Top 3 ADC pe luna mai continua sa arate cele mai bune lucrari ale creativilor in sectiunile noului format. Luna aceasta si-au facut loc in top lucrari de digital, print, tv, radio si OOH, iar lucrarea lunii este Vodafone Istori@ si apartine agentiei FCB Bucharest.
DIGITAL
In sectiunea cu cele mai multe inscrieri in mai ii gasim pe primul loc pe cei de la FCB Bucharest cu aceeasi creatie care a primit titlul de lucrarea lunii. O initiativa educationala, Vodafone Istori@ inseamna o noua sectiune a aplicatiei Biblioteca Digitala, proiectul desfasurat in parteneriat cu Editura Humanitas. Sectiunea introduce o abordare inovatoare de parcurgere a lectiilor de istorie prin benzi desenate. Echipa creativa a proiectului este formata din Radu Constantinescu si Andrei Mihailescu (copywriters) si Sorin Tofan si Arpad Fekete (Art Directors).
Pe locul 2 se afla campania Studycoin by KFC care se traduce printr-o moneda virtuala gandita de MRM // McCann Romania. Pana pe 31 iulie, studycoin-urile stranse in contul propriu se transforma in discount-uri in restaurantele KFC.
Supertop. Zid si facut ajunge si in topul ADC pe locul 3. Creatia apartine Friends\TBWA Bucharest pentru Rigips® Super Top si, asa cum spun si ei, ideea se duce de la gletiera direct la microfon printr-o piesa foarte catchy. Zinedine Zidar este superstar-ul din materialul video, iar starurile din spatele lui sunt creativii Teodor Chiripuci (Copywriter) si Cristina Cazacu (Art Director).
In sectiunea de Digital exista si 3 mentiuni care merg catre:
· No Romanian Left Behind - #NetLiberare – de la Leo Burnett Group / Publicis One Romania pentru Telekom. La un an de #NetLiberare, pentru Telekom a mai ramas totusi o mica Romanie de eliberat. Adica Romania din Pennsylvenia, SUA, unde l-au trimis pe Deliric. Astazi avem si vlogul lui.
· Paid to do Nothing – de la Cake pentru Iron Hostel, un anunt de angajare care a circulat recent in online si a atras atentia tuturor. Job description-ul pentru munca ideala le apartine lui Arpad Peter (Art Director) si Catalin Marian (Copywriter).
· Corectam pana ramane doar adevarul – de la Rusu+Bortun pentru Europa FM inseamna mai mult decat o verificare sigura a informatiei in stirile difuzare si postate de ei, inseamna un demers pentru jurnalismul curat la care au contribuit Eugen Preda – Art Director & Andrei Paduraru – Copywriter.
Pe primul loc in print gasim coperta DoR #32, cu o sculptura Sleepless Codruta realizata de Lea Rasovszky si fotografiata de Alex Galmeanu.
Ei spun ca “ideea s-a nascut din discutiile despre Laura Codruta Kovesi, procurorul sef al Directiei Nationale Anticoruptie – un personaj-simbol, care a ajuns sa fie sinonim cu institutia DNA si cu lupta anticoruptie, un om caruia multi i-au ridicat si demolat statui.”
Black Button Books ocupa cea de-a doua pozitie a acestei sectiuni cu campania Citeste ceva mai bun realizata pro-bono de Friends\TBWA Bucharest. La aceasta initiativa de incurajare a cititului au contribuit creativii Theodor Nistor (Art Director) si Teodor Chiripuci (Copywriter).
Pe locul 3 se afla o serie de printuri semnate de o echipa freelance pentru World Vision. Incurajeaza un agricultor este un proiect care isi doreste sa promoveze inscrierile la Liceul Agricol si sa scoata in lumina o ocupatie inca necesara si relevanta. Echipa de lucru este formata din Ioana Gheorghita – Brand Strategist, Mihai Costache - Senior Copywriter si Adrian AGI Iota - Senior Art Director / Ilustrator.
TV
Locul 1 merge la Headvertising cu Faci asa, c-asa fac toti? pentru ING Bank. Campania continua eforturile bancii de a incuraja oamenii sa isi mute salariul la ING si isi arata beneficiile in aceeasi abordare creativa, semnata in acest caz de Augustin Krysta (Copywriter) si Teodor Minea (Art Director).
RADIO
Sectiunea numara o mentiune acordata aceleiasi campanii ING Bank realizata de Headvertising, cu spoturile radio pentru Faci asa, c-asa fac toti?
OOH
Pe locul 1 ne intalnim inca o data cu campania ING, o lucrare integrata apreciata de juriul ADC in mediile in care a activat.
O mentiune la OOH merge catre McCann Worldgroup Romania pentru Dedeman: Cand cifra 7 este mult prea mare. 7 din 100.000 de romani sunt victimele accidentelor mortale la locul de munca, drept urmare, in cadrul campaniei care vrea sa atraga atentia fata de importanta respectarii normalor de siguranta, catelul din logo-ul Dedeman nu va mai purta casca de protectie.