Content marketing. E pe buzele tuturor, te intampina la inceputul multor articole de specialitate, apare in briefuri si in dorintele specialistilor din domeniu, e sus pe lista nevoilor multor companii. Dar ce inseamna, de fapt, content marketingul, si, mai ales, cum poate fi folosit eficient?
450 de oameni interesati de content marketing se intalnesc in acelasi loc: creatori de continut, marketeri, specialisti sau antreprenori. O oportunitate pentru fiecare dintre ei sa se cunoasca, sa schimbe idei si sa lucreze impreuna. Sa compare perspective, sa caute solutii alternative, sa descopere experientele si povestile celorlalti din domeniu. Toate acestea se intampla la WeContent, pe 7-8 noiembrie.
Misiunea acestei conferinte, spune Constantin Stanciu, Founder WeContent, este sa faca din content marketing nu doar ceva accesibil, ci sa-l transforme intr-o unealta prin care afacerile din Romania (si nu numai) pot creste sustenabil.
Participantii stiu deja ca pot face asta, dar, de multe ori, le lipsesc informatiile necesare.
Noi le dam acces la sfaturi si experti care sa-i ajute sa inteleaga cum pot utiliza content marketingul cat mai eficient in activitatea lor.
Prima editie WeContent a avut loc anul trecut si a fost organizata in trei luni, dupa cum povesteste Constantin. Anul acesta, organizarea a inceput din timp, au alocat un buget mai mare pentru speakeri care sa aiba in ADN content marketingul si care sa vina cu informatie cu adevarat valoroasa. Si pentru ca participantii au fost entuziasmati de cele doua masterclass-uri de anul trecut, la editia de anul acesta, au mai adaugat unul.
Apropo de invitati speciali: vor fi noua speakeri din SUA, UK, Germania, Olanda si Romania, printre care Jay Baer, unul dintre cei mai cunoscuti experti in content marketing la nivel mondial, Marcus Tober este unul dintre cei mai apreciati experti europeni pe partea de SEO si Jon Burkhart, care a fost si in 2018, iar anul acesta va fi MC-ul editiei.
"Ne vom juca ceva mai mult fata de o conferinta normala de business", promite Constantin Stanciu.
Cum? Vedeti in randurile ce urmeaza:
Ideea & contextul conferintei
Contextul a fost creat in cadrul proiectului Upgrader, o comunitate de antreprenori fondată de o parte din echipa actuală WeContent. Timp de trei ani am avut contact foarte strans cu antreprenorii si am observat un interes tot mai mare pentru content marketing.
Am studiat piata si am realizat ca nu exista in Romania nicio conferinta care sa acopere exclusiv aceasta nevoie in crestere, a antreprenorilor, dar si a creatorilor de continut, a oamenilor de marketing si de comunicare. Atunci am decis sa organizam conferinta, iar dupa trei luni avea loc prima editie WeContent, in noiembrie 2018. Desi timpul a fost scurt, am reusit sa aducem speakeri foarte buni si 350 de participanti.
Ce aduce nou
Un eveniment de doua zile - conferinta si masterclass, dedicat exclusiv content marketingului, cu cativa dintre cei mai buni experti internationali din domeniu. Toate conferintele de marketing ating intr-o anumita masura subiectul crearii de continut, insa WeContent este doar despre asta.
Ce nevoi intampina
Nevoia specialistilor din domeniu de a invata strategii de content marketing, de a avea acces la trenduri si la perspective din exterior, ale speakerilor care isi desfasoara activitatea in alte piete, majoritatea cu un avans in fata noastra. Ei inteleg mai usor stadiul prin care trecem noi acum, stiu ce urmeaza sa intampinam si pot ajuta cu sfaturi si studii de caz. Speakerii de pe scena conferintei si cei care tin masterclass-urile au multi ani de experienta si strategii de content marketing gandite pentru cele mai mari companii din lume.
O alta nevoie pe care o intampinam este acea a oamenilor de a interactiona cu alte persoane care au ca interese similare. Anul acesta, aducem in acelasi loc 450 de persoane interesate de content marketing. E o oportunitate mare pentru fiecare sa cunoasca alti creatori de continut, marketeri sau antreprenori, sa schimbe idei si, de ce nu, chiar sa lucreze impreuna.
Obiective
Misiunea noastra este sa facem content marketingul nu doar mai accesibil, ci sa-l transformam intr-o unealta prin care afacerile din Romania (si nu numai) pot creste sustenabil. Participantii stiu deja ca pot face asta, dar, de multe ori, le lipsesc informatiile necesare. Noi le dam acces la sfaturi si experti care sa-i ajute sa inteleaga cum pot utiliza content marketingul cat mai eficient in activitatea lor.
Obiectivul este sa acoperim nevoile enumerate mai sus si pentru profesionistii din Europa Centrala si de Est si sa devenim un proiect dedicat content marketingului, cu activitate pe toata perioada anului, pe langa conferinta anuala. Am analizat si piata din Europa si sunt putine evenimente similare, dedicate content marketingului, cu speakeri de calibrul celor pe care ii aducem la WeContent.
Editia din 2019
In prima zi, pe 7 noiembrie, vom avea conferinta, alaturi de noua speakeri din SUA, UK, Germania, Olanda si Romania. Va fi o zi in care vom avea diversitate in subiecte, in abordarile speakerilor, dar si in starile pe care le vom crea publicului - toate pozitive, promitem.
Ne vom juca ceva mai mult fata de o conferinta normala de business. A doua zi este dedicata celor care vor sa aprofundeze un anumit subiect, sa isi seteze o strategie mai clara si sa participe la unul dintre cele trei masterclass-uri. Ele vor avea loc in paralel, cu traineri straini, in grupuri mici, de pana la 50 de persoane.
Dupa cum spuneam, Jon Burkhart va fi MC-ul acestei editii si ne asteptam la multe momente memorabile din parte lui.
Il vom avea alaturi pe Jay Baer, unul dintre cei mai cunoscuti experti in content marketing la nivel mondial, care promite sa nu coboare de pe scena pana nu ii invata pe participanti cum sa foloseasca strategiile de content marketing sa obtina rezultate palpabile.
Marcus Tober este unul dintre cei mai apreciati experti europeni pe partea de SEO si stim ca asta este un subiect de interes pentru creatorii de continut, care nu reusesc mereu sa tina pasul cu Google.
Mi-e greu sa aleg doar cateva highlighturi. Suntem entuziasmati de toti speakerii, i-am ales cu grija, astfel incat nu doar sa aiba experienta si cunostinte, ci si sa vina din medii diverse si sa acopere o arie larga de subiecte de content marketing. Si vor fi si surprize, ii las pe participanti sa le descopere :).
De ce e important sa participi la WeContent
Content is king, spune o vorba cunoscuta din domeniu. Promovarea oricarei afaceri presupune crearea de continut.
Fie ca lucrezi in marketing, comunicare sau vanzari, ai nevoie sa stii sa utilizezi conținutul. Daca nu stii sa-l utilizezi, ai un minus acum, dar si pe termen lung. Iar la WeContent ai sansa celei mai bune informatii, la nivel regional, despre content marketing si viitorul sau.
Selectia invitatilor
Pentru selectia speakerilor am alocat foarte mult timp, am cautat pe cei mai buni din Europa si SUA. Criteriile dupa care cautam sunt: sa fie recunoscut pentru activitatea in content marketing sau domenii conexe care ne intereseaza, sa aiba experienta in public speaking si realizari notabile in industrie. In plus, mai este un feeling pe care megem, mai greu de explicat, insa el ne spune daca este genul de om care ne va ajuta sa transmitem ceea ce ne dorim in cadrul conferintei.
La conferinta vor fi prezenti speakeri din SUA, UK, Olanda, Germania si Romania.
- Jay Baer, speakerul nostru vedeta in acest an, recunoscut ca fiind unul dintre cei mai buni specialist din lume in marketing, content marketing si customer care.
- Jon Burkhart este noul MC al conferintei si closerul conferintei, om de marketing, autor, speaker, trainer si comediant.
- Sonja Jefferson care activeaza exclusiv in strategia de content marketing de peste 20 ani, va deschide conferinta si in acest an.
- Jon Wuebben, profesionist al content marketing-ului, autor al doua carti pe subiect si owner al unei platforme de content marketing.
- Marcus Tober, recunoscut international ca specialist in SEO, a primit distinctia de cel mai bun specialist SEO in Europa, in 2016.
- AJ Husman, specialist in content marketing, consultant, speaker si organizator al conferintei Content Marketing Fast Forward, in Amsterdam, Brussels si Cleveland.
- Vali Pintilescu, Development Manager la LooLoo Kids, cel mai mare canal de YouTube din Europa Centrala si de est si in top 10 din lume canale YouTube pentru copii.
Cum se diferentiaza WeContent in peisajul din Romania
Organizam un eveniment dedicat exclusiv content marketingului, singurul la acest nivel din tara. Este o nisa pe care ne-am ales-o nu doar pentru a ne diferentia, ci si pentru ca suntem convinsi de importanta ei.
Un alt lucru prin care ne diferentiem este atmosfera din cadrul conferintei. Vrem sa captam atentia, sa uimim si sa-i ajutam pe participanti sa plece acasa cu lectii cu adevarat valoroase, nu doar cu o zi petrecuta departe de birou. Vrem sa aiba amintiri si povesti de spus dupa conferinta.
Impresiile si concluziile primei editii
La prima editie, am avut in public 350 de participanti, ceea ce ne-a oferit increderea ca putem construi acest concept pe termen lung.
Feedbackul publicului a fost bun, dar si critic, insa ce am apreciat a fost ca toti cei care ne-au oferit feedback au facut-o in ideea de a ne ajuta sa organizam ceva si mai bun data viitoare. S-a dorit destul de mult pe viitor speakeri din afara, care au ca activitate principala content marketingul si au fost apreciati speakerii cu aptitudini avansate de public speaking.
Surprize
Au venit mai multi participanti din afara Bucurestiului decat ne asteptam.
Si ca multi oameni din industrie nu stiau exact ce este content marketing.
Invataturi
Sa ne organizam mai din timp si sa fim si mai ambitiosi. Anul trecut am organizat totul rapid, in doar trei luni, cu o echipa mica. Anul acesta am adus mai multi oameni in echipa si am inceput organizarea din timp. Asta si pentru ca am vrut sa aducem nume mai mari, iar speakerii isi fac agenda cu mult inaintea evenimentelor.
Evident, am alocat si un buget mai mare pentru speakeri care sa aiba in ADN content marketingul si care sa vina cu informatie cu adevarat valoroasa. Pentru ca am observat ca participantii au fost entuziasmati de cele doua masterclass-uri de anul trecut, le-am organizat si anul acesta - si am adaugat unul.
Reactii
Pentru ca eram la prima editie, a existat o doza de scepticism, ceea ce e normal, si unii au fost reticenti sa ni se alature. Dar am folosit experienta evenimentelor Upgrader, increderea castigata acolo de la speakeri, parteneri si comunitate, si am organizat un eveniment reusit. Unii chiar ne-au spus la final “Voi chiar ati facut-o!” :).
Mai complicat a fost cu speakerii din afara, care chiar nu ne cunosteau, dar am avut inspiratia si norocul sa vorbim cu Sonja Jefferson si Jon Burkhart, doi experti cunoscuti in UK si oameni extraordinari, care ne-au acordat un vot de incredere si au fost foarte incantati de eveniment.
Au devenit ambasadorii nostri in recrutatrea altor speakeri internationali si vor reveni si in acest an dupa ce au primit un feedback super bun. Jon, care a avut un speech memorabil anul trecut, va fi MC-ul acestei editii. Abia asteptam!
Provocarile content marketingului in Romania
Una dintre provocari este legata de cunoasterea efectiva a ceea ce reprezinta si cum se utilizeaza. Inca suntem la inceput fata de multe tari. Asteptarilor noastre sunt de multe ori legate de obtinerea unor rezultate rapid, iar content marketingul este despre o strategie pe termen mediu-lung.
Asta ii face pe multi sa traga concluzia ca nu functioneaza, dar noi vrem sa aratam ca poate functiona, si chiar foarte bine, daca il faci cum trebuie. Avem nevoie de mai multi specialist si agentii de content marketing si speram ca WeContent sa contribuie la cresterea pietei.
Factorii care influenteaza domeniul
Noua generatie este mai reticienta la promovarea agresiva. Este nevoie sa interactionezi cu ei fara sa simta ca vrei sa le vinzi ceva. Trebuie sa le castigi increderea si sa-i transformi in fanii brandului tau. Si nu poti face asta cu reclame punctuale. Ai nevoie de povesti bine spuse, de interactiune continua bazata pe continut de calitate, relevant.
Cei care au putere mare de cumparare azi au crescut cu internetul la indemana, cu acces gratuit la informatie, iar companiile care le ofera asta ajung sa interactioneze cu ei intr-un cadru natural. Cele care nu o fac e posibil sa nu mai para atat de prietenoase sau, mult mai rau pentru o companie, sa para depasite.
Tot ei sunt cei care au nevoie de un scop in tot ceea ce fac, iar o strategie de content marketing buna aduce valoare celor din jur, ceea ce rezoneaza cu princiiple noilor consumatori.
Cresterea utilizarii de ad blockere este un alt semnal important sa oamenii nu mai vor sa fie inundati de reclame. Afacerile trebuie sa se reorienteze spre strategii care servesc informatie utila, oferita in context.
Asteptarile specialistilor de marketing din Romania
Este o intrebare foarte buna si chiar avem un raspuns foarte detaliat despre asta, pentru ca am realizat un studiu, impreuna cu agentia BeansUnited, pe care urmeaza sa-l publicam la inceputul lunii octombrie.
Iar principala asteptarea a celor care au completat studiul chiar ne-a surprins, insa mai avem putin si impartasim rezultatele cu toti cei interesati pe www.wecontent.ro.