Ana-Maria Diceanu (Global Women in PR Romania): Nu ar trebui sa ne rezumam doar la intalniri la premiile de PR, evenimente si, din cand in cand, la pitch-uri

Ana-Maria Diceanu (Global Women in PR Romania): Nu ar trebui sa ne rezumam doar la intalniri la premiile de PR, evenimente si, din cand in cand, la pitch-uri

Anul trecut s-a lansat filiala locala a organizatiei Global Women in PR (GWPR), o organizatie non-profit din UK cu misiunea de a construi o retea internationala de networking in ideea sprijinirii vocilor feminine din PR. Initiativa pe plan local i-a apartinut Anei-Maria Diceanu (Founder & CEO, Brain 4 Strategy), dupa participarea la o conferinta in care le-a cunoscut pe cele doua co-fondatoare ale ONG-ului. Alaturi de ea, GWPR Romania este condusa si de Corina Vasile (Communication & PR Director, Raiffeisen Bank) si Cristina Hanganu (Communication & CSR Director, Lidl Romania), avand in total 14 membre fondatoare.

Orice profesionist cu peste 5 ani experienta in industrie poate deveni membru GWPR Romania, organizatia atragand pana acum aproape 100 de membri - directori de departamente de comunicare, directori de agentii, freelanceri, consultanti, oameni de PR din ONG-uri.

Ana-Maria Diceanu povesteste in continuare mai multe despre actiunile si obiectivele asociatiei. Ce lipseste industriei din Romania, spune ea, este o comunitate a profesionistilor din PR care sa intreaca intalnirile ocazionale de la evenimente ori pitchuri si sa adreseze problemele de ansamblu ale industriei; una dintre ele este chiar reputatia.

 

Bazele asociatiei din Romania

Am avut ocazia sa le vad pe cele doua doamne care conduc GWPR din UK la o conferinta (n.r. Susan Hardwick si Angela Oakes) si, cumva, ideea a incoltit. M-au ajutat sa inteleg care sunt pasii, ce trebuie facut, am vorbit si cu reprezentantele GWPR Germania, care se lansase recent, si asa am inceput.

Orice industrie sau profesie are nevoie de o asociatie care sa o reprezinte, care sa ajute la nevoie, care sa fie vocea profesionistilor din respectiva industrie.

Intrebarea pe care o primesc des este - de ce "women"? Motivatia celor de afara o stim - multe femei profeseaza, putine insa ajung sa conduca o agentie sau sa fie in boardul unei companii. In Romania, lucrurile stau mai bine si, cumva, asociatia se adreseaza unui procent de 90% din piata.

Majoritatea profesionistilor de PR sunt femei, majoritatea agentiilor de PR sunt conduse de femei. Ce ne lipseste, insa, in Romania este o voce comuna, o voce care sa vorbeasca in numele industriei.

Da, avem Gale de PR, conferinte de PR, chiar si o asociatie sau doua, dar sunt cateva aspecte unde GWPR poate ajuta: includerea profesionistilor din Romania intr-o comunitate globala, consolidarea reputatiei industriei prin proiecte educationale care sa ajute la cresterea calitatii serviciilor de PR, educarea tinerilor prin acces la know how si la programe de mentorat.   

 

Motivatie

Iubesc ceea ce fac, imi place PR-ul si nu ma vad facand altceva. Sunt membru CIPR de cativa ani, stau pe grupurile de LinkedIn si citesc tot ce se poate in domeniu. La un moment dat, te gandesti - de ce nu gasim si in Romania oameni care sa ne inspire?

In fiecare an la premiile internationale de PR, cel putin un trofeu vine in Romania. Industria noastra are oameni creativi si oameni buni pe strategie, profesionisti care inteleg business si dezvolta programe si proiecte cu real impact in business. De cand am inceput GWPR, am vazut ca, daca acesti profesionisti isi pun mintea la contributie, pot face multe pentru industrie.

Este adevarat, timpul este limitat, mai ales daca ai de condus un business, simt asta pe pielea mea, dar faptul ca o data pe luna ne intalnim si discutam intre noi, cat si cu profesionisti care lucreaza pentru diferite industrii, aflam lucruri noi, este un drive suficient pentru a continua.

Apoi, faptul ca la niciun an de la lansare suntem aproape 100 de membre, cred ca este o motivatie suficient de mare :)

 

 

 

Start

Am inceput cautandu-mi un wingman [ in fapt, wingwoman :) ] Si, aici, am avut surpriza sa primesc raspuns pozitiv de la un profesionist pe care il admiram, dar cu care nu am avut ocazia sa lucrez.

Este vorba de Corina Vasile de la Raiffeisen Bank. Ea a fost omul care mi-a confirmat ca putem lansa aceasta asociatie in Romania si ca ea poate sa functioneze. Apoi ni s-a alaturat Cristina Hanganu de la Lidl Romania si, in momentul lansarii din iunie 2018, eram 14 doamne fondatoare carora le multumesc si pe aceasta cale. 

Comunitatea profesionistilor in PR trebuie sa existe; nu ar trebui sa ne rezumam doar la intalniri la premiile de PR, evenimente si, din cand in cand, la pitch-uri. Cred ca avem multe de invatat unele de la altele... Si am vazut in aceste luni, de la lansare, ca in ciuda concurentei de zi cu zi, doamnele din PR sunt dispuse sa impartaseasca din know how-ul lor.

 

 

 

Primele actiuni

Anul trecut am avut 5 intalniri lunare si am lansat un studiu calitativ realizat in parteneriat cu Unlock Market Research.

In acelasi timp, am cautat sa facem parteneriate cu organizatii si institutii care sa ne ajute in demersul nostru si, astfel, suntem parteneri cu cei de la International Coaching Federation si cu Quadriga University Berlin care ofera membrelor GWPR Romania acces la programul lor de MBA si la cel de Mentorat, precum si discount-uri la conferintele lor.

Vom continua sa cautam parteneri si in Romania, ne dorim foarte mult sa colaboram cu facultatile de profil.

 

Obiective la nivel local

In primul rand, ne dorim sa construim o comunitate, o comunitate a oamenilor de PR cu acces direct la profesionisti din intreaga lume.

In al doilea rand, vorbim de zona de reputatie a industriei. Este greu sa te uiti la reputatia ta atunci cand petreci cea mai mare parte din timp avand grija de reputatia clientilor tai.

Nu in ultimul rand, prin intalnirile noastre lunare ne propunem sa deschidem un dialog intre doamne - si, in acelasi timp, sa oferim acces generatiilor mai tinere la oamenii pe care ii admira, dar pe care nu au ocazia sa-i intalneasca in mod normal.

Ne uitam sa invitam in cadrul acestor intalniri top manageri, oameni de la care avem ce invata, oameni care au simtit valoarea PR-ului in businessurile pe care le conduc.

  

Planuri in 2019

Planuim sa extindem comunitatea si sa crestem numarul membrilor. Ne vom continua intalnirile lunare cu invitati speciali, locali si internationali, si cu subiecte de interes pentru doamnele din PR-ul romanesc. De asemenea, ne propunem sa lansam proiecte educationale pentru tinerii practicieni, care sa le aduca cunostinte noi, utile in activitatea lor zilnica.

Sunt cateva proiecte mai mari in lucru la ora actuala, dar este prea devreme sa vorbim despre ele. Pot, insa, sa va spun ca 2019 va fi un an frumos pentru reputatia industriei de PR.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related