IAA. Exercițiu filosofic cu Jamie Brassett (University of the Arts London): ”Să greșești experimentând este un pas important în actul creativ”

IAA. Exercițiu filosofic cu Jamie Brassett (University of the Arts London): ”Să greșești experimentând este un pas important în actul creativ”

Exersarea eșecului. Educația simțului moral. Crearea de concepte. Suntem la ora de filosofie cu Jamie Brassett, Reader in Philosophy, Design & Innovation și Course Leader - MA Innovation Management la University of the Arts London.

În alergătura generală, e bine să te oprești uneori și să îți pui întrebări. Valabil și pentru oamenii din companii sau agenții de publicitate: care este impactul pe care acțiunile noastre îl au asupra lumii? Subiect dezbatut în cadrul URSUS Talks, seria de conversații pe care le-am documentat cu prilejul conferinței globale IAA Creativity 4 Better.

 

Cum supraviețuiește filosofia

Ce face filosofia cel mai bine e să încurajeze critica gândirii. Când vine vorba de munca mea - filosofie, inovație și design, e să folosesc tipurile de gândire despre care am învățat, să le duc în alte zone și să sper că acestea se îmbogățesc, dar și să schimb în mod creativ propriul fel de a aborda lucrurile. Filosofia creează concepte. Și din acest punct de vedere, e la fel de creativă ca designul. Dacă putem găsi locuri în lume în care să creăm concepte, pentru că au nevoie să fie create, atunci facem filosofie.

 

Exersarea simțului moral

Nu as folosi neapărat termenul de moral, pentru că moralitatea presupune acțiuni vizavi de un set transcendent de coduri, aș prefera să folosesc cuvântul etic. Filosofia moralei este ok, doar că merge într-o altă direcție. M-aș gândi la etică în sensul lui Spinoza: măsurarea impactului acțiunilor noastre asupra altor oameni și ale celorlalți oameni asupra noastră. Când ne gândim în sfera asta, etica e necesară în business, design, publicitate. Ce facem, când gândim etic, în ceea ce privește publicitatea, de exemplu, e să vedem care este impactul pe care îl are asupra lumii. 

Așa fac și când le predau studenților. Ne gândim: care sunt valorile și impactul emoțional asupra oamenilor din jur? Dacă iei asta în considerare, asta înseamnă să fii etic. Și acest exercițiu e important.

 

Eșecul

Depinde de sectorul în care ești. Există un discurs puternic al valorii pozitive a eșecului, care vine din studiile de antreprenoriat, în special cele americane. Valoarea pozitivă a eșecului este localizată în anumite culturi. De exemplu, există această impresie cum că antreprenorii americani sunt mai deschiși în fața posibilității eșecului decât cei britanici. Nu sunt sigur că e adevărat.

Oricum, valorile pozitive ale eșecului sunt discutate. Cred că e important să le transferăm și în alte zone, mai largi, decât cele antreprenoriale. În ceea ce privește standardizarea educației, avem Failure is not an option. Dar dacă ai o abordare experimentală în educație, atunci eșecul trebuie să facă parte din ea, pentru că altfel nu ai mai putea experimenta. Să greșești experimentând este un pas important în actul creativ. 

 

URSUS Talks reprezintă o serie de conversații purtate în zumzetul Conferinței Globale IAA 2017, pe care IQads și Ursus Breweries și-au dorit să le aducă în fața publicului. 
Interlocutorii noștri au fost unii dintre cei mai renumiți oameni creativi și de business din lume, alături de care am pășit spre principiile, impedimentele, inspirația și pericolele advertisingului, ale creativității și ale tehnologiei, așa cum le înțelegem și le consumăm în ziua de astăzi. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related