[LGBTQ in companii] Ideile frumoase vin de la oameni open-minded care se pot desfasura intr-un mediu relaxat si safe

[LGBTQ in companii] Ideile frumoase vin de la oameni open-minded care se pot desfasura intr-un mediu relaxat si safe

Ruxandra Micsunescu, director Line Agency, observa in ultimii ani o evolutie buna in industria de comunicare in ceea ce priveste empatia si diversitatea. Cand s-a intors in tara a vazut cu bucurie ca nivelul de deschidere in cadrul agentiilor era aproape la fel de mare ca cel din tarile in care am locuit.

Ce am putut observa in ultimii ani, insa, este fermitatea cu care atat oamenii dar si brandurile isi declara sprijinul comunitatii LGBTQ – am devenit mult mai vocali atat in mediul online cat si cel offline. 

 Da, este vorba de bula ei, tine sa sublinieze Ruxandra Micsunescu, dar drumul inceput este cel bun. 

 

Discriminarea la munca

Consider ca suntem tare norocosi sa lucram in industria in care lucram. Oamenii sunt creativi, deschisi mai presus de toate... umani. Am lucrat in trei agentii din tara pana acum, dintre care si cea pe care o conduc, si nu am observat niciodata vreo forma de discriminare. Din contra, am fost adeseori impresionata de nivelul oamenilor de empatie si de dorinta lor de a ajuta la integrarea oamenilor noi dintr-o comunitate, LGBTQ or not :)

 

Evolutie, atitudine

Cand m-am intors in tara am fost placut surprisa sa vad ca nivelul de acceptare, in cadrul agentiilor in care am lucrat dar si in comunitatea extinsa a oamenilor din publicitate, era aproape la fel de mare ca cel din tarile in care am locuit.

Ce am putut observa in ultimii ani, insa, este fermitatea cu care atat oamenii dar si brandurile isi declara sprijinul comunitatii LGBTQ – am devenit mult mai vocali atat in mediul online cat si cel offline. Din ce in ce mai multe branduri au lansat campanii pro-LGBTQ, iar consumatorii si userii din online par mult mai determinati sa o duca mai departe printr-un fel de campanie personala de educare a oamenilor care nu ne impartasesc aceeasi bula.

 

Demersuri in companie

Echipa mea este una tanara si plina de oameni frumosi, inside-out, fiecare in felul lui. Nu a fost nevoie sa iau nici o masura pentru ca nu am simtit nevoia sa o fac. Noi am primit cu bratele larg deschise fiecare coleg nou, atata timp cat am considerat ca se potriveste profilului profesional pe care il cautam.

In momentul in care voi simti orice tip de ostilitate din partea cuiva care face parte deja din echipa mea, singura masura pe o voi lua va fi excluderea persoanei respective din echipa. Ideile frumoase si creative vin de la oameni open-minded care se pot desfasura intr-un mediu relaxat si safe.

 

Efectele referendumului pentru familie 

Am vorbit foarte mult despre acest subiect, am impartasit articole si postari, unele ne-au revoltat iar altele ne-au amuzat pentru ca erau de-a dreptul ridicole. Nu pot mentiona efecte concrete, poate doar timpul petrecut in social media care cred ca a crescut considerabil in perioada aceea in randul echipei.

 

Proiecte speciale in colaborare cu LGBTQ

Asa cum spuneam, la nivel de agentie, nu am avut nevoie de campanii interne si sper, ca indiferent de cat de mare vom ajunge ca si companie, atat eu cat si HR-ul sa ne facem treaba suficient de bine la nivel de recrutare incat sa nu simtim nevoia unei astfel de campanii de educare in randul echipei.

Din pacate, pana acum, nu am avut ocazia de a avea campanii externe pe care sa le implementam noi. Am avut o idee foarte frumoasa pentru unul dintre clientii cu care am lucrat pe alte proiecte, care voia sa transmita ideea ca familia poate capata foarte multe forme si poate fi compusa din oameni (LGBTQ or not) a caror conexiune nu se bazeaza neaparat pe legatura aceea de sange pe care o asociem cu familia. Ideea inca o avem, insa asteptam un client care sa o aprecieze cu adevarat.

 

Asumarea identitatii 

Din ce am observat, atat in randul comunitatii mele din Romania dar si din alte tari, acesta a crescut. Consider ca fiecare om are motivele sale pentru a face sau nu anumite lucruri si ca nu este locul meu de a le spune in locul lor. Nu pot spune decat ca ma bucur sa vad ca din ce in ce mai multi prieteni sau cunostinte au ales sa fie fix asa cum vor ei sa fie si cu cine vor sa fie.  

 

Ce ar putea face mai mult mediul privat pentru comunitatea LGBTQ

Sincer, nu sunt convinsa de impactul pozitiv al unei campanii interne care sa promoveze acceptarea comunitatii LGBTQ in cadrul unei companii. Consider ca din contra, ar pune mai multa presiune. Avem campanii pentru integrarea heterosexualilor in randul colegilor? Nu. Atunci de ce sa punem aceasta presiune pe oamenii cu alte orientari sexuale?

Ca si angajatori ar trebui sa ne intereseze mai mult cum interactioneaza cei din echipa noastra unul cu celalalt la nivel uman si profesional, indiferent de cine si cum suntem. Ar trebui sa aratam mereu cum putem fi colegi mai buni, mai empatici, cum putem sa ne dezvoltam ca lideri, abilitatile de a lucra in echipa etc.

Din punctul meu de vedere si din ce am observat in industria noastra, lucrurile par sa fie pe drumul cel bun. Noi, oamenii, am devenit mai vocali si mai incurajatori, iar brandurile au inceput sa ne sustina din ce in ce mai mult.

Atunci cand campaniile noastre, ca si oameni, de sprijinire a comunitatii LGBTQ si de educare a celor care sunt inca impotriva lor, se intalnesc cu campaniile brandurilor pentru care lucram, nu pot sa spun decat ca suntem pe drumul cel bun. Desigur, ca si atunci cand vorbim despre politica si alte probleme sociale, trebuie, din pacate, sa mentionez ca ma refer la acea „bula a noastra” pe care o mentioneaza toata lumea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Line Agency

We are a New Age Marketing Agency. A team of awarded specialists in cross-disciplinary marketing with thorough experience and great credentials achieved in the biggest marketing practices in Romania, France and... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related