Smiley si ai lui: Eu nu am visat sa am case, masini, ceasuri scumpe, eu dintotdeauna mi-am dorit sa fac muzica

Smiley si ai lui: Eu nu am visat sa am case, masini, ceasuri scumpe, eu dintotdeauna mi-am dorit sa fac muzica

 Asa s-a nascut HaHaHa Production, ca “jucaria” visurilor lui, spune Smiley. Din dorinta de a face muzica si de a-i ajuta si pe altii sa faca muzica. Fanii, popularitatea si toate celelalte au venit apoi, cu o responsabilitate pe masura.

Responsabilitate, da, o simt zilnic si incerc sa traiesc si sa ma comport autentic, conform educatiei din familie, sa compun, sa cant din plin, cu bucurie, din toata fiinta mea si cu constiinta impactului asupra celor care ma asculta sau ma urmaresc.  

La 11 ani pe piata din Romania, bilantul HaHaHa Production arata asa: aproape 700 de piese produse pentru 110 artisti, peste un miliard de vizualizari pe canalele artistilor si primul proiect DJ din Romania care a intrat in playlist-ul BBC Radio One (Radio Killer in 2012 cu piesa „Calling You” ). La aniversare, studioul organizeaza #MusicJourney, o sesiune muzicala  la care vor participa producatorii unor artisti ca Rihanna, Madonna, Beyonce, Eminem sau Adele. Timp de o saptamana, Oak Felder, Jessica Harloe, James Newman, Steven Puth, Wayne Hector, Simon Says, Josh Record, Ollie Green si Sebastian Kole vor veni in Studiourile HaHaHa Production si vor participa la o tabara de creatie, unde vor forma cinci echipe mixte cu artisti, producatori muzicali si compozitori.

Muzica nu e ceva material, scopul ei esential nu e de a distra, muzica schimba stari,  releva adevaruri, spune Serban Cazan, Head of Production HaHaHa

Cum a inceput studioul acum 11 ani si in ce fel a evoluat si s-a adaptat, cum era muzica atunci si cum este acum, care au fost cele mai importante schimbari din peisaj si ce a ramas la fel, despre public, asteptari, sound, radiouri, procesul de creatie si responsabilitatea popularitatii, vorbesc in randurile de mai jos Serban Cazan, Head of Production, Filip Maria, CEO, si Andrei Maria, artist, compozitor, producator si fondator HaHaHa Production.

 

 Ideea #MusicJourney

Serban Cazan: Noi organizam sesiuni de scriere de cinci ani, cu multi producatori internationali. #MusicJourney este un rezultat asteptat, dar nu neaparat previzionat, era un next-level sa facem un camp cu o companie de A listers. Milk and Honey este una dintre cele mai prolifice companii americane de management muzical.

Ei sunt responsabili de cele mai mari hituri din lume, ganditi-va ca anul trecut, 8 din 10 piese din topurile muzicale erau semnate de clientii lor. #MusicJourney  este rezultatul, de fapt, a cinci ani de munca, a unui networking  sustinut la nivel international, care, iata, ne-a adus aici.

Serban Cazan, Head of Production HaHaHa

Smiley: Cred ca pur si simplu a fost un timing organic in dezvoltarea companiei noastre. De ani de zile producem continut muzical pentru foarte multi artisti din Romania, e un flux continuu de munca si resurse interne care functioneaza zilnic la capacitate maxima. Chiar si asa, nevoia de autoeducare si de contact cu unii ca noi din alte teritorii nu poate insemna decat un suflu nou, un schimb de experienta si, desigur, noi creatii muzicale.

Apoi, HaHaHa Production are in portofoliu artisti care sunt deja prezenti in pietele straine, cum e Paul Damixie, DJ si producator, cel care a facut un salt urias si a fost premiat pentru remixul piesei Hello a lui Adele, care acum canta cel mai mult in Rusia.  La fel e si IOVA, care prinde foarte bine pe platformele digitale in Europa.

Filip Maria: Sesiunile muzicale sunt o procedura obisnuita in industria muzicala, sunt intalniri in care se aduna oameni creativi cu talente muzicale diferite ce construiesc impreuna piese, idei de piese, linii melodice, versuri, etc.

Filip Maria, fratele lui Smiley si CEO HaHaHa

O sesiune poate sa dureze cateva ore, cateva zile sau chiar sa se transforme intr-un fel de „tabara” de o saptamana. In aceste intalniri se atinge potentialul creativ maxim al fiecarui participant, astfel produsele muzicale obtinute la final au o calitate superioara.

 

Concretizarea

Filip Maria: In fiecare an incercam sa crestem pe toate planurile si natural ne doream ca in acest an sa facem o sesiune cat mai mare cu muzicieni cat mai buni. In general in sesiunile speciale, pe care le tinem o data sau de doua ori pe an, chemam in tara producatori, songwriteri si artisti de afara, predominant din Statele Unite. De cativa ani buni mergem de doua ori pe an in Statele Unite pentru a cunoaste oameni din industrie si a face la randul nostru cunoscuta cultura HaHaHa Production.

Pentru acest an am dorit sa avem un concept special in locatii spectaculoase, prin care sa crestem si mai mult potentialul creativ al participantilor, care sunt unii dintre cei mai mari compozitori si producatori ai lumii, grupand excursiile, activitatile si experientele in #MusicJourney o calatorie ce incepe pe plan fizic si se dezvolta pe plan creativ.

 

Invitatii

Serban Cazan: Nu ii cunosteam, dar faptul ca facem parte dintr-o mare familie a compozitorilor, ne-a adus in aceasta etapa a dezvoltarii noastre, a echipei HaHaHa Production, aceea de a organiza o tabara de creatie impreuna cu ei.

Filip Maria: De cativa ani de zile calatorim in Statele Unite pentru a participa la sesiuni, pentru a cunoaste oameni din industrie si pentru a face business. Numitorul comun in aceste calatorii este de fiecare data Andrei. El este natural un magnet pentru oameni si o persoana cu o energie speciala, greu de explicat. Aceasta energie plus calitatile de profesionist, muzician, antreprenor, ne-au ajutat sa ne facem multi prieteni in industria muzicala din SUA.

In urma cu ceva timp ne-am intalnit cu un colaborator al celor de la Milk & Honey acolo si am ajuns  de comun acord la conculzia ca exista o compatibilitate foarte mare intre acestia si viziunea, cultura HaHaHa Production. Peste un an ne-au contactat acestia in mod direct si am inceput sa construim bazele #MusicJourney.

Smiley: Sunt producatori si compozitori de categorie A, noi si tot mapamondul am ascultat ce au facut, pentru ca ei si-au pus amprenta pe cele mai importante hituri ale ultimilor ani. #MusicJourney este cel mai frumos cadou pe care ni-l putem face noua ca iubitori, compozitori si producatori de muzica de ziua noastra. La 11 ani de HaHaHa Production sarbatorim prin muzica la cel mai inalt nivel, alaturi de nume mari ale industriei mondiale. Este o onoare, dar si o bucurie foarte mare.  Speram sa iasa creatii importante din aceasta sarbatoare.

 

Colaborarea cu producatorii straini

Serban Cazan:  Surpriza a fost un Latin Grammy, cu Sofia Reyes, pentru piesa “Con migo”. Ar mai fi Aston Merrygold cu care am facut “One night in Paris”, dar si artistii din portofoliul HaHaHa Production care sunt prezenti in piata internationala, cum sunt Paul Damixie, cu piesa “Get lost” sau IOVA, o artista de muzica electro. As mentiona si piesa Andrei - Love can save it all.  Surpriza cea mai mare a fost ca fiecare sesiune sau piesa ne-a dus mai departe la nivel de networking, de feedback, de acces la oameni-cheie din industrie.

Smiley: Fiecare actiune de pana acum ne-a adus unde suntem azi. Sesiunile de creatie muzicala fie ca sunt intre noi sau cu invitati speciali sunt cele mai mari bucurii pentru mine, pentru noi. Este parte din ce ne place cel mai mult sa facem. Ce se intampla azi la HaHaHa Production atat pentru mine, cat si pentru artistii si colaboratorii nostri este un vis al meu de mic copil pe care il traiesc zi de zi. 

 

Ce presupune #MusicJourney

Serban Cazan: Vor fi patru zile de compus muzica pentru artisti internationali, cu echipa HaHaHa Production si autori. Nu sunt rigorile unui program fix, ca de cazarma, e o munca de creatie in care e imposibil sa faci un program standard. In general, te lasi purtat de val, de energia de grup. E ca o tabara de creatie in care ne intalnim sa compunem muzica.

 

Cele mai mari schimbari in muzica romaneasca

Serban Cazan: Ultimul nostru succes este ca am reusit sa fim No. 1 in doua sezoane cu piesa lui Smiley, Vals. Cred ca in ultimul deceniu a crescut calitatea muzicii pop si a crescut industria cu totul, desi suntem in tranzitie in continuare.  Cred ca noi, romanii, invatam foarte repede si e doar o chestiune de timp, pana cand muzica romaneasca va fi o constanta in piata internationala de muzica.

Sunt niste diferente culturale care ne-au facut sa ramanem putin in urma. Eu am spus acum 4 ani ca Romania va fi urmatoare Suedie pentru ca, in ultimii 20 de ani, toate hiturile au fost compuse cu resursa suedeza. E foarte adevarat ca statul a sustinut enorm artistii, scolile, de exemplu, sunt sustinute de stat, sesiunile muzicale, de asemenea. Din pacate, in Romania, lucrurile stau complet diferit.  Cred ca Romania are foarte mult talent, dar noi nu avem scoli de muzica. 

Acum, spre deosebire de acum 11 ani, oricine poate sa faca muzica de oriunde. Sunt softuri de muzica, oricine are conexiune la internet si la resursele acestuia, asa ca nu mai esti nevoit sa bati la usa label-urilor daca vrei sa creezi. Cred ca lumea este in continua schimbarea si prefacere, iar discutia nu mai este despre “cum sa faci un hit”, ci despre cum sa descoperi sau sa creezi artisti interesanti.

Luati, de exemplu, artisti precum Ed Sheeran sau Lana del Ray, care s-au autoimpus in tot acest context muzical. Diferenta o sa o faca intotdeauna expertiza pe care o are un label, cum se intampla si la noi, la HaHaHa Production, pentru ca stim sa impachetam un produs muzical.

Filip Maria: Industria muzicala functioneaza in acelasi ritm cu restul industriilor din mediul de business, si este la fel de sensibila la schimbari. Cred ca cea mai importana schimbare este ca am devenit o societate orientata spre consum, astfel ciclul de viata al unui produs este din ce in ce mai mic, iar variantele de produse aflate la dispozitia noastra sunt din ce in ce mai multe.

Comportamentul persoanei care asculta muzica s-a modificat in aceeasi directie, ajutat si de progresul tehnologic. In momentul de fata avem acces la orice piesa fie ca este lansata de o casa de discuri mondiala fie ca este vorba despre un artist independent. 

Ca la orice produs daca doresti varietate si consum imediat o sa existe o scadere in calitatea medie a produselor din piata. Facand abstractie de acest nou mod de experimentare al muzicii, progresul tehnologic ne-a oferit posibilitatea sa distribuim muzica noastra catre mai multi ascultatori din toate colturile lumii.

 

Evolutia HaHaHa Production

Filip Maria: HaHaHa Production este un organism viu care se modifica constant. Valorile companiei sunt extrase din cele in care crede cu tarie Andrei, iar energia lui contagioasa se propaga in fiecare departament.

Cultura noastra este inclusiva si astfel compania se confunda deseori cu echipa aflata in spatele acesteia, o echipa care isi doreste crestere constanta la nivel colectiv, cat si la nivel personal.

Naghy, Smiley, Dorian, Vladimir, Serban Cazan

Cred cu tarie ca unul dintre avantajele noastre este ca suntem mereu deschisi la nou si la schimbare, imbratisam de fiecare data inovatia si o adoptam rapid. Obstacole apar zilnic doar ca incercam sa ne concentram la solutii, crestere si invatare.

 

Amintiri

Serban Cazan: Nu o sa uit niciodata cum am pornit.  Scopul nostru a fost ca muzica pe care o facem sa ajunga la cat mai multi oameni. Nu am avut succese peste noapte, totul a fost cu munca foarte multa, cu nopti nedormite, cu perioade de saracie, dar iata-ne aici! (rade)

Smiley: Ce a ramas la fel este dragostea pentru muzica. Si acum mi se intampla sa am aceeasi nerabdare de a ajunge la studio, sa am impulsul de a pune mana pe chitara imediat ce deschid ochii dimineata, sa ma bucur ca un copil cand ne strangem spontan mai multi din Ha si incepem sa compunem.

 

Factorii care influenteaza piata muzicala din Romania

Serban Cazan: Piata muzicala din Romania este destul de particulara, daca ne referim la piese romanesti. Gusturile romanilor sunt diferite la muzica romaneasca si cea straina. Radiourile au nevoie sa difuzeze si muzica straina, cantata de artisti mari, asa ca muzica romaneasca se regaseste intr-un procent mai mic pe radiouri.

Partea buna este ca odata cu cresterea concurentei artistilor si compozitorilor, creste si calitatea muzicii la nivel de compozitie, sound, excutie, iar asta ne face si pe noi competitivi. Imi este foarte clar ca publicul este mult mai pretentios, inclusiv in zona de off line, la concertele artistilor romani sau orice event on stage. La Smiley, turneul pe care l-am organizat anul trecut in cele zece orase, a fost dar adaptat la scenele din fiecare oras.

 

Procesul de creatie

Serban Cazan: Procesul de creatie e neschimbat. Eu am mai spus, muzica nu e a noastra, a creatorilor, noi suntem doar niste oameni cu har care duc acest mesaj mai departe, dar cel mai important lucru este ca ne ducem misiunea la capat. Muzica nu e ceva material, scopul ei esential nu e de a distra, muzica schimba stari,  accentueaza stari, releva adevaruri.

Smiley: Procesul de creatie este unul care tine de suflet, de emotii, de talent, nu de timpuri. Sound-ul este mai mult legat de vremuri si de trenduri. Creativitatea nu se demodeaza, dar, ce-i drept, se antreneaza rapiditatea cu care reusim sa o accesam. 

 

Presiunea si responsabilitatea popularitatii

Smiley: Meseria mea sau, mai bine spus, menirea mea este sa am aceasta meserie cu impact public. Este alegerea mea si bucuria mea de zi cu zi ca o pot face. Eu nu am visat sa am case, masini, ceasuri scumpe, diverse colectii constisitoare, eu dintotdeauna mi-am dorit sa fac muzica si sa-i pot ajuta si pe altii ca mine sa faca muzica. Asa s-a nascut HaHaHa Production, ca “jucaria” visurilor mele.

Obiectivul muzicii este de a crea emotii la un numar cat mai mare de oameni. Asadar, popularitatea mea sau a muzicii mele nu poate fi o presiune, ci o bucurie si un vis implinit. Responsabilitate, da, o simt zilnic si incerc sa traiesc si sa ma comport autentic, conform educatiei din familie, sa compun, sa cant din plin, cu bucurie, din toata fiinta mea si cu constiinta impactului asupra celor care ma asculta sau ma urmaresc.  

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related