12 agenții și companii au fost premiate la ediția a XVI-a a Galei Effie, care s-a desfășurat la Ateneul Român și a fost prezentată de Andi Moisescu. În total, au fost acordate 9 Gold Effie, 6 Silver Effie şi 16 Bronze Effie.
Agențiile și companiile câștigătoare de anul acesta sunt: Cohn & Jansen JWT, GMP+Webstyler, Headvertising, Jazz Communication, Leo Burnett România, McCann Worldgroup România, Mercury360 Communications, Ogilvy Group Romania, Propaganda, Publicis România, Sector 7 și Ursus Breweries.
Top 3 agenții care au obținut punctajul cel mai mare din competiție sunt Leo Burnett România, McCann Worldgroup România și Media Investment.
Leo Burnett România a obținut 9 premii – 4 Gold, 1 Silver și 4 Bronze în categoriile: Brand Experience (VloggemonGO și Hotelekom, ambele cu Gold Effie pentru Telekom), Seasonal Marketing (2 trofee Gold Effie pentru Hotelekom și Don’t let yourself be fooled, brand: Telekom), Telecommunications (Don’t let yourself be fooled – Silver Effie și NEABONAMENTUL / The Unsubscription – Bronze Effie, ambele pentru Telekom), Media Idea (1 Bronze Effie pentru Telekom cu VloggemonGO), Use of Influencers (1 Bronze Effie pentru VloggemonGO) și Shopper Marketing (1 Bronze Effie pentru Bunorama, brand: Kaufland).
McCann Worldgroup România a obținut 8 premii - 1 Gold, 2 Silver și 5 Bronze în categoriile: Branded Content (1 Gold Effie pentru KFC BOXMASTER - FRIENDZONE), Packaged food (1 Silver Effie pentru KFC GARLIC SAUCE), Telecommunications (1 Silver Effie pentru Vodafone Prepaid “Live Life Like a Game”), Alcoholic beverages – Beers (1 Bronze Effie pentru The proper men of the new generation pentru brandul Neumarkt), Non-alcoholic beverages (1 Bronze Effie pentru INNA Music Cans Album), Restaurants (1 Bronze Effie pentru KFC BOOSTER – LIMITED EDITION) şi Seasonal Marketing (2 Bronze Effie pentru campaniile KFC XMAS BUCKET – WHEN MOM ALLOWS și #samefeeling de la Coca-Cola).
Cei mai eficienţi clienţi ai ediției de anul acesta sunt: Telekom România cu 8 trofee (4 Gold, 1 Silver și 3 Bronze Effie), US Food Network, care a obținut 4 trofee (1 Gold, 1 Silver și 2 Bronze Effie) și PressOne cu 3 trofee (2 Gold și 1 Bronze Effie). Și în ceea ce privește brandurile, topul arată similar: Telekom pe primul loc, KFC pe locul doi și PressOne pe locul trei.
Brandurile care au avut campanii câștigătoare la ediția 2019 a Romanian Effie Awards sunt: Asociația Inima Copiilor, catmobile, Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Dăruiește Viață, George, ING Bank, Kaufland, KFC, Neumarkt, Orange, PressOne, Pufina, Rexona, Telekom, Ursus Retro și Vodafone.
Conform Romanian Effie Rankings, calculat în baza sistemului internațional Effie Index, Clientul Anului este Telekom România, Brandul Anului este Telekom, iar Agenția Anului Leo Burnett România.
La ediția de anul acesta nu a fost acordat Grand Effie.
Juriul competiției a fost condus de Achim Rietze, Strategy Lead at Google ZOO, și a fost format din peste 120 de reprezentanți ai industriei de marketing și comunicare, specialiști cu mare experiență din companii, agenții de publicitate, de media și digital, din agenții de research, consultanți de marketing și reprezentanți ai mediului academic din marketing și comunicare.
EFFIE Winners 2019
>> PACKAGED FOOD
SILVER
Campaign: KFC Garlic Sauce
Brand: KFC
Client: US Food Network
Submitted by: McCann Worldgroup România
Other Credits: MRM//McCann România | UM România | Golin
>> PERSONAL CARE PRODUCTS & SERVICES
SILVER
Campaign: 5000 steps challenge
Brand: Rexona
Client: Unilever România
Submitted by: Propaganda
Other Credits: Mindshare | Kubis Interactive
>> HOUSEHOLD SUPPLIES & SERVICES
BRONZE
Campaign: Strong and Soft
Brand: Pufina
Client: Pehart Tec Grup
Submitted by: Jazz Communication
Other Credits: UM România
>> ALCOHOLIC BEVERAGES – BEERS
BRONZE
Campaign: Ursus Retro, Legendary Fun Is Back
Brand: Ursus Retro
Client: Ursus Breweries
Submitted by: Ursus Breweries
Other Credits: BBDO | Kubis Interactive | Media Investment | Brand New
BRONZE
Campaign: The Proper Men of the New Generation
Brand: Neumarkt
Client: Heineken
Submitted by: McCann Worldgroup România
Other Credits: Starcom
>> NON-ALCOHOLIC BEVERAGES
BRONZE
Campaign: Inna Music Cans Album
Brand: Coca-Cola Zero Sugar
Client: The Coca-Cola Company
Submitted by: McCann Worldgroup România
Other Credits: MRM//McCann România | UM România | McCann PR
>> RESTAURANTS
BRONZE
Campaign: KFC Booster – Limited Edition
Brand: KFC
Client: US Food Network
Submitted by: McCann Worldgroup România
Other Credits: MRM//McCann România | UM România | Golin
>> FINANCIAL SERVICES
BRONZE
Campaign: Do What’s Best For You
Brand: ING Bank
Client: ING Bank
Submitted by: Headvertising
Other Credits: Zenith Media România | Kaleidoscope Proximity | PGM!
BRONZE
Campaign: The First Intelligent Banking
Brand: George
Client: BCR
Submitted by: Cohn & Jansen JWT
Other Credits: Wavemaker | Atelieru de internet | MAINSTAGE THE AGENCY | One Night Gallery
BRONZE
Campaign: Save Your Time
Brand: ING Bank
Client: ING Bank
Submitted by: Headvertising
Other Credits: Zenith Media | Kaleidoscope Proximity | PGM!
>> MEDIA & ENTERTAINMENT
BRONZE
Campaign: Long Live the Neighbor’s Goat!
Brand: PressOne
Client: PressOne
Submitted by: GMP+WEBSTYLER
>> TELECOMMUNICATIONS
BRONZE
Campaign: The Unsubscription
Brand: Telekom
Client: Telekom România
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Media Investment
SILVER
Campaign: Don’t Let Yourself Be Fooled
Brand: Telekom
Client: Telekom România
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Media Investment
SILVER
Campaign: Vodafone Prepaid “Live Life Like a Game”
Brand: Vodafone
Client: Vodafone România
Submitted by: McCann Worldgroup România
Other Credits: Wavemaker România
GOLD
Campaign: Shoelaces
Brand: Orange
Client: Orange
Submitted by: Publicis România
Other Credits: Initiative Media
>> OTHER PRODUCTS & SERVICES
BRONZE
Campaign: You never know when bad luck strikes
Brand: catmobile
Client: Catmobile.ro
Submitted by: Sector 7
>> SHOPPER MARKETING
BRONZE
Campaign: Bunorama
Brand: Kaufland
Client: Kaufland
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Universal McCann | GMP PR | Cexpa | Fortuners
>> BRANDED CONTENT
GOLD
Campaign: KFC Boxmaster - Friendzone
Brand: KFC
Client: US Food Network
Submitted by: McCann Worldgroup România
Other Credits: MRM//McCann România | UM România | Golin
>> SEASONAL MARKETING
BRONZE
Campaign: #samefeeling
Brand: Coca-Cola
Client: The Coca-Cola Company
Submitted by: McCann Worldgroup România
Other Credits: MRM//McCann România | UM România | McCann PR
BRONZE
Campaign: KFC Xmas Bucket – When Mom Allows
Brand: KFC
Client: US Food Network
Submitted by: McCann Worldgroup România
Other Credits: MRM//McCann România | UM România | Golin
GOLD
Campaign: Don’t Let Yourself Be Fooled
Brand: Telekom
Client: Telekom România
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Media Investment
GOLD
Campaign: The Heart Sewing Kit
Brand: Asociația Inima Copiilor
Client: Asociația Inima Copiilor
Submitted by: Mercury360 Communications
Other Credits: Cosânzeana (Laura Leonte)
GOLD
Campaign: Long Live the Neighbor’s Goat!
Brand: PressOne
Client: PressOne
Submitted by: GMP+WEBSTYLER
GOLD
Campaign: Hotelekom
Brand: Telekom
Client: Telekom România
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Media Investment
>> BRAND EXPERIENCE
GOLD
Campaign: Hotelekom
Brand: Telekom
Client: Telekom România
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Media Investment
GOLD
Campaign: VloggemonGO
Brand: Telekom
Client: Telekom România
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Media Investment
>> USE OF INFLUENCERS
BRONZE
Campaign: VloggemonGO
Brand: Telekom
Client: Telekom România
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Media Investment
>> MEDIA IDEA
BRONZE
Campaign: VloggemonGO
Brand: Telekom
Client: Telekom România
Submitted by: Leo Burnett România
Other Credits: Media Investment
>> POSITIVE CHANGE - BRANDS (CSR)
GOLD
Campaign: Long Live the Neighbor’s Goat!
Brand: PressOne
Client: PressOne
Submitted by: GMP+WEBSTYLER
>> POSITIVE CHANGE - NON PROFIT
SILVER
Campaign: Life Hangs by a Thread of Hair
Brand: Dăruiește Viață NGO
Client: Dăruiește Viață NGO
Submitted by: Ogilvy Group România
Other Credits: Mediacom | ThinkDigital
>> SUSTAINED SUCCESS
SILVER
Campaign: The Playful Bank
Brand: ING Bank
Client: ING Bank
Submitted by: Headvertising
Other Credits: Zenith Media | Kaleidoscope Proximity | PGM!
Romanian Effie Awards 2019 este un proiect organizat de IAA România şi UAPR, prezentat de Kaufland și Philip Morris Trading şi susţinut de Coca-Cola, Doncafé, frufru.
Parteneri strategici: Deloitte, Nielsen, Facebook și Institutul Cervantes.
Creative Partner: Jazz Communication.
Traditional partner: The Institute.
Special media partner: Radio Guerrilla.
Media partners: PRO TV, IQads, SMARK, Pagina de Media, Biz.
EFFIE Awards este un festival internaţional sub licenţă EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, în SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing şi comunicare, organizat de International Advertising Association România (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) şi implementat de The Institute.