Reguli noi in publicitatea din Marea Britanie: fara fetite balerine si baietei ingineri

Reguli noi in publicitatea din Marea Britanie: fara fetite balerine si baietei ingineri

Am mai scris noi pe aici despre rafturile roz si albastre din magazine, despre masinile de spalat de jucarie pentru fete si telescoape pentru baieti si mai ales despre cum astfel de stereotipuri continua netulburate in publicitate. Asa arata o cautare pe Google pentru "jucarii pentru fete":

Am mai scris si despre cateva incercari de a tine piept cliseelor de gen. Despre Barbie si feministe, de exemplu, sau despre fetitele care renunta la papusi roz. Ei, astfel de actiuni au acum un aliat in Marea Britanie in Advertising Standards Authority (ASA), care adauga reguli noi la legislatia existenta, dupa cum scrie Quartz.

Portretizarea stereotipica a fetitelor si a baieteilor in reclame este interzisa potrivit noilor reguli. Mai exact, fara fetite balerine si baieti ingineri, dar si fara femei care strang singure mizeria din casa si barbati care se sustrag de la treburile casnice si, de asemenea, fara femei slabe si barbati puternici. 

Quartz da si cateva exemple de asa nu:

Si, daca tot suntem cu gandul in Marea Britanie, avem si PS-ul acesta de final: noul Doctor Who este o femeie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related