[La cald, de la Cannes] Ana Trif (Golin): Se propune o lume ageless, colourless si stereotypeless. Doar ca prin tot acest efort, uneori fortat, riscam sa uitam de echilibru

[La cald, de la Cannes] Ana Trif (Golin): Se propune o lume ageless, colourless si stereotypeless. Doar ca prin tot acest efort, uneori fortat, riscam sa uitam de echilibru

Festivalul de la Cannes s-a terminat, dar transmisiunea noastra de acolo continua. Ana Trif, Director Consumer Division Golin, isi face temele de "tocilara" si ne povesteste despre prezentari, conferinte si cursuri. Dar si despre atmosfera, oameni, petreceri, plaja, cozi si securitate. Si despre diversitate, subiectul principal de conversatie din cadrul festivalului, anul acesta.

 

Atmosfera

In mod cert, mult mai misto pentru ca am venit noi in numar mare :)). Sunt impreuna cu colegii de la MullenLowe si un grup frumos iti impune un filtru pozitiv pentru tot ceea ce se intampla, mai ales ca ma aflu la prima experienta de Cannes.

De altfel, ma bucur ca am reusit sa aducem Golin Romania pe lista din toate punctele de vedere si cred sincer ca este doar inceputul pentru creativitatea de performanta in PR la puterea celei din advertising.

Revenind la atmosfera, eu sunt un adevarat fan al conceptului de festival, o experienta completa ce transforma orasul, deschide oportunitati de socializare, iti ofera sansa sa vezi, sa cresti si te ambitioneaza sa devii mai bun(a).

Cannes-ul este de vis, de la privelistea apartamentului in care locuim si pana la salile de conferinte si petrecerile de networking pe plaja.

     

Noutati

Ca o tocilara mica, o sa va povestesc un pic de la conferinte si cursuri. Temele, perspectivele si mesajele-cheie sunt cat se poate de clare si articulate.

Vorbim despre gender equality mai mult si mai tare, vorbim despre obiectivul de a avea mai multe femei in leadership, creatie, filme etc, iar daca se poate sa fie si femei de culoare, cu atat mai bine si mai frumos; mandria de a fi gay.

Se propune o lume ageless, colourless si stereotypeless. Doar ca mi se pare ca prin tot acest efort, uneori poate fortat, riscam sa uitam de echilibru si sa cadem in extrema cealalta, in care, daca nu esti femeie sau gay, poate sa devina chiar nasol.

Per total, mesajele de empowerment si de sustinere din partea unor personalitati precum Dame Helen Mirren sau Sir Ian McKellen au fost foarte bine primite si sper sa putem sa ne acceptam mai usor umanitatea – atat pe a noastra, cat si pe a celorlalti – fix asa cum e. Diversitatea e un element-cheie pentru creativitate si evolutie.

Tehnologia, inovatia si mobile-ul sunt zone foarte exploatate in conferinte. "Camera" killed the keyboard star si attention span de 1 secunda.

 

Parti bune, parti mai putin bune 

Desi nu am experienta anterioara in cadrul festivalului, imi dau seama ca a crescut foarte mult: sunt enorm de multi oameni – te plimbi pe strazi si 50% au badge-uri de festival; sunt cozi enorme la conferintele cele mai cautate; foarte multa securitate si doua-trei randuri de controale la fiecare intrare.

Numarul speakerilor din industrii creative complementare advertisingului e foarte ridicat, brandurile isi aduc endorseri din randul actorilor, starurilor pop/rock/electro/hiphop sau designerilor.

Te copleseste usor accesul la atatea chestii misto in sensul cel mai bun. Petrecerile sunt cu adevarat faine, iar networkingul bine pregatit din timp te poate conecta cu persoane la care nici nu visai.

Dar aceasta extindere cumva fireasca poate taia din profunzimea abordarilor, lasand discutiile uneori la un nivel destul de general si accesibil tuturor invitatilor.

 

Ce te-a surprins, ce te-a mirat, ce te-a incantat, ce te-a enervat 

Nu ma asteptam sa vad atat de multi colegi din industrie, o parte semnificativa venind aici in vacanta, pentru networking si atmosfera de festival, chiar si din spatele gardurilor de acces.

M-a incantat cu adevarat faptul ca poti merge pe strada si sa te intalnesti cu speakerii randomly in timp ce fac jogging sau la cate o petrecere.

Brandurile sunt extrem de prezente, dar intr-un mod decent, ca enhancer si nu ca star, petrecerile si activarile sunt chiar cool, iar yachturile si opulenta la care ma asteptam contureaza elegant entuziasmul delegatilor si bucuria castigatorilor.

Mi-ar fi placut ca numarul romanilor sa se vada mai bine si in randul premiantilor, but it will get better - pentru femei, pentru cei de culoare, gay si, cel mai probabil, si romani. Asa cum bine punctau the fearless girls and boys de la Pussy Riot, change happens only when you misbehave.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Golin Romania

Golin este singura agentie de PR din Romania care a castigat, pentru patru ani la rand, titlul de Agentia #1 in topul Biz PR Awards, iar in 2018 premiul pentru Creativitate in PR si doua premii pentru... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related