Bună dimineața celor 8.954.959 de români care au votat ieri la alegerile europarlamentare în țară, celor 375.219 de români care au reușit să voteze în diasporă, miilor de români care nu au reușit să voteze la secțiile din străinătate, după ce au stat ore în șir la coadă și celor care nu au votat, dar poate o vor face la toamnă și anul viitor.
Sursa: Biroul Electoral Central
Cam așa arătau străzile din câteva orașe ale lumii (colaj făcut de Cosmin Pojoranu), spre mirarea trecătorilor care nu înțelegeau de ce stau românii la coadă:
Din păcate, mulți dintre cei care au așteptat 3, 5, 9 ore în fața ambasadelor, nu au reușit să voteze. Nu au stat degeaba, însă. Gestul lor a arătat că atunci când politica își ignoră cetățenii, cetățenii nu ignoră politica.
Dar apropo de coadă:
Da, s-au întâmplat multe lucruri uimitoare ieri. Cozile de kilometri, așteptarea tenace și emoționantă, prezența record la votul pentru europarlamentare (care sunt văzute, în mod obișnuit ca Cenușăresele alegerilor): 49%.
Rezultatele au fost de asemenea uimitoare:
Dar nu le vom comenta.
Vom aminti, în schimb, de mobilizarea dinaintea votului, care s-a precipitat ca niciodată până acum în România, în ceea ce privește companiile private. Săptămâna trecută, făceam un bilanț lung al acestora.
Revenim azi cu brandurile mari care au îndemnat românii să meargă la vot ieri:
Coca Cola:
Pepsi:
BCR:
Raiffeisen:
Samsung:
Kafune și Utopia Balcanică:
Netflix:
HBO România
Vice:
Fan Courier:
Philips:
Absolut:
Centrokinetic:
ROM:
Sperăm că mobilizarea nu se oprește aici. Urmează alegerile prezidențiale în toamnă și anul viitor alegerile locale și parlamentare. Hai cu votul!