[Pro bono în agenții] Dona Teșcovschi: Voluntariatul e bun pentru sănătate. Și este o investiție în viitorul nostru

[Pro bono în agenții] Dona Teșcovschi: Voluntariatul e bun pentru sănătate. Și este o investiție în viitorul nostru

Faptele bune aduc după ele multe alte fapte bune. E un cerc al generozității care, chiar dacă nu a fost confirmat de oamenii de știință, este probat de ceea ce ne definește ca oameni. În căutarea faptelor bune am pornit prin agențiile din România, să vorbim despre proiectele pro bono: de unde vine motivația, cum se aleg cauzele, cum se obțin resursele.

Voluntariatul este bun pentru sănătate, spune Dona Teșcovschi, PR Director la Conan PR, care a citit și studii în acest sens. În plus, cu fiecare gest de bunătate facem lumea un loc mai bun. Hospice Casa Speranței, proiectul Piano Therapy, „Cele Mai Frumoase Scrieri”, „SuperScrieri”, sunt doar câteva dintre proiectele de suflet ale agenției.

Ne-am hotărât ca în fiecare an să avem cel puțin o inițiativă căruia să-i oferim din timpul, serviciile și resursele noastre.

Munca pro bono vine la pachet cu o doză bună de optimism și încredere în capacitatea oamenilor de a schimba lucrurile care nu merg în societate, sau care ar putea să meargă mai bine. Dona ne anunță să ne trecem în agendă ziua de marți, 3 decembrie, când se va sărbători „Ziua Internațională a Generozității”, fiind chemați, cu mic, cu mare, să #puneminima și să facem cât mai multe fapte bune.

 

Motivația

Primul proiect în care ne-am implicat pro bono a fost Lumină pentru Ursici, în 2013, și ne-a plăcut atât de mult încât ne-am hotărât ca în fiecare an să avem cel puțin o inițiativă căruia să-i oferim din timpul, serviciile și resursele noastre.

În timp, implicarea a devenit parte din ADN-ul agenției, și am fost de-a lungul anilor alături de ONG-uri ca Hospice Casa Speranței, proiecte culturale, ca Cele Mai Frumoase Cărți și inițiative jurnalistice, cum ar fi SuperScrieri.

 

Atunci când dai, primești

În primul rând implicarea generează energii de alea bune. Și, deși se zice că atunci când muncești pro bono doar oferi, fără să aștepți nimic în schimb, de fapt, în aceeași măsură, primești. Necondiționat.

Într-o notă mai practică, voluntariatul e bun pentru sănătate. Și nu inventăm (ha, ha). Sunt studii care spun că atunci când nu te mai gândești la probleme tale și te focusezi pe altcineva decât pe propria persoană, nivelul de stres începe să scadă, sistemul imunitar se întărește și devii pur și simplu mai happy. Aruncă un ochi aici, dacă nu ne crezi. Altfel, e o investiție în viitorul nostru.

 

ONG-uri și cauze susținute

Cred că e prea mult să zicem că avem criterii de selecție. Dar ne uităm să fie un ONG sustenabil, care are potențial și promite să existe și din momentul în care se termină campania de comunicare. Și cea mai importantă este misiunea, dacă colegii se identifică și cred în cauza organizației, atunci ne implicăm. 100%.

Până acum am susținut proiecte de mediu, inițiative de artă, cultură și educație, ONG-uri din domeniul sănătății, dar și de dezvoltare comunitară.

 

Pro bono versus comercial

Prăpastia nu mai e atât de mare. ONG-urile sunt mai organizate, cu mai multe resurse umane, cu mesaje mai clare și cu nevoi mai bine definite. Semn bun că segmentul se maturizează. Iar inițiativele tinere, încă în proces de structurare, se lasă cu mai multă încredere pe mâna specialiștilor, ceea ce face fluxul de muncă super smooth.

 

Proiecte în 2019

În octombrie, trei dintre colegii noștri s-au implicat în CreateAthon și au donat, alături de alți trei specialiști, 24 de ore pentru Asociația Piano Therapy ce ajută copiii cu autism să se dezvolte armonios și integrativ prin cursuri de pian.

Au făcut un site de la zero, un video de prezentare, materiale de comunicare, un calendar editorial de social media pe care l-au și programat până la finalul anului și au pus bazele unui Concert Caritabil din decembrie. Nu s-au limitat la cele 24 de ore și acum încă meșteresc la proiect.

Tot în 2019, ne-am mutat din rolul de cititori de SuperScrieri, în susținători. E un proiect în care credem foarte mult și în care ne implicăm deja de câteva luni.

În plus, anul acesta ne-am alăturat mișcării globale „Giving Tuesday”, alături de echipa Envision România. Practic, promovăm „Ziua Internațională a Generozității” care a apărut ca răspuns la „Black Friday” și „Cyber Monday” și care încurajează implicarea socială și faptele bune. Așa că notați, pe 3 decembrie #puneminimă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Conan PR

Conan is an independent Romanian agency founded in 2010. We are a team of dedicated professionals focused on building mutually beneficial relationships between brands and their stakeholders. And we are doing it by... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related