În ciuda multor lucrări cu purpose care s-au văzut în 2017, marea majoritatate a agențiior, brandurilor, clienților e refractară la acest lucru, crede Gabriela Lungu (Founder, WINGS Creative Leadership Lab). Am vorbit cu Gabriela într-o scurtă pauză la FIBRA #2, chiar după ce a terminat de moderat panelul despre femeile din advertising. Am vorbit despre festivaluri, specificul românesc al industriei, dar și despre ce o sperie în publicitate, noile generații de creativi, tehnologie și cauze sociale.
Rolul FIBRA
Cel mai important rol al FIBRA este să arate industriei ce este advertising bun. Să facă diferența între marea masă de ad-uri și ad-urile cu adevărat excepționale. Să fie ca un fel de far călăuzitor pentru industrie, iar agențiile și clienții să înțeleagă ce înseamnă advertising excepțional.
Și Ad'Orul a avut o viață destul de lungă, nu aș trage concluzia că festivalurile nu au funcționat. Dar cred că FIBRA este mult mai valoros prin faptul că este dincolo de orice suspiciune. Pentru că avem juriu internațional și oameni care vin cu experiența lor din piețe mult mai sofisticate, oameni care nu au niciun partipris. Iar noi românii – nu știu cât e de adevărat sau neadevărat, dar cu siguranță suntem suspicioși când vine vorba de rezultatele unei competiții.
Specificul românesc
Mă sperie lipsa de curaj, rezistența la a face bine, dincolo de bine pentru produs sau brand, bine așa, pentru societate. În ciuda multor lucrări cu purpose, marea majoritatate a agențiior, brandurilor, clienților sunt refractare la acest lucru.
Avem o apetență spre digital mult mai mare decât a altor nații, mi se pare că facem work deștept legat de tradițiile românești și cultura noastră specifică. Și cred că față de alte piețe, suntem mult mai creativi. E o efervescență în industria românească și românii sunt mai deschiși și mai curajoși decât mulți din alte piețe.
Sunt îndrăgostită de tot ce se întâmplă în noua generație de creativi pentru că sunt mult, dar mult mai buni decât am fost noi la început. Sunt makeri, mai mult decât creativi. Sunt oameni care au o pasiune pentru craft, sunt digital nativi, au mari șanse.
Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.
Festivalul este organizat de IQads, platforma media dedicata industriilor creative din Romania.