodată. Nu ne putem baza pe noroc, așa că ne bazăm pe toți doctorii care, lună de lună, vin în țară, în misiuni medicale, să opereze ceea ce Statul nu reușește, inimi de copii bolnavi.

 

E nevoie de reacții în viața reală

Avem nevoie de 200.000 de euro pentru ca 200 de copii bolnavi de inimă să fie operați în fiecare an. “Dă-i LOVE în viață reală unui copil bolnav de inimă” este mesajul noii campanii, o campanie semnată pentru toți copiii din țară alături de Inima Copiilor.

Pe scurt, în online, Asociația primește multe likes și loves, pe pagina de Facebook și Instagram. Oamenii sunt super activi și ne bucurăm să vedem că există suport, dar inimioarele din social media nu salvează vieți, în schimb îi încurajează pe cei de la Asociație, Alex, Enona și Robert să își găsească curajul, timpul și determinarea să ducă mai departe toate inițiativele în care ei cred. Și nu doar ei. Și noi, și toți ceilalți fani care îi urmăresc pe pagina de Facebook, sunt peste 30 de mii.

Ne-am dorit să transformăm LOVE-ul din social media, care este o reacție digitală, într-o reacție adevărată în lumea reală.

Îi invităm pe toți cei care ne citesc acum, la reacție în viața reală, nu doar în online (deși recunoaștem că ne ajută share-urile și încurajarea și în online). Inimile mari salvează acum inimi mici. Și e atât de simplu: trimiți textul LOVE la 8844.

170 de copii au fost salvați în 2017 și 2018. În 2019, sperăm sa fie aproape 200, iar anul viitor chiar mai mulți.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Sectiune



Branded


Related