Gabriela Lungu: In Londra, la 9 toata lumea e la birou, pranzul nu dureaza mai mult de 1 ora

Gabriela Lungu: In Londra, la 9 toata lumea e la birou, pranzul nu dureaza mai mult de 1 ora

De 22 de ani, Gabriela Lungu experimenteaza in marcomm. Cauta, se aventureaza si schimba mereu - locul, perspectiva, domeniul, tara. Din iunie, Gabriela s-a alaturat echipei Geometry Londra, unde ocupa pozitia de Global Creative Director Diageo, motiv bun pentru a o intreba tot. Etapele care au adus-o pana in acest punct, cum au decurs discutiile cu Geometry si a luat decizia de a se reintoarce in Londra, care sunt cele mai mari diferente de munca in agentii pe care le-a observat in locurile in care a lucrat, prin ce socuri de adaptare a trecut.

Nu cunosteam pe nimeni inainte de a incepe discutiile de angajare; i-am intalnit pe toti colegii si sefii mei in timpul procesului de recrutare sau abia cand am inceput treaba, povesteste Gabriela

Primul lucru pe care l-a observat in Londra este intensitatea. In toate agentiile se lucreaza intr-un ritm foarte alert, tot timpul, spune ea. Dar sa ne intoarcem putin in Romania si sa o luam cu inceputul. Cu 1997, mai exact: 

 

Cele mai importante etape din cariera

Lucrez in marcom din ’97, de mai bine de 22 de ani. O poveste de business lunga si frumoasa, deloc plictisitoare as zice, chiar cu portia ei de suspans si drama, cu mai multe capitole, fiecare super interesant, fiecare cu momente de turnura.

Capitolul Ogilvy – 10 ani, cu perioada de inceput de la Ogilvy advertising, apoi intrarea in PR la Ogilvy PR – mai intai ca director de creatie, inceputurile in management ca Managing Director Ogilvy PR, si dupa 4 ani la conducrea firmei, plecarea din grupul Ogilvy.

Capitolul The Practice – 6 ani fantastici de antreprenoriat cu propria mea agentie de PR creativ, cu multe premii incredibile si premiere pentru industria romaneasca, finalizati cu achizitia de catre Publicis Groupe, predarea stafetei si plecarea mea in strainatate.

Capitolul Londra – aproape 3.5 ani, mai intai la Weber Shandwick in rolul de Chief Creative Officer UK & EMEA, apoi la TBWA\London in rol de Creative Partner Airbnb, ani grei dar de success, in care am invatat enorm (chiar si ce n-as fi vrut sa invat vreodata) si am crescut mult ca om, ca profesionist.

Capitolul Praga – 2.5 ani, cu o experienta scurta, intensa si interesanta de partea clientului (ca CMO Notino), si apoi implinirea unui vis de ani si ani – lansarea firmei mele de training, Wings Creative Leadership Lab, o initiativa de success care imi aduce foarte multe bucurii.

Capitolul Londra reloaded – inceput acum nici 2 luni, dar care se anunta foarte intersant in cel mai bun sens cu un nou rol la Geometry London ca Global Creative Director - Diageo, si cu continuarea activitatii mele cu Wings CLL, axata pe consultanta in creative transformation.

Cele mai importante momente au fost probabil angajarea la Ogilvy, trecerea de la publicitate la PR, antreprenoriatul, super premiile The Practice, plecarea din tara, lansarea Wings si probabil revenirea la Londra.

 

Negocieri

Discutiile cu Geometry au inceput acum un an, dar pentru un rol diferit si alt grup de branduri. Eu nu cautam un nou rol intr-o companie in acel moment - eram foarte concentrata pe ce faceam la firma mea (Wings Creative Leadership Lab), dar m-a atras agentia, pe care o stiam dupa reputatie.

Au urmat cateva intalniri, si mi-au placut foarte mult oamenii, dar am preferat sa nu iau rolul pentru ca nu l-am considerat cel mai potrivit. Am reinnodat apoi relatia anul acesta, cand agentia a revenit si mi-a propus rolul pe care il am in prezent; de data asta am mers pana la capat pentru ca lucrez pentru Diageo, o companie extraordinara cu branduri pe care toata lumea le cunoaste si le apreciaza: Guinness, Baileys, Gordon’s, Tanqueray, Pimm’s, J&B etc.

Factorul hotarator a fost flexibilitatea companiei cu privire la Wings. Nu doar ca nu mi-au cerut nicio clipa sa inchei activitatea mea de training, dar chiar sunt incurajata sa o continui, pentru ca este un avantaj pentru agentie sa aiba in-house un specialist in “creative transformation”.

 

Vibe-ul agentiei

Geometry e agentia care face partea de brand experience pentru multe dintre brandurile Diageo (activation, experiential, shopper). Rolul meu e de Global Creative Director: conduc echipa de creatie, mai ales cea din Londra (unde este centrul de coordonare pentru acest cont), dar si din pietele locale unde activam pentru Diageo. Obiectivul e sa producem idei care sa duca la brand growth (fame & scale), si prin asta sa crestem increderea pe care clientul o are in noi si business-ul pe care ni-l incredinteaza.

Abia am inceput (1.5 luni), si imi place foarte mult. La Geometry am intalnit oameni chiar deosebiti: deschisi, prietenosi, si foarte profesionisti, iar in echipa Diageo ma simt deja ca intr-o familie.

Nu cunosteam pe nimeni inainte de a incepe discutiile de angajare; i-am intalnit pe toti colegii si sefii mei in timpul procesului de recrutare sau abia cand am inceput treaba.

 

Ce uneste industria, dincolo de geografie

Asta e numitorul comun. Dorinta de a produce idei noi, relevante, care ajuta clientii.

 

Diferente UK-Romania

Primul lucru pe care l-am observat este intensitatea. In Londra, in toate agentiile in care am lucrat, se lucreaza intr-un ritm foarte alert tot timpul. La 9 toata lumea e la birou, pranzul nu dureaza mai mult de 1 ora. Si da, si aici se sta peste program cand e nevoie, dar parca mai putin ca in tara, pentru ca se si lucreaza mai eficient.

Un alt lucru interesant este ponderea freelancerilor - mult mai mare decat in tara. In functie de proiect, se lucreaza cu freelancerii cei mai potriviti. Ceea ce face ca rolul oamenilor de trafic de creatie si HR pentru creatie sa fie absolut cheie, mai important decat in tara.

 

Socuri culturale

Desigur ca au existat. O sa va dau un exemplu.

In Bucuresti cand doi colegi au ceva de impartit se confrunta, direct (si pe cat posibil politicos). Nimanui nu-i trece prin cap sa mearga sa discute cu HR-ul companiei – si oricum nu inainte de a incerca sa rezolve problema cu omul in cauza. Mersul la HR (sau la management) fara incercarea rezolvarii prealabile e considerat “para” – un denunt imatur si lipsit de caracter.

In Londra lucrurile se discuta prin HR, si acest lucru este absolut incurajat de toata lumea. De neconceput este sa confrunti pe cineva direct – abia acest lucru e vazut ca imatur si lipsit de caracter.

Mi-a luat ceva timp sa inteleg toate diferentele, ce e considerat acceptat si de dorit si ce nu, dar nu e imposibil daca chiar iti doresti. Nu inseamna ca fac acum toate lucrurile asa cum trebuie – ar insemna sa renunt la valorile mele si felul meu de a fi – dar inteleg mai bine impactul meu asupra celor din jur.

 

Ce inseamna acum Londra pentru tine

Orasul meu preferat, inspiratie la fiecare pas, cel mai bun loc pentru mine in acest moment din cariera mea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related