[Searching for promoters] Dudu Radoslav și AnonimTM: ”Eu m-am văzut întotdeauna ca Dj în primul rând, mai apoi ca și promoter, în sensul de deschizător de drumuri”

[Searching for promoters] Dudu Radoslav și AnonimTM: ”Eu m-am văzut întotdeauna ca Dj în primul rând, mai apoi ca și promoter, în sensul de deschizător de drumuri”

Cu o activitate de 21 de ani în scena de drum and bass, AnonimTM este unul dintre cele mai vechi crew-uri de Dj și promoteri de pe meleagurile noastre. Cu sediul în Timișoara, crew-ul și-a făcut un nume de-a lungul timpului prin selecția de muzică și de Dj pe care a prezentat-o publicului. 

Dudu, head honcho al AnonimTm, a dezvoltat proiecte conexe activităților de Dj și booking precum Radio AnonimTM sau Made in TM. Cele două proiecte nu scot în evidență dexteritatea de a produce content, ci pasiunea pentru muzică și pentru ceea ce înseamnă această formă de artă. 

 

Motivația

Întotdeauna am vrut să ne simțim bine și să facem ceva fain pentru noi în primul rând, și ceva ce nu s-a mai făcut până acum. Dacă ce ne place nouă le place și altora, cu atât mai bine, înseamnă că nu trebuie să facem compromisuri.

 

Publicul

La party-uri, generațiile se schimbă cam o dată la 5 ani. Cu toate că încă sunt oameni care vin din 1998 la party-urile AnonimTM, de câteva ori a trebuit să începem aproape de la zero, să ne găsim și să ne „educăm” oamenii care vin la evenimente.

Profilul e cumva același, timpurile s-au schimbat. În Europa, oamenii care veneau la rave-uri în anii 90 erau oameni deschiși spre nou, toleranți, inovativi, parte din straturile blue-collar ale societății, pe când la noi, publicul, era format mai ales de intelectuali. În ultimii ani mi se pare că și la noi începe să fie o mișcare socială mai largă, ceea ce este foarte bine.

Interesant este că de 2-3 ani au început să vină la party oamenii din prima generație, care au făcut o pauză mare cât copii lor erau mici, și acum vin fără copii la party pentru că pot să îi lase singuri acasă. Și, mai mult chiar, însăși copii ai primilor party people Anonim vin. E foarte incitant pentru noi ca și DJ că media de vârstă de la party schimbă feedback-ul la muzica pe care o punem și, în același timp, putem duce mai departe vibe-ul „oldschool” pe care îl reprezentăm.

AnonimTm crew - 20 de ani

 

Selecția artiștilor

Trebuie să ne placă nouă și să simțim că merită să îi aducem pentru publicul Anonim. Trebuie să fie la fel cum suntem și noi: inovativi, deschiși și faini. Nu contează dacă este un bun producător atâta timp cât este un Dj bun și știe să facă un party. It’s all about the DJ.

 

Entertainment și/versus artă

Pentru cei pe care îi aducem noi, contează energia pe care aceștia o degajă. Nu știu dacă asta e catalogat azi ca și entertainment, dar ține cumva de concepția noastră de bază. Vibe-ul transmis într-un mix cred că înseamnă și artă.

 

 

Notorietate vs. inovație

Nu înseamnă nimic. Ne-am asumat tot ce am spus mai devreme. Dacă considerăm că merită, poate nici să nu aibă prezență pe internet. De-a lungul vremii am adus Dj total necunoscuți care ulterior au devenit celebri. Facem muncă de pionierat până la urmă și oamenii care vin la party au încredere în ceea ce le oferim. E un fel de garanție AnonimTM.

 

Procesul de "cunoaștere" a unor artiști noi

După 21 de ani ajungi să ai relații foarte apropiate cu multă lume din mișcare. Evident că este important ce face live artistul respectiv, dar de cele mai multe ori nu ajungi să îl vezi personal înainte să îl chemi. În astfel de cazuri, mă pot bizui întotdeauna pe părerea prietenilor Dj care l-au văzut.

 

Promovare

Nu poți să știi niciodată. Din păcate, tot mai puțin ne bazam pe afișe sau flyere, cu toate că acestea erau cele mai faine și mai inovatoare la AnonimTM. Poate ar trebui să ne întoarcem la ele. De exemplu, în UK, promovarea merge cel mai bine pe grupuri de Whatsup. La un moment dat, dacă ai ceva bun de oferit, oamenii află oricum.

Radio-ul era un mijloc bun de comunicare, și l-am făcut 10 ani de zile. Astăzi, facem serile Evening Dance la D’arc pe Mal. Le văd ca și pe emisiunile de radio de pe vremuri. Acum, totul este on demand, și cum nouă ne place să transmitem un vibe live și o stare de moment, oamenii știu să vină pe malul Begăi să asculte mixurile noastre. E și un fel de socializare.

 

Cultura poster-ului de eveniment

Din păcate, puțin. Mă bucur în schimb că de-a lungul anilor am avut unele dintre cele mai faine postere ale mișcării de la unii designeri deveniți celebri, precum Ovidiu Hrin, Negru, Stravoghin sau Filip. Primele le făceam chiar eu, mă rog, mai conceptuale, dar își făceau treaba. Unele postere au ajuns și în expoziții importante de design grafic. Mă mândresc cu ele. Și, cum spuneam, cred că ar trebui să ne întoarcem la ele.

 

Probleme frecvete în activitatea de booking

Încerc să fac cât mai puțin booking. Asta din mai multe motive, dar în principal pentru că acum nu mai văd nici un challenge în a bookui un Dj. E ca la supermarket. Ai bani, cumperi orice, și bani sunt destul de mulți dacă asta vrei să faci.

Pe limba tuturor stă însă altă problemă: care este fee-ul unui artist pe care acesta chiar îl merită (mă gândesc și la artiștii români)? Răspunsul este doar unul: fee-ul ar trebui să fie direct proporțional cu plus-valoarea generată de party-ul respectiv. Pentru aceasta, în toți acești ani, am stabilit cu locurile de eveniment un gen de deal bazat pe numărul oamenilor care vin la party și nivelul încasărilor din bar.

Asta este genul de deal echitabil, potrivit genurilor noastre de party, care te lasă să respiri și ca promoter, și ca spațiu de eveniment, și ca Dj. Toata lumea este implicata egal și trebuie să își dea silința.

 

Cum a schimbat situația de la Colectiv scena de evenimente

S-a vorbit mult despre asta. Dar s-a trecut la nivelul următor natural, cred. Încă dinainte de Colectiv am început să facem party-uri la care nu se fuma. Eram sătui de fum, de lipsa de aer, de nopți petrecute în ceață. Toți proprietarii de spații ne-au spus că suntem nebuni și că asta nu va merge niciodată. Dar totuși a mers. Și când în sfârșit a venit legea, țin minte că într-un singur week-end lumea s-a adaptat și în alte părți. Deci se poate.

Spațiile în care facem noi evenimente au investit, au primit autorizații, au intrat în rând cu lumea. Păcat că a trebuit să fie Colectiv pentru asta.

 

Diferența dintre un promoter și un organizator de evenimente din zona muzicală

Eu m-am văzut întotdeauna ca Dj în primul rând, mai apoi ca și promoter, în sensul de deschizător de drumuri pentru muzică, pentru artiști, pentru public, pentru comunitate, pentru spirit. Organizatul de evenimente sună pentru mine a nuntă, job, industrie, afacere, ceea ce noi nu am făcut niciodată. Facem doar ce ne place, asta e.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related