În această vară, în preajma lansării în cinematografe a două noi super-hero movies aduse la viață de universul Disney, Omul Furnică și Viespea, cel mai nou film din seria producțiilor MARVEL și respectiv Incredibilii 2, a doua peliculă animată Disney Pixar cu super-familia simpatică de “Incredibili” în centru, am pregătit pentru fanii Cineforum o provocare digitală: posibilitatea de a-și identifica propriile (super) puteri. Pornită din dorința de a promova ideea că supereroii de pe marile ecrane prind contur, inspirați fiind de valorile, visurile, ambițiile și faptele bune ale oamenilor, campania pune la dispoziția cinefililor un Quiz online de Super-Hero Personality, #CineHeroesQuiz, la finalul căruia pot afla care sunt super-puterile lor, pe care și le pot pune în valoare zi de zi.
“Am gândit un concept de promovare a celor două titluri ale verii care să îi aducă pe iubitorii filmelor mai aproape de lumea supereroilor și care să demonstreze că, de fapt, prin acțiunile lor mărunte, de zi cu zi, în fiecare dintre ei stă bine ascuns un supererou. Aș cita-o aici pe simpatica Edna Mode cu replica sa deja memorabilă din ultimul film Incredibilii - aviz tuturor părinților:“… educarea copiilor este un act eroic atunci când este făcut așa cum trebuie”
Având ca misiune principală obținerea unui engagement pozitiv în jurul personajelor iconice cum sunt Ant-Man, the Wasp, Mr. Incredible, ElastiGirl și a super-copiilor lor: Dash, Violet și Jack-Jack, ne-am concentrat pe comunicarea campaniei în mediul online și ne bucurăm că reușim să le oferim fanilor experiențe entertaining și dincolo de sălile de cinematograf, unde îi așteptăm de fiecare dată cu drag și cu aventuri memorabile, prin filmele pe care le aducem în România.” ne spune Andreea Zidaru (General Manager Forum Film România).
Ioana Barbu, Marketing Manager-ul agenției de social media KITE Digital, completează:
“Cele două obiective strategice ale campaniei #CineHeroes au fost, în primul rând, acela de a scoate la iveală faptul că, exact ca în filme, și în viața de zi cu zi, nu contează neapărat super-puterile unui erou aflat în luptă, ci voința acestuia de a câștiga și, în al doilea rând, acela de a-i înțelege mai bine pe fanii cu care comunicăm zilnic în social media, pentru a răspunde mai bine profilului lor.
Am folosit un mecanism de gamification și premii inspirate din universul supereroilor, punându-i pe utilizatori în fața unor întrebări pe cât de simple, pe atât de insightful, care îi ajută să își descopere, de fapt, trăsăturile de supererou pe care le au deja. Care este super-puterea pe care ți-ai dori să o ai ca să fii mai bun? Care este punctul tău slab - pentru că, nu-i așa, toți eroii au un “călcâi al lui Ahile”?, Cum te descriu prietenii, șeful sau profesorii?, Care este “minciuna nevinovată” pe care o folosești cel mai des? sunt doar câteva dintre exercițiile de super-sinceritate pe care le propunem. Pe celelalte, le puteți descoperi pe site. “
La doar trei săptămâni de la lansarea #CineHeroes, mesajele campaniei au ajuns la peste 560,000 de utilizatori unici și au generat peste 70,000 de reacții, distribuiri și comentarii în social media. 58% dintre cei care au devenit parte activă din campanie sunt bărbați și 42% femei, 44,5% dintre ei având vârste cuprinse între 16 și 24 de ani, urmați de 33,3% dintre participanți cu vârste între 25 și 34 de ani.
26,8% dintre participanți s-au dovedit a avea un profil de supererou apropiat de Ant-Man: inteligența, sufletul mare, naivitatea simpatică, dar și ambiția de a lupta până la capăt pentru cei dragi și pentru cauze în care cred sunt mixul care îi face de neînlocuit. Al doilea profil de supererou cel mai des întâlnit este cel al minunatei ElastiGirl, cu 23.5% dintre respondenți care îi corespund: salvator prin definiție, gata să sacrifice orice pentru a veni în ajutor tuturor, protectivă, înțelegătoare, iubitoare, multi-tasking, neînfricată. Iar cel de-al treilea tip de erou întâlnit în rândul românilor care și-au testat calitățile în Quizul CineHeroes este cel al lui Mr. Incredible: campionul familiei, al prietenilor, al întregii lumi, acest tip iubește să fie supererou, pare sau chiar este foarte puternic, se pricepe incredibil de bine la a se ocupa singur-singurel de rezolvarea problemelor chiar dacă, uneori, actele de one-man-show îl pot pune în primejdie. Pe locurile următoare, se află supereroii în această ordine: The Wasp - modelul ambiției, disciplinei, minții sclipitoare și puterii de a-i motiva pe ceilalți (12,8% dintre respondenți), Dash - reprezentant al curajului, vitezei, poftei de viață și spiritului aventurier (12,6%) și Violet - caracterizată prin sensibilitate, simț al umorului, timiditate și istețime (5,3%).
Chiar și supereroii au dreptul de a pleca în vacanță. Iar destinațiile preferate de cinefilii participanți în campanie sunt New York City (24.3%), "la plajă, cu familia" (22.5%), Barcelona (17,9%), Disneyland (17.2%), Las Vegas (10,9%) și “acasă” (7,2%).
Super-puterile cele mai dorite sunt, într-o proporție covârșitoare, acelea de a citi gândurile (33,8%) și de a opri timpul (27,3%). Urmează, la distanțe semnificative însă, super-puterea de a zbura (13,4%), super-viteza (11,5%), invizibilitatea (8,6%) și super-forța (5,2%).
În ce privește percepția pe care supereroii cinefili declară că o au cei din jur despre ei, prietenii îi consideră mai degrabă "mereu bine-intenționați" (32.9%) sau "știe-tot și bun-la-toate" (27,5%), dar și lideri (15,3%). Iar în segmentul profesional, acolo unde șefii, colegii sau profesorii își pot spune cuvântul, avem în topul percepțiilor următoarele trei calități: "se adaptează la orice situație" (30,2%), “este diplomat și bine-educat” (23%), dar și “cu visuri mari și capu-n nori” (30,2%).
Cum nici măcar supereroii nu sunt perfecți, avem informații și despre punctele vulnerabile ale acestora. La capitolul "puncte-slabe", supereroii români recunosc ca sunt mai ales prea serioși ("iau totul mult prea în serios" 36,2% dintre ei), prea "verde-n față" (15,5%) și prea rapizi ca să mai fie și atenți (14%). De asemenea, o parte dintre ei cred că sunt "ghinioniști și n-au ce face..." (12,7%) sau par să fie afectați de complexul salvatorului (12,5%).
Cele două minciuni nevinovate preferate de către respondenți sunt "Totul e OK" (45%) și "Ajung în 5 minute!" (30,6%). Iar "LOOOL :-)))" (27,8%) și clasicul emoticon zâmbăreț ":)" (26,9%) sunt modurile în care participanții în campanie își exprimă bucuria în scris, prin mesaje.
Campania CineHeroes continuă până pe 2 august. Cineforum îi așteaptă pe fani să descopere ce tip de supererou sunt dar și ce filme noi urmează să apară la cinema.