Consiliul Român pentru Publicitate (Romanian Advertising Council – RAC), organizația de autoreglementare a industriei de publicitate din România, aniversează anul acesta 20 de ani de activitate.
Pentru a marca momentul, marți, 24 septembrie, va avea loc Gala aniversară RAC 20 ani, eveniment ce va reuni parteneri locali și internaționali, experți internaționali în domeniul autoreglementării în publicitate, alături de specialiști RAC. Împreună, vor trece în revistă momentele cheie din cei 20 de ani de formalizat și arbitrat etica în comunicare comercială, în cadrul unei seri găzduite de Andi Moisescu, la Stejarii Country Club.
Încă de la înființare, RAC a urmărit dezvoltarea activității publicitare în România, crearea și dezvoltarea unui sistem etic de autocontrol în domeniul publicității, în spiritul concurenței loiale, care să asigure protecția consumatorilor și interesul public general.
Pentru a-și îndeplini misiunea, RAC a formulat un Cod de Etică în Publicitate și veghează la respectarea lui, astfel încât campaniile de comunicare să fie oneste, decente, legale și conforme cu ceea ce se oferă consumatorului. Acest lucru a fost posibil doar alături de partenerii săi, iar de-a lungul timpului, RAC a dezvoltat parteneriate și protocoale de lungă durată cu instituții precum: Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), Autoritatea pentru Protecția Consumatorului (ANPC), Ministerul Finanţelor, Patronatul Român al Industriei Suplimentelor Alimentare (PRISA), Interactive Advertising Bureau (IAB), International Advertising Association (IAA) și cu diverse asociații din domeniul sănătății.
"Autoreglementarea în publicitate are o influență pozitivă din ce în ce mai vizibilă, iar industria se arată stabilă din perspectiva respectării principiilor comunicării comerciale, așa cum sunt formulate în Codul RAC. Anul acesta este unul aniversar, se împlinesc 20 de ani de când reprezentăm autoreglementarea în comunicarea comercială din România, iar toate acțiunile noastre de până acum vor culmina cu un eveniment aniversar, la care ne vom bucura de prezența unor invitați și speakeri de renume din rețeaua-mamă europeană (European Alliance of Advertising Standards - EASA), adevărați experți internaționali în autoreglementarea din domeniul publicității", a declarat Oana Cociașu (Președinte al Consiliului Român pentru Publicitate).
În prezent RAC numără 75 de membri, iar numărul cazurilor analizate a crescut, pe măsură ce piața s-a maturizat și a devenit mai atentă la modul în care se comunică.
RAC își propune în continuare extinderea unor direcții de acțiune îndreptate spre prevenție, prin serviciul Copy Advice de acordare de consultanță și recomandări. Totodată, va propune pe agenda de discuții subiecte-cheie din domenii precum: comunicarea etică în mediul digital, includerea native advertising-ului în “ecosistemul” autoreglementării sau adaptarea la normele noii Directive europene a serviciilor media audiovizuale. Prin apartenența la organizațiile europene și internaționale, RAC va continua și misiunea de a aduce în Romania best practices, testate cu succes în alte țări avansate în domeniul autoreglementării pe piața de publicitate.
Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) este o organizație profesională nonguvernamentală, non-profit și independentă, fondată în 1999. Activitatea de bază a Consiliului este autoreglementarea în publicitate, prin adoptarea și aplicarea prevederilor Codului de practică în comunicarea comercială.