Haine frumoase ca drepturile egale

Haine frumoase ca drepturile egale

”Comfort me, Cuddle me Bad, Love me, Cover me, Hold me”. Par versurile de la inceputul unui cantec de dragoste de Nick Cave. Dar nu. Sunt nume de pulovere, saluri, rochii, jambiere si maneci din colectia capsula The Hug, creata de Noemi Meilman si Robert Ratiu, in colaborare cu brandul Demira. Scriam ieri despre puloverele acelea finlandeze, urate ca adevarul, si azi compensam cu haine frumoase, ca prietenia, dar mai ales ca drepturile egale. Drepturile egale sunt cele mai frumoase, asa ni se pare noua. Despre ele este vorba si in acesta  colectie cu mesaj, despre drepturi egale si respect, despre grija neconditionata pentru cei de langa noi si despre cum fiecare ii poate face celuilalt viata mai buna. Un statement puternic si usor de asumat, spun ei, un omagiu adus prieteniei si iubirii.

Lansarea oficiala a colectiei are loc duminica, 16 decembrie, la Beans & Dots Mezanin, de la ora 11:00, in cadrul unui Pop-up store de o zi, iar 10% din vanzarile fiecarei piese THE HUG vor fi donate Organizatiei Mozaiq. Intre timp, vorbim cu Noemi si Robert cum a prins forma ideea The Hug, prin ce variante a trecut, despre hainele statement, drepturi si mesaje asumate. 

 

Ideea

Noemi: Ideea a venit dupa ce am cunoscut-o pe Mirela Balut, proprietara unei fabrici de tricotaje din Cluj. Mirela ne stia de pe Instagram, a venit sa ne cunoasca la saptamana Zain de la Cluj de anul trecut si am inceput sa ne facem planuri.

Robert: Ideea unei colectii era tentanta pentru noi oricum. Cred ca orice om pasionat de moda isi imagineaza cum ar fi daca ar fi. Ideea acestor pulovere a venit in 2017, chiar din toamna respectiva dateaza primele schite ale imprimeului care a ajuns pana la urma pe toate piesele, dar despre asta mai incolo putin. Obstacolele au fost lipsa noastra de experienta. Aici Mirela s-a dovedit a fi extrem de rabdatoare si ne-a oferit posibilitatea sa parcurgem un intreg proces proces de incercari si erori.

 

Noemi: Ii multumim si pe aceasta cale :). Lipsa de timp si multe dintre proiectele in care eram implicati ne-au incetinit uneori semnificativ. Referendumul pentru redefinirea familiei nu a ajutat foarte mult la capitolul creatie si disponibilitate, amandoi fiind implicati in campania anti-referendum (n. r. - un interviu cu Robert despre referendum, aici).

Dar pe tot parcursul am discutat pe grupul nostru creat pe what’s app, ne mai veneau idei, ne mai entuziasmam putin. Am pastrat aceasta corespondenta, este intr-un fel “moodboard-ul” nostru.

 

Variante si creatie

Robert: Prin prea multe variante. Eu cred ca e foarte sanatos sa parcurgi acest proces creativ cu totul natural si sa vezi cum lucrurile se tranforma si prind directii noi. De la inceput stiam ca o sa fie o colectie de tricotaje, stiam ca vrem sa facem pulovere, rochii, saluri, jambiere si cagule, insa schema de culori era complet alta.

Stiam ca vrem sa avem o piesa cu printul cu cupluri diverse, insa era singura piesa pe care o vedeam asa. Apoi am vazut printul si primele mostre de material si ne-am zis ca asta era ce cautam si (ca de obicei) am decis sa mergem in directia asta si sa lasam printul sa inghita toate piesele.

Noemi: Mie imi este dor de primele etape, cand ajungea curierul cu prototipuri trimise de Mirela. Si o sa imi amintesc mereu cu drag de ziua in care ne-am intalnit toti trei (Mirela, Robert si cu mine) in showroom-ul Demira de la Cluj si am finalizat colectia.

 

Ce inseamna The Hug

Noemi: #theHUG a ramas de la inceput, de cand stiam ca facem tricotaje si cumva tricotajele si imbratisarile merg mana in mana iarna. Numele colectiei a fost dat de Robert.

Robert: Apoi Noemi a  botezat fiecare piesa. Astfel avem: rochiile "Comfort me", puloverele "Cuddle me Bad", salurile "Love me", cagulele "Cover me" si jambierele/manecile "Hold me".

Menirea proiectului este, in primul rand, o oportunitate de a face ce ne taie capul, o noua ocazie de a face ceva impreuna, desi noi facem cam toate lucrurile impreuna pana la urma, fiind foarte conectati la vietile celuilalt de peste 10 ani. Credem ca ne-am bucura sa vedem ca oamenii sunt suficient de curajosi incat sa isi asume acest statement si sa poarte ceva mai neconventional.

 

Reactii

Robert: Este destul de devreme pentru reactii, oamenii din jurul nostru sunt incantati de proiect, raspunsul din piata este neasteptat.

Noemi: Ne-a ajutat aportul creativ al mai multor creativi din jurul nostru: Razvan Firea a stilizat impecabil editorialul care insoteste campania #theHUG, in care a si pozat alaturi de Oana Maria Zaharia (solista Poetrip). Impreuna sunt irezistibil de naturali, sexy si intimi in pozele lui Oltin Dogaru, care ne-a obisnuit cu calitatea si profunzimea cadrelor sale.

Mihai Guliman a realizat grafica printului, dupa schita lui Robert. Claudiu Burca s-a ocupat de make-up-ul campaniei, el si-a adus talentul si expertiza; Roald Aron s-a ocupat de shootingul de produse si el la fel de neconventional.

Robert: Din punctul asta de vedere au fost multe piese care s-au asezat extrem de natural la locul lor si pare ca fiecare dintre cei cu care am lucrat si-au lasat amprenta. Mai ales cei care au reinterpretat piesele cand au fost gata, cei care le-au dat viata in poze si asa mai departe. Experienta ne-a invatat ca o colaborare merge mai bine atunci cand fiecare este lasat sa reinterpreteze tema si sa contribuie, mai mult decat sa execute un brief.

 

Targetul

Robert: Targetul sunt oamenii care s-au saturat de anonimitatea si repetivitatea pieselor din retailul fast-fashion si apoi cei care vor sa faca un statement. Credem ca piesele nu sunt pe cat de statement puteau sa fie, mesajul este, desigur, prezent, insa intr-un mod destul de pacifist, poate chiar discret.

Din experienta mea de purtat haine statement, de putine ori ceea ce purtam este atat de evident pe cat credem noi. Avem si varianta mai cuminte a pieselor, pentru cei care isi doresc un statement mai discret - 10% din vanzari merge oricum la asociatia MozaiQ.

 

Hainele statement in Romania

Robert: Totul tine de oferta, trendurile favorizeaza mesajele in sezonele recente, am avut colectii care au abordat curcubeul - Burberry, Louis Vuitton, H&M a lansat anul acesta o colectie in saptamana Gay Pride-ului -, tricourile statement sunt probabil intr-o culme a popularitatii lor, iar toate astea nu mai sunt un secret pentru romani, democratizarea tendintelor si a informatiei ne tine pe toti in priza si ii face pe marii retaileri sa tina pasul cu accesul la informatie.

Cred ca stam bine la statementuri, dar trebuie sa ne mai gandim la ce mesaj alegem sa purtam si cui se adreseaza el.

 

Planuri

Noemi: Planul cel mai apropiat este acum organizarea Pop-up store-ului de Duminica de la Beans & Dots. Vrem sa scoatem puloverele in offline si in lume, asa ca ii asteptam pe toti cei interesati sa ne faca o vizita intre 11:00 si 18:00. Ne vedem duminica si non-stop pe www.demira.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related