Au fost multe pareri diferite, pana acum, in seria noastra despre femei. Indiferent de imbratisarea feminismului, de conotatiile cuvantului, de asezarea intervievatelor fata de nuantele empowermentului, un fir ramane comun: femeile se fac auzite. Ileana Badiu (General Manager Wunderman) spune ca nu s-a simtit niciodata discriminata in cei 21 de ani de cand lucreaza in industrie. Iar in boardul agentiei pe care o conduce sunt numai femei. Cand #metoo era in plina explozie, a scris un articol care avea urmatoarea concluzie:
Imbratisez #metoo cu obiectivitatea celor 43 de ani, desigur.
Ileana vorbeste despre barbatii si femeile natiunii si lucrurile care schimbat (sau nu) de la Petre Roman si pana acum.
Cui ii e frica de feminism
Eu cred ca feminismul in sine, ca si concept, tine de un anume tip de propaganda, care nu este specifica poporului nostru. Dar daca ne uitam de exemplu, la componenta actualului guvern al Romaniei :))... da, s-au schimbat multe de la Petre Roman si pana acum. :)
#metoo
Poate cu aceasta ocazia se mai infraneaza unii dintre „barbatii” acestei natiuni, care isi exercita puterea cu alt cap decat cel de pe umeri.
Cercul meu restrans este compus din femei care nu au trait, din fericire, nici un #metoo la vremea lor, iar fluieraturile sau remarcile badaranilor le-au ignorat, nedand importanta unei anume paturi de barbati.
Publicitatea s-a urcat puternic pe acest val, dar cum la mine in agentie 80% dintre angajati sunt femei, nu se pune problema de #metoo in-house :)
Efectele, asa cum am scris si in articolul personal sunt si bune si rele. Multe femei au prins curaj si si-au facut dreptate in SM, dar acum, spre exemplu, cand sunt acuzate de calomnie, nu au dovezi care sa le apere. Miscarea in sine, a fost una buna, dar exista si repercusiuni negative.
Miscarea pentru egalitatea de gen
Lucrez in aceasta industrie de la 21 de ani si sincer, desi, am auzit multe, eu personal, nu am fost nedreptatita sau cel putin, nu in favoarea vreunui barbat. La fel si prietana mea de-o viata.
In ultimii 15 ani sunt partenera la Wunderman si pot spune ca nu am gandit nici o secunda daca angajez un barbat sau o femeie intr-un anume post. Ani de zile directorul de implementare a fost o femeie, spre exemplu. Nu facem diferentiere intre sexe. N-am facut-o niciodata.
In bordul de conducere al agentie sunt numai femei. Mai mult nu am ce sa spun :)
Inflatie de campanii sociale?
Cu toate ca majoritatea condamna aceasta miscare si o vad ca fiind neimportanta, sau ca „se exagereaza”, cred ca tocmai prezenta la Cannes a ajutat la constientizarea acestui fenomen.
Empowermentul si brandurile
Din partea femeilor a fost un adevarat success, o miscare de empowering – cel mai important lucru e ca a mai fost o incercare de a normaliza acest subiect, considerat tabu, din cauza unei rusini induse de societate pana acum. Referitor la implicarea brandurilor in aceasta poveste, cred ca nu au decat datoria sa sustina si sa creeze un ecou in privinta abuzurilor.
Cand lucrezi la o campanie legata de femei
Sigur ca mi-e mai simplu sa lucrez pentru branduri care se adreseaza femeilor, dar acelea sunt putine la noi in agentie. In general comunicam unisex pentru clientii nostri, pentru ca asa ni se pare normal si asa se preteaza brandurile pe care le promovam.
Anul trecut am dezvoltat toata platforma Domestos „Sustine Igiena de nota 10”. Aceasta campanie, desi pe un produs de curatat, care este cumparat de femei, evident, a fost dusa intr-o alta zona, cea a igienei in scoli, a copiilor de toate sexele, care trebuie educati de mici cu importanta igienei. Da. Asta mi se pare o abordare sanatoasa!
Acum, ca mi-ai atras atentia imi dau seama ca s-a schimbat foarte mult paradigma comunicarii. Femeile „de la cratita” au fost foarte puternic inlocuite si de barbati care gatesc sau spala vase. E o imbunatatire majora fata de cliseele anilor 90-2000.
Cum sarbatoresti 8 martie
Pana a deveni mama, aceasta sarbatoare nu semnifica nimic pentru mine, dar de cand fiul meu ma sarbatoreste de ziua mamei... universul meu a devenit mult mai fericit.