[De la second hand] Vanatorul de comori si trecut

[De la second hand] Vanatorul de comori si trecut

Cosmin Banica are 27 de ani, este absolvent de Marketing si cautator de comori cu trecut. A pornit Op Shop alaturi de Maria Sarica. Op Shop, adica un opportunity shop. Piata de second hand este in continua dezvoltare in Romania, spune el, dar zona de SH-uri de la coltul blocului incepe sa fie saturata. 

Principalul obstacol este ca in depozitele din Romania nu ajung lucrurile de cea mai buna calitate. Am vizitat magazinele de profil din strainatate, iar ceea ce gasesti acolo nu se compara cu ce este de la noi.

Tinerii au inceput sa inteleaga ca nu tot ce e scump e si valoros si ei sunt principalii consumatori: atenti la valoarea hainelor, dar si la ce inseamna moda sustenabila si reciclare. Cum au evoluat second hand-urile, de la explozia din '90 si reinventarea lor din ultimii ani, in randurile de mai jos:

 

Inceputul

OP SHOP a aparut in vara anului trecut la inceputul lunii august din dorinta de a oferi bucurestenilor o alternativa mai buna a SH-urilor, dar si din dorinta de a porni propriul business.

Prima etapa a fost determinarea si curajul de a incepe ceva nou, iar dupa aceasta totul a venit de la sine. Etapele dezvoltarii nu vor inceta sa apara, in fiecare zi trecem peste cate o etapa.

Fondatorii sunt Banica Cosmin si Maria Sarica, iar ideea a venit spontan si fara sa stam prea mult pe ganduri am inceput demersurile deschiderii shop-ului.

 

 

Piata

Aceasta piata in Romania este intr-o continua dezvoltare, dar totodata pe partea de "SH de coltul blocului" este saturata. Oamenii incep sa inteleaga fenomenul, refuzand din ce in ce mai mult sa mearga in magazinele mari pentru a se imbraca, raportul fiind simplu, calitate-pret. Poti achizitiona cu bani foarte putini haine si alte articole de calitate extra.

 

Fenomenul cultural

Nu cred ca este un fenomen cultural, este doar o obisnuinta de a merge in astfel de magazine pur si simplu pentru a descoperi "noi comori". De aici si numele magazinului nostru "OP SHOP - opportunity shop".

 

Consumatorii

Targetarea este catre publicul tanar intre 16 si 35 ani, acestia fiind pionii noii generatii, avand puterea si capacitatea de a invata ca nu tot ce este scump este si valoros.

Preferintele difera, in astfel de magazine nu mergi pentru un anumit tip de produs, cum ne place noua sa ne consideram "hunteri de SH".

Sunt multi care cauta branduri, dar principalul criteriu de selectie este calitatea, o haina purtata 10 ani pe care o mai poti purta inca 10.

 

Drumul hainelor

Din pacate, in Romania, hainele din depozitele mari sunt furnizate la baloti, nestiind ce cumperi. Noi am evitat modalitatea aceasta de a cumpara, avand ocazia sa ne selectam produsele inainte de cumparare.

Produsele care se cauta cel mai mult depind de trendul existent. Poti face un super outfit din magazinele de profil, iti trebuie doar putina imaginatie.

Procesul de selectie necesita foarte multa atentie, cand intram in depozit ne activam starea de cautare, planificand totul, ce hainute merg combinate intre ele, ne uitam la calitatea produsului, daca are defecte, daca sunt reparabile aceste defecte si daca se potrivesc profilului nostru de clienti.

 

Produse populare

Avand un public tanar, cele mai populare produse sunt cele aferente trendului retro existent (camasi colorate, fasuri, jeans, denim, etc.)

 

 

Relatia romanilor cu hainele pe care le poarta

Observam pe zi ce trece cum romanii isi aleg tinutele din ce in ce mai selectiv si amanuntit, sunt atenti la micile detalii oferind bun-gust si rafinament hainelor pe care aleg sa le poarte.

 

Moda sustenabila

In afara exista de ceva timp acest trend, noi suntem la inceputul drumului. Romanii incep sa realizeze valoarea hainutelor din astfel de magazine, totodata alegand aceasta modalitate si pentru a ajuta mediul inconjurator.

Principalul obstacol este ca in depozitele din Romania nu ajung lucrurile de cea mai buna calitate. Am vizitat magazinele de profil din strainatate, iar ceea ce gasesti acolo nu se compara cu ce este de la noi.

 

Promovare

Fiind in era social-media, deocamdata ne promovam doar pe Facebook si Instagram. Acolo primim feedback-ul clientilor. Consider ca ne diferentiem prin aceasta selectie amanuntita pe care o facem, fiind in pas cu trendurile si cerintele.

 

SH-urile online

Este adevarat, din ce in ce mai multe "magazine" promoveaza produse si vand online. Noi credem ca intai trebuie sa probezi si dupa sa ai posibilitatea sa alegi daca cumperi sau nu.

Avantajele ar fi comoditatea de a face shopping online, iar ca si dezavantaje, problemele de retur si birocratia care urmeaza dupa un retur si un client nemultumit.

La nivel online, toata lumea incearca sa vanda, doar ca ar trebui cumva controlat acest comert. Iar pe offline nu prea existi in piata.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related