Christina Gramma: Prin această colecție transmit mesajul meu. Să găsim alternative prin care să reducem consumul de plastic

Christina Gramma: Prin această colecție transmit mesajul meu. Să găsim alternative prin care să reducem consumul de plastic

Prima colecție de haine a Christinei Gramma, hair designer și consultant total look, este inspirată de relația cu natura și construită în spiritul protejării planetei. UNA a fost creată împreună cu fiica ei, Alexandra Gramma, studentă la Universitatea Națională de Arte București, din materiale naturale și biodegradabile.

Colecția are un mesaj simplu: poartă cât mai puține haine sintetice, utilizează cât mai puțin plastic, colectează selectiv și reciclează, astfel încât spațiul în care trăiești astăzi să fie cea mai frumoasă, curată și sănătoasă moștenire pentru generațiile viitoare

 Christina povestește în rândurile de mai jos când s-a gândit prima dată la această colecție, cum a prins contur și care sunt obstacolele modei sustenabile în România.

 

Ideea

Am fost recent într-o călătorie în Bali în urma căreia am simțit o conexiune profundă cu natura. Am simțit că respir odată cu natura și că fac parte din tot și totul face parte din mine.

Ideea colecției a prins viață în timp real, iar conceptual s-a materializat ca un joc de puzzle.

Industria textilelor este a doua cea mai mare formă de poluare a planetei după industria uleiului, gazului, benzinei. Așa am ales să fac haine din materiale naturale biodegradabile, cu scopul de a înlocui cât mai multe materiale care conțin plastic și care nu ne fac bine – nici nouă, nici naturii.

 

Etapele de creatie

Am început să schițez un plan imediat ce m-am întors din Bali. Împreună cu fiica mea, Alexandra, am lucrat în mod direct la crearea formelor, a conceptului și la alegerea materialelor. În trei luni am început proiectul cu câteva dintre piese.

Proiectul are două linii: una elegantă și una confortabilă, de relaxare. Costul materialelor a fost realitatea dură de care m-am lovit, după care a urmat o serie de greutăți în ceea ce privește detaliile de finisaj.

 

Experiența

Am descoperit că ne completăm și aceasta este o experiență fascinantă, că fiecare dintre cele trei fiice s-a alăturat proiectului și a avut propria contribuție. Echipa Fason a îmbrățișat noile direcții și s-a alăturat cu entuziasm proiectului, dar și mai minunat este faptul că în fiecare zi tot mai mulți dintre cunoscuți, dar și tot felul de oameni necunoscuți empatizează cu idealul nostru și ne întind o mână de ajutor.

Întotdeauna m-am gândit că oricine are putere de decizie și putere financiară ar trebui să facă în primul rând schimbări și proiecte pentru protejarea mediului, dar mesajul pe care eu l-am primit a fost unul foarte clar: ca eu la nivel micro să fac cât de mult și cât de bine pot, și asta să inspire cât mai mulți oameni să constentizeze cât plastic folosim și cum transformăm prin poluare echilibrul naturii și cum ne este afectată sănătatea.

Iar asta, la nivel macro înseamnă foarte mult. Prin această colecție transmit mesajul meu verbal, online, dar și fizic prin scrisori personalizate. Este extrem de important să căutăm și să găsim alternative și variante prin care să reducem consumul de plastic și să diminuăm poluarea planetei cât mai mult posibil. Să ne gândim la ce lăsăm în urma noastră, cu responsabilitate.

 

Selecția materialelor

Am cumpărat materiale din magazinele Shiral și Picasso, dar am primit și ajutor de la o prietenă care are atelier și a fost alături de noi atât cu materiale cât și cu partea de croitorie.

 

Moda sustenabilă în România

Din păcate, în România nu s-a făcut vreo educație din punctul ăsta de vedere. Este important sa ne interesăm, fiecare, de unde si din ce materiale sunt hainele pe care le purtăm.

Am fost mereu atentă la calitatea materialelor purtate, dar călătoria în Bali și ocazia de a fi conectată cu adevărat la natură a fost o experiență transformatoare și revelatoare care m-a repoziționat nu numai față de modă, dar și față de tot ce există în jurul nostru și înlăuntru.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related