Nu facem pro bono pentru ca e la moda, si nici pentru ca ne plictisim la birou, spune Alin Marghidanu, Creative Director Kubis. Atunci cand decid sa se implice pro bono intr-un proiect umanitar, cei de la Kubis trebuie sa se identifice cu misiunea cauzei respective, sa creada in ea.
Noua ne plac proiectele, nu cioacele de festival. Din cauza asta, chiar si un pro bono inseamna multa implicare din partea noastra.
Pentru anul in curs, Kubis a lansat, alaturi de Salvati Copiii, campania „O lume fara frica”, impotriva cyberbullyingului. O alta campanie pro bono este si #VotNuTroc, care are scopul de a strange observatori independenti la alegerile prezidentiale.
Fara cai verzi pe pereti
In lumea publicitatii pro bono-ul este din pacate vazut de prea multe ori ca o scurtatura catre proiectele de festival. Alea in care sustinem o cauza cat mai surprinzatoare si exotica la care juriul sa lacrimeze cand incep primele acorduri de vioara din case study.
Din fericire, la Kubis ne ferim de alergatura asta dupa cauzele cailor verzi pe pereti. In ultimii ani proiectele pro bono facute de agentie au fost pentru Salvati Copiii, o organizatie pentru care nu prea merge sa faci ceva care sa prinda doar la publicitari.
Nu facem pro bono fiindca e la moda
Nu cred ca exista o motivatie anume. Nu facem pro bono pentru ca e la moda si nici pentru ca ne plictisim la birou. Implicarea tine de cultura noastra de agentie si de felul in care intelegem fiecare dintre noi sa punem umarul. Adica sa facem proiecte care sa aiba si impact in societate, si sens pentru cauza pe care o sustinem.
Sustinem numai cauzele in care credem
Atunci cand sustinem si lucram pentru o cauza, criteriul principal este sa credem si noi in ea. Trebuie sa ne miste si pe noi in mod real cauza aia. Sa rezoneze in primul rand cu noi ca oameni si abia apoi ca publicitari. De asta e mai probabil sa ne implicam in ceva legat de alegeri, sa zicem, decat in salvarea mausilor fara fir.
Noua ne plac proiectele, nu cioacele de festival. Din cauza asta, chiar si un pro bono inseamna multa implicare din partea noastra. Oamenii de pe proiect sunt chiar oamenii care lucreaza pe proiect, cu orele necesare alocate, cu deadline-uri si livrabile normale, nu doar in limita stocului disponibil.
Campanii in 2019
Tocmai am lansat campania „O lume fara frica” alaturi de Salvati Copiii, o campanie impotriva cyberbullyingului, aceasta boala nenorocita a internetului de care nu scapa aproape nimeni. Ne-au dovedit asta cativa influenceri si artisti ale caror povesti si experiente personale sunt adunate pe www.farafrica.ro unde cei mici primesc ajutor de specialitate si invata ca orice incurajare este de fapt o arma in lupta impotriva cyberbullyingului.
Si tot proaspata este si #VotNuTroc, o campanie creata impreuna cu cei de la Funky Citizens pentru strangerea de observatori independenti la alegerile prezidentiale. Un proiect in care am facut de toate, de la siteul www.votnutroc.ro, filmari, social media, PR si pana la organizarea unei galerii de arta din reinterpretarea obiectelor trocului electoral. Un proiect in care o multime de artisti, influenceri si, in general oameni misto s-au bagat ca si noi, pro bono. Le multumesc inca o data atat lor cat si celor patru sute si ceva de romani care s-au inscris tot pro bono sa fie observatori.