Ideea de a incuraja votul la sfarsitul lunii trecute a venit simplu si natural, povesteste Petre Eremia, owner The Soup Carousel. Rezultatele au fost bune: multi clienti au mancat supa la jumatate de pret si au fost incantati de initiativa civica.
Nu am intampinat nici un fel de obstacole, iar despre temeri se poate discuta mult, dar fara putin curaj nu se realizeaza nimic.
De ce o astfel implicare colectiva din partea companiilor inaintea alegerilor europarlamentare? Petre Irimia spune ca mediul privat a fost lovit destul de rau in ultimii ani si era timpul sa reactioneze.
Decizia de a încuraja votul
Ideea a venit simplu, cateva minute de gandire si drumul a fost usor, am facut o idee de campanie, am realizat postul si am dat drumul la minicampanie. Nu am intampinat nici un fel de obstacole sau probleme, iar despre temeri se poate discuta mult, dar fara putin curaj nu se realizeaza nimic.
Reactia a fost, cum ne si asteptam, pozitiva, oamenii au reactionat bine si credem ca avem si noi o mica parte din procentul realizat la sfarsitul zilei.
Rezultate
Rezultate comerciale sunt greu de cuantificat, cert este ca multi dintre clientii nostri au mancat supa la jumatate de pret si au fost multumiti; in ceea ce priveste riscurile, aceastea au fost calculate, dar, cum am zis si mai sus e nevoie si de putin curaj.
Contextul legislativ nu ne permite sa cerem oamenilor dovada de vot, nici nu ne-am dorit asta, rezultatele unui procent mare de prezenta este benefic tuturor, campania a fost deschisa tuturor indiferent daca au votat sau nu.
Oamenii reactioneaza pozitiv, cel putin cei din grupul clientilor nostri si sunt deschisi la tot felul de initiative cetatenesti, de altfel acesta este si profilul clientului nostru.
Poziția companiilor
E clar ca ultimii ani au lovit destul de puternic mediul privat, poate nu atat financiar, cat moral si mai ales pe angajatii din sistemul privat care se vad nevoiti de la an la an sa munceasca tot mai mult pentru a sustine aparatul bugetar tot mai incarcat; in acelasi timp cei din domeniul privat nu raspund unui ordin de partid in ceea ce priveste initiativa cetateaneasca, cred ca de aici si implicarea companiilor intr-o masura sau alta a fost mai ridicata, nici pe departe la nivelul normal... dar si atat este mai mult decat nimic.
Orice expunere in spatiu public care prezinta credibilitate este importanta, cetatenii observa lucrurile astea si chiar fara vointa ceva se retine, desigur poate sa fie o directie buna sau gresita.
Teama de subiecte controversate
Maturitatea celor care au inceput sa ajunga in pozitii de midle si top management, generatia de acum e cea care nu a fost atinsa direct de comunism, nu au trait acea perioada si atunci profitand de pozitiile dobandite in ultimii ani au reusit sa isi impuna punctul de vedere mai pertinent. Desigur si contextul politic strident a facut ca aceste companii sa reactioneze.
Va urma?
Cu siguranta vom incerca sa luam parte la orice initiativa cetateaneasca pe care o consideram necesara.