Grupul de comunicare HELLO a înregistrat în 2017 o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, în creștere cu 7% față de volumul din anul precedent. Motorul creșterii a fost consolidarea competențelor de food intelligence prin proiectele Foodwise Marketing, agenția grupului specializată în marketing strategic, furnizare de conținut creativ și execuție/ implementare pentru industria de food&beverages.
“După o creștere intensă în 2016, cu 40%, anul trecut l-am dedicat consolidării echipei și proiectelor care au permis dezvoltarea competențelor în domeniul food&bev, de la strategie și concept, până la implementare și project management. Am demarat campanii ample de comunicare integrată pentru clienții noștri și ne-am aventurat în lansarea propriei platforme de CSR, proiectul Foodcare, al cărui obiectiv este educarea pentru reducerea risipei alimentare”, declară Marilena Istrătescu, Managing Partner și Co-Fondator al grupului HELLO.
Investitii in educatie, pentru reducerea risipei alimentare
În 2017, Foodwise a lansat platforma de implicare socială www.FoodCare.ro , un demers pentru educarea publicului și a jucătorilor din industrie în scopul prevenirii risipei alimentare și activării responsabilității față de resurse.
Prima campanie de activism social dezvoltată prin platforma FoodCare în vara 2017 a fost « It’s ok to take away », o campanie de reducere a risipei alimentare în HoReCa. Campania s-a adresat industriei prin soluții practice pentru a încuraja consumatorii să ia la pachet comanda consumată doar parțial în locație. Peste 1 milion de clienți au fost expuși la mesajul campaniei, prin parteneriate strategice cu restaurante și campania online de informare.
Pentru 2018, grupul Hello a bugetat investiții în valoare de 30.000 euro în proiectele desfășurate sub umbrela FoodCare.
“În acest an, eforturile FoodCare sunt direcționate către educarea, conștientizarea și dezvoltarea spiritului responsabil al consumatorilor finali față de resursele alimentare. Pornim de la un insight îngrijorător, conform căruia o treime din mâncarea cumpărată ajunge la gunoi. Ne dorim să atragem sprijinul marilor retaileri pentru încurajarea respectului față de hrana și reducerea risipei.”, adaugă Marilena Istrătescu.
Tendințele din 2018 în food&beverages
Pentru anul în curs, grupul HELLO vizează o creștere a cifrei de afaceri cu 1-2 procente față de 2017. Focusul de dezvoltare este reprezentat de fructificarea expertizei în domeniul food&bev prin proiecte de branding, comunicare integrată și execuție.
“Ne uităm cu atenție la tendințele din domeniul food&bev și HoReCa și constatăm că direcțiile care domină anul acesta în industrie sunt legate de employer branding, campaniile prin care se creează experiențe imersive cu brandurile și revenirea în atenție a generației X drept public central. Sunt tendințe ale industriei care vor susține afacerile grupului în acest an, pentru că, mai mult ca oricând, brandurile caută soluții strategice creative de comunicare cu publicurile lor, iar noi ne bazăm pe expertiza noastră în acest segment” mai spune Marilena Istrătescu.