Chloe Combi: Generația Z este prima care consumă același conținut pe care îl creează

Chloe Combi: Generația Z este prima care consumă același conținut pe care îl creează

Chloe Combi este scriitoare, speaker și consultant pe teme cu focus pe adolescenți și generațiile viitoare, pe educația lor, statutul lor la locul de muncă si interacțiunea lor cu brandurile, social media și cultura pop.

Chloe a venit pentru prima dată în România, în acest weekend, pentru un atelier special conceput de Brain 4 Strategy, pentru clienții lor.

În 2015, ea a lansat cartea Generation Z: Their Voices, Their Lives, ce cuprinde o serie de povești de viață dureroase dar și amuzante, despre realitățile și provocările experienței moderne ale adolescenței, prin care dovedește că nu există niciun adolescent „normal”. Cartea lansată în Marea Britanie urmează să aibă o actualizare în 2020, ce va fi destinată unei audiențe globale.

În paralel, Chloe scrie pentru o varietate de publicații media și politice precum The Times, The Guardian sau HuffPost și apare în mod regulat la TV și radio in Marea Britanie, la Sky News, BBC News, Radio 4 sau Newsnight.

A lansat recent The Sixteen Project, care le oferă adolescenților șansa de a se implica în proiecte de schimbare în întreaga lume, precum și The Thought Laboratories, prin care își structurează și extrage datele necesare.

 

Anticiparea viitorului

Pentru mine, orice este axat pe viitor este interesant, deoarece, dacă poți descoperi generațiile viitoare - ceea ce văd, gândesc, iubesc și ceea ce este important pentru ele - poți începe să afli viitorul. Am devenit destul de abilă în recunoașterea pattern-urilor din viitor și asta necesită multă observație și multă empatie.

La un nivel mai uman, sunt de asemenea un mare fan al continuării binelui făcut de alții, către alții, oferind pârghii și dând voci mai multor persoane marginalizate. Sunt sigură că toată lumea își poate aminti despre momentele când s-a simțit ignorată și desconsiderată în adolescență și cred că este cu adevărat important ca adulții să eleveze tinerii, să îi ajute să își găsească vocea și să îi susțină în schimbarea lumii lor.

 

Generația Z

Lucrul prin care se distinge cu adevărat Gen Z de generațiile anterioare de adolescenți este desigur tehnologia, care pentru ei nu reprezintă doar butoane și aplicații, ci o conexiune cu întreaga lor ființă și un machiaj psihologic. Generația Z este prima generație care consumă același conținut  pe care îl creează - ceea ce este destul de revoluționar.

Nu mai există gate-keepers (adulți) care să spună generației Z cum să gândească, sau ce să cumpere, sau ce să poarte etc. - fac asta prin mijloacele proprii și prin proprii lor influenceri. Acest lucru înseamnă că e mult mai dificil să reacționeze la un stimul extern, așa că trebuie să înțelegem și să adoptăm limbajul și platformele lor, dacă vrem să ne conectăm cu ei.

De asemenea, datorită acestor platforme globale, generatia Z poate să coaguleze și să reacționeze foarte rapid, ceea ce înseamnă că au cu adevărat capacitatea de a schimba lumea ca generație colectivă.

 

Provocarea status quo-ului

Din cauza naturii foarte instabile a lumii, după relativa apatie socială și politică a generației mele (millennals), Generația Z începe să manifeste  o conștiință socială mai activă și o necesitate contra-culturală de a se revolta și de a protesta împotriva sistemelor și guvernelor - se vede asta peste tot în lume.

În acest fel, ei au foarte multe în comun cu tinerii anilor '70, care s-au regăsit și ei în vremuri extrem de turbulente din punct de vedere social și au simțit că trebuie să ia lucrurile în propriile mâini și să forțeze schimbarea.

Cu siguranță, începem să vedem asta cu Gen Z privind clima, drepturile omului și animalelor și sistemele politice. Părinții și bunicii din perioadele contra-culturale ar trebui să aprecieze asta, ar trebui să sprijine 100% această generație tânără care încearcă să forțeze o lume mai bună - în anii 2020, sper să vad o colaborare mult mai bună între generații.

 

Influencerii

Fără îndoială, cele mai mari influențe ale culturii pop asupra Gen Z sunt internetul și vedetele social media - YouTuberii, fetele și băieții VSCO, influencerii Instagram, vedetele TikTok, gamerii, etc. Aceste lucruri sunt mult mai importante pentru Gen Z, decât vedetele pop, actorii de la Hollywood etc., și cred că apreciază democratizarea - oricine are un telefon poate deveni un YouTuber.

 

Viziunea brandurilor

Brandurile consideră Gen Z o adevărată provocare, din cauza punctelor de acces. Spre deosebire de generația anterioară de adolescenți care a fost puternic influențată de televiziune, reviste, ziare și filme - Gen Z se preocupă doar cu social media. Acest lucru înseamnă că brandurile trebuie să devină foarte creative pentru a le capta atenția. Cu toții, dar în special tinerii, avem o capacitate redusă a atenției, datorită volumului de informații care inundă constant sistemele noastre, astfel încât brandurile trebuie să se bazeze foarte mult pe emoție, hiperbole, word-of-mouth, trigger point-uri virale și lucruri cu adevărat interesante pentru a ieși în evidență.

În mod similar, dacă brandurile greșesc mesajul și provoacă ofense, reacția acestei generații poate fi rapidă și aspră.

 

Percepția adolescenților asupra brandurilor

Atunci când brandurile ajung la Gen Z, se pot bucura de un devotament generos, uneori obsesiv, ca un cult, precum și de o mulțime de marketing gratuit. Într-o lume incertă, în care există o încredere foarte scăzută în sisteme precum serviciile bancare și politică, cu siguranță, Generația Z caută din ce în ce mai mult la branduri un fel de busolă morală, motiv pentru care se observă că din ce în ce mai multe branduri iau atitudine. Neutralitatea etică, politică sau socială este tot mai puțin indicată pentru branduri, care trebuie să-și comunice ideologiile.

 

Impactul tehnologiei

Impactul este dificil de calculat în enormitatea sa. Tehnologia a transformat total cum vorbim, învățăm, socializăm, mâncăm, comunicăm, ne întâlnim - și chiar facem sex. Și aceasta este norma absolută pentru adolescenți, pentru că ei nu au cunoscut niciodată o existență în afara tehnologiei pe care o avem acum.

Drept urmare, generația Z este atât cea mai interconectată la nivel mondial și, de asemenea, cea mai deconectată generație de tineri din toate timpurile - pentru că aceasta este prima generație care, literalmente, nu trebuie să părăsească dormitorul pentru a fi conectate - totul este disponibil la simpla atingere a unui buton.

Desigur, acest lucru este excelent pentru comoditate, dar nu neapărat pentru conexiunea umană.

 

Conţinutul

Pentru Gen Z, era filmelor și a Hollywoodului este destul de moartă. Totul este despre seriale TV pe platforme online foarte populare precum YouTube, Netflix, Amazon și Hulu. Există seriale extrem de populare care rezonează cu această generație, fie că este vorba de serii retrospective setate în trecut (copilăria generației X) precum Stranger Things, Dark sau IT (toate din anii 80) sau seriale contemporane precum Elite, Riverdale, Educație sexuală, Euphoria sau 13 Reasons Why. Gen Z pare să iubească fie seriale/filme care proiectează o poveste cu elemente de fantezie/distopie sau seriale care înfățișează provocările și durerea din viețile lor.

 

Generatia Z: Vocile si vietile lor

Cartea a avut un impact uriaș - și a pus întregul concept al generației Z pe hartă. Este o carte care a ascultat mai degrabă prozeliții și asta a făcut-o unică. În ceea ce privește părinții, cred că le-a deschis cu adevărat ochii către realitățile și provocările experienței moderne a adolescenței, dar i-a asigurat, de asemenea, că nu există adolescent „normal”. Toată lumea are secrete și dureri, precum și lucruri cu adevărat grozave despre ei.

Unele dintre povești sunt extrem de triste și dureroase, iar unele sunt extrem de amuzante, cu toate punctele emoționale dintre acestea. Cartea mea a fost o experiență reală pentru oricine a citit-o - cu siguranță a fost o experiență cercetarea și scrierea ei.

 

Versiunea actualizată a cărții

Schimbarea se petrece acum mai repede și mai răsunător ca în orice moment al istoriei umane. Schimbarea care are loc peste un an obișnuia să dureze poate zece ani. S-au întâmplat foarte multe în cei patru ani de la prima publicare a cărții, în toate modurile posibile, și vreau ca versiunea din 2020 să fie globală (prima a fost lansată în Marea Britanie) și să reprezinte schimbările și evoluțiile care s-au întâmplat de atunci.

 

The Sixteen Project

Este un proiect pe care îl lansez alături de alții, pentru a ajuta tinerii să se organizeze, angajeze și să instrumenteze procese de schimbare pe glob. Am văzut în ultimii doi ani potențialul enorm, capacitatea și dorința pe care Gen Z o are pentru a schimba lumea în bine, așa că proiectul va asigura un loc la masă tinerilor care doresc schimbarea.

 

The Thought Laboratories

TL este modul în care uneori colectez și organizez toate datele cu care lucrez.

 

Workshop-ul din România

Workshop-ul va proiecta o viziune cu multe elemente ale generației Z. Voi vorbi despre Gen Z ca generație, despre gusturile și neplăcerile lor, despre puterea rețelelor de socializare, despre branduri, despre cum să comercializezi cu succes către Gen Z, Gen Z ca angajați de succes și despre tendințele viitoare.

Voi pune accent pe modul în care brandurile și companiile lucrează cu Gen Z (deoarece aceasta intră acum în câmpul muncii) și cum poate să depășească provocările care ar putea apărea și despre transformarea lor în puncte forte.

 

Ce urmează pentru tine?

Scrisul cărților, filmarea unei serii, care este încă un secret (va fi dezvăluită mai târziu în acest an), lucrul cu o mulțime de branduri, companii și guverne din întreaga lume și oferirea unei perspective asupra viitorului, despre cum îl putem face mai bun. Cred că anii 2020 vor fi cu adevărat provocatori și trebuie să ne pregătim pe deplin pentru ei, în toate modurile posibile.

 

Bonus: Chloe Combi: "Generation Z" | Talks at Google [ 2015 ]

Chloe Combi visited Google's office in London to discuss her book "Generation Z: Their Voices, Their Lives", discussing teenagers in the UK.
About the book:
- Today’s teenagers are growing up in a world of widening social inequality, political apathy and economic uncertainty. They join gangs, are obese, have underage sex, watch porn, drink and are a menace to society.
- But they are also curious, kind, creative and worried about the future. Chloe Combi has travelled around the UK, talking with teenagers from all kinds of backgrounds about their lives, their fears and their dreams.
- Told in their voices, Generation Z is a shocking, enlightening and funny portrait of how it feels to be young and what it takes to survive and thrive on the journey to adulthood.
About Chloe:

- Chloe Combi is a former school teacher. She is a columnist for the Times Educational Supplement, and also writes for the Independent, Guardian, Marie Claire and the New Statesman. She’s a regular on TV and radio debates including Channel 4 News, Newsnight, Sky News and Woman’s Hour.
- Her work on child poverty, gangland culture and street violence granted her an invite to No. 10 and she is a consultant on youth issues for the Mayor of London. Her youth project, Write Club, has had interest from UK documentary makers.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related