Exista o presiune a reinventarii si o simtim cu totii, spune Corina Bernschutz-Marinca. Si avem nevoie de instrumente si suport pentru asta. Iar unul dintre ele este acest cadru al intalnirii.
Vom avea nevoie sa intalnim si sa ne inconjuram de oameni likeminded, like souls, spune ea.
A inceput cu VenusFest, un eveniment de coaching feminin, care inseamna, pe scurt, crestere personala, networking, shopping si distractie. Corina a terminat Sociologia, a lucrat in publicitate (Starcom, Publicis, Leo Burnett) si in 2008 a lansat brandul de ceai Bernschutz&Co. Trecerea la antreprenoriat a fost destul de simpla – avea nevoie de mai mult teren de “joaca”.
Simteam nevoia sa aduc la viata o poveste personala, sa ma exprim printr-o naratiune de business, ca sa zic asa. Si am luat decizia instant, fara prea multe planuri si proiectii.
Mai multe despre lifestyle business, publicitate si branduri, cautari si antreprenoriat, femei si reinventare, in ceea ce urmeaza:
Cautari si etape
La inceput am cautat sa inteleg, sa am o viziune asupra oamenilor si a socialului, sa ajut pe cat posibil la nivel macro-social. Asa m-am indreptat catre Sociologie, in cadrul Universitatii Bucuresti. Am gasit aici inainte de toate instrumente foarte valoroase pe care le-am folosit ulterior in toata activitatea: simt ascutit de observatie, capacitate de analiza si sinteza, exercitiul de a privi intregul, de a incepe cu the big picture, pentru a ajunge la zoomul detaliului.
Am inceput in advertising prin a face research si a construi baze de date, in ’95, continuand cu desenarea strategiilor pentru aceste baze de date, astfel incat sa obtinem din interactiune ceea ce eu numesc un Love Brand. Munca aceasta de research venea la pachet cu o munca in zona de BTL sau events.
Apoi m-am format prin munca de strateg pe o parte din brandurile P&G Romania si Balcani, prin care am desavarsit si perfectionat abilitatea de a sintetiza, capacitatea de a cuprinde in cateva fraze, viziunea anuala de comunicare a unui brand.
Ca Director de Buying mi-am folosit abilitatile de a negocia, de a reinventa de multe ori dealurile, sistemul de bonificatii, etc.
Ca Director de Inovatie, am sintetizat practic toata experienta de pana atunci, asumandu-mi curajul alaturi de clientii deschisi, de a propune si implementa solutii noi, inovative pentru a raspunde nevoilor de marketing si comunicare.
Evident pe parcurs prinzand perioada de aur a publicitatii, am avut sansa sa beneficiez de numeroase traininguri – pe trei mari directii: strategie, management si inovatie.
Antreprenoriatul
Pentru mine trecerea la antreprenoriat a fost destul de simpla – aveam nevoie de mai mult teren de “joaca”, simteam nevoia sa aduc la viata o poveste personala, sa ma exprim printr-o naratiune de business, ca sa zic asa. Si am luat decizia instant, fara prea multe planuri si proiectii.
Cea mai grea parte
A fost greu. Nimeni nu intelegea ce este aceea o biblioteca de ceai asa cum imi doream (am si acum schita); in plus mi-am ales un business cu varietate mare de produse. E ceva de munca - pentru selectie, branduire, pentru marketare si gestionare.
Cel mai dificil a fost sa conving oamenii sa ne treaca pragul, caci buticul de ceai, primul deschis in Centrul Vechi, era atat de atent si frumos facut, incat toata lumea era convinsa ca orice ar fi acolo, e foarte scump.
Evolutie
Am venit pe piata cu un concept si o viziune complet noua si diferita la acel moment – Bernschutz&Co este un brand affordable premium; asta insemna calitate si experienta premium, la un pret sub categoria respectiva.
Brandul a crescut frumos si este in continuare loc de crestere. Am avut si perioade de inflorire si perioade gri, caci businessul este unul experiential, adica extrem de sensibil la experienta locului, si nu ne-a fost deloc simplu cand ne-am relocat din Centrul Vechi in spatele Palatului Sutu.
Am deschis franciza la Craiova si am inchis; de anul trecut insa, am redeschis in incinta Librariei Elena Farago. Franciza din Icoanei, din cauza locatiei oferite si a felului in care am intregit decorul existent cu povestea BernschutZ&Co, este foarte apreciata.
Ca brand, ce pot sa spun cu mare recunostinta, este ca avem un indice de loialitate foarte mare; in zona de HORECA, peste 90% din cei care se intersecteaza cu brandul nostru ne raman alaturi ani buni, iar in zona de consumatori directi, undeva la 70% minim.
Invataturi
In primul rand am invatat sa apreciez si sa am respect pentru antreprenori, pentru creatorii de experiente, pentru investitia de timp, de bani si de energie, pe care o fac intr-un business. Am invatat sa am respect pentru cei care fac ca lucrurile sa se intample, cei care creaza locuri de munca, unde tu doar vii si iti faci treaba.
Am invatat sa respect clientii in cel mai autentic mod, dar si sa pretind reciprocitate, tinand cont de experienta si oportunitatea de cumparare pe care le-o ofer.
Am invatat ca sistemul este astfel creat incat o parte importanta din munca si investitia de timp si de bani facuta, merge la stat, chiar daca statul nu este prezent cu niciun fel de suport. Si consumatorii nu stiu, uita sau nu inteleg ca procente importante din ce cheltuie ei, ajung in buzunarele statului. Cred ca este loc de foarte multa educatie in acesta directie, catre consumatori.
Am mai invatat ca sunt tipuri de business ca si al meu, care este cea ce numesc un lifestyle business, o prelungirea stilului si a felului meu de a fi, in care intr-un final, cel mai important schimb pe care il faci, este cel cu oamenii, relationarea.
Profilul clientilor
Profilul este foarte eterogen, dar are o trasatura constanta – educatia. Avem client educati, de toate varstele, si barbati si femei.
Avem din ce in ce mai multi adolescenti si tineri adulti consumatori de ceai negru in special.
Romanii s-au schimbat foarte mult fata de acum 11 ani cand am inceput business. Consuma din ce in ce mai mult ceai, cauta si apreciaza tot mai mult “statul” la un ceai insotiti sau in solitudine.
Promovare
Cel mai bun canal sunt oamenii - ne promovam in primul rand prin intermediul celor care ne recomanda.
Suntem prezenti la evenimente importante, valoroase, potrivite targetului. Facem parteneriate relevante.
Venus Fest
Am simtit nevoia la un moment dat sa impartasesc experientele personale in scris; atunci cand mi-am dat seama ca am o experienta foarte bogata, care se cere impartasita cu toate acele femei care trec la un moment dat prin situatii similare de viata. Cred ca e foarte util sa ai niste example concrete de raspuns sau gestionare a situatiilor de viata, mai ales ca e foarte multa hatereala, foarta multa agresivitate din partea unora dintre femei.
In plus, (si cred ca nu sunt singura) observ o polivalenta creatoare uriasa a femeilor, o bogatie a exprimarii extraordinara pentru cele care isi dau voie si timp sa afle cine sunt cu adevarat. Asa mi-a venit in idea femei-zeita, si aducerea ideii de zeita in limbajul comun, dat fiind ca exprimarea exista deja.
VENUSFEST a venit ca o dorinta de a sustine si incuraja un altfel de model feminin, de a imputernici si valida cu arhetipul zeitei, pe cele care aleg sa isi asume explicit feminitatea si folosirea naturala a energiei feminine. Dorinta de a aduna femeile frumoase prin felul in care se exprima, prin lifestyle bogat si echilibrat in acelasi timp.
Zis si facut! Am cred nativ, exercitiul “nasterii” unei idei sau dorinte. De obicei o idee imi apare sub forma unei imagini, o imagine a intregului. Dupa care ma asez sa scriu si sa decupez imaginea in cuvinte, strategie si plan.
Este un eveniment de womaning sau coaching feminin mainly, intr-un format de tip edutainment: vor fi aproape 20 de speakeri valorosi care ne vor imputernici cu arhetipul zeitei, cu inspiratie si cretivitate; la finalul zilei incheiem cu un concert extraordinar etno jaz al Adrian Naidin Quartet. In paralel desfasuram un spatiu de shopping – Venusmarket. Pe scurt, crestere personala, networking, shopping si distractie.
VENUSFEST este practic o zi de training, unde ne si distram, un must cred pentru oricine lucreaza cu sau pantru branduri feminine. Programul complet aici sau aici. Bilete aici.
Imaginea femeii in Romania
Cred ca asistam la o polarizare destul de mare, combinata cu proliferarea in media a modelor feminine care statueaza perfectiunea, printr-o cat mai mare cantitate de botox si polimeri la competitie cu modelul toparlan – agresiv- semidoct, din politica.
Avem modelul femei de cariera si antreprenor, asa numitele femei white collars formate din cele care se dedica aproape complet carierei sau antreprenoriatului, cu neajunsurile de rigoare; cum spuneam, femeia este “dotata” cu nevoia de a se exprima divers, bogat si creativ, a.i ajunge sa se frustreze foarte tare mai devreme sau mai tarziu, daca alege sa isi investeasca energia preponderent in cariera. Nu mai vorbesc de nevoia de exprimare prin maternitate, afectiune si disponibilitate pentru cei apropiati, caci nu mai exista de multe ori aceasta disponibiltate.
Avem modelul femei in cautare, a celei care simte nevoia sa faca o schimbare dar nu stie de unde sa inceapa, si astfel intra pe calea cresterii personale, a cunoasterii de sine. Acest model este din ce in ce mai numeros.
Si avem modelul femeii asumate, descoperite, care s-a apucat de chestii feminine cum s-ar spune. De la facut prajituri pana la haine, bijuterii, parfumuri scris,predat sau coach, terapeut (adica suport pentru ceilalti).
Planuri
O sa dezvolt mai mult directia de evenimente, pentru ca atunci cand exista o presiune a reinventarii – asa cum este acum, avem nevoie de instrumente si suport pentru asta. E foarte simplu sa observi cum oamenii acceseaza noi perspective, modele si inspiratie din proiecte precum Ted Talks.
Ne reinventam cu totii la nivel individual, social, global si vom avea nevoie de un cadru potrivit, vom avea nevoie sa intalnim si sa ne inconjuram de oameni likeminded, like souls.