[La cald, de la Cannes] Octavian Gheorghe (GMP PR): O piramida de jeleu, echilaterala, cu trei arome - diversitate, tehnologie si adevar

[La cald, de la Cannes] Octavian Gheorghe (GMP PR): O piramida de jeleu, echilaterala, cu trei arome - diversitate, tehnologie si adevar

Tu este in centrul ei, spune Octavian Gheorghe (Oza), Creative Director GMP PR, tu, adica eul colectiv din industrie care a ajuns pe Croazeta si, prin identificare, cei de acasa care citesc jurnalul de Cannes, incropit aici, la IQads, ca un mozaic din experiente si perspective diferite. Ea, adica piramida de jeleu. Uneori e coplesitoare. Iar festivalul se transforma intr-un fel de sport in opinia lui Oza:

Te obliga an de an sa consumi ca nebunul in avans, on the spot si dupa cat mai multe informatii legate de industrie, case-uri, oameni, principii, tendinte, etc.

Cum a facut el slalom printre toate astea, ce l-a incantat, ce l-a mirat, ce l-a enervat, in randurile de mai jos:

 

 [Galele de premiere de la Cannes se transmit live pe contul de Periscope al festivalului in fiecare seara, iar pe YouTube gasiti si inregistrari sau live-uri din cadrul conferintelor Cannes Lions.]

 

Atmosfera

Ca o piramida de jeleu, echilaterala, cu trei arome: diversitate, tehnologie si adevar. Tu esti undeva prin centrul ei, incercand sa vezi cum poti ajunge in varf cu toate ideile. E usor de digerat, dar e mare si plina, te copleseste.

Acum, pe bune, am observat ca acest eveniment se tranforma usor intr-un soi de sport. Te obliga an de an sa consumi ca nebunul in avans, on the spot si dupa cat mai multe informatii legate de industrie, case-uri, oameni, principii, tendinte, etc.

Iti antrenezi asteptarile, simtul estetic, mindsetul, toate lucrurile pe care nu le poti face in zile normale de lucru pline de "urgente".

Practic alergi cantitativ prin texte, imagini si clipuri pentru un boost rapid de calitativ in momentul in care se da starul festivalului. Se ard calorii, becuri ieftine, e foarte sanatos.

 

Nou in 2017

Cam tot este nou in 2017, pe stilul legea lui Moore, lucrurile se misca foarte rapid si festivalul face tot posibilul sa fie la zi.

As zice ca natura industriei impune ca totul sa fie nou si se simte efortul in directia asta. Pe scurt se discuta mult despre fake news, Trump, noua generatie de creativi polivalenti, tehnologie, campanii cu twist-uri tech, punti intre inginerie, chimie, fizica si product design, un focus foarte mare pe AI, VR si bots.

Multe agentii includ aceste elemente ori pentru a misca noul val de audiente, ori pentru a masura mai precis impactul. Rar se pot remarca metode declinate din conventional, standard stuff. E moartea "by the book"-ului.

 

Parti bune simai putin bune 

Nu stiu ce sa zic la capitolul "parti mai putin bune", imi place sa cred ca nu am ajuns la nivelul in care sa pot critica ce se intampla aici, fie ca discutam despre organizare, fie ca vorbim de content in general.

Daaar! Ca sa punctez un lucru, as putea sa spun ca este overrated know-how livrat de celebritatile incluse in program, nu simt ca se ating subiecte profunde, e doar cool sa-i vezi in acest context. Nu poti spune ca fac o paralela prea utila intre activitatea lor si ce se intampla in advertising.

Partile bune vin cam asa: poti sa testezi diverse ghidusii care sigur vor ajunge prin Romania in curand, dar nu prea. Spre exmplu, acum am o bratara la mana prin care faci schimb de content cu diversi participanti, ca idee. O idee:

  Multe idei de VR pe medical sau e-commerce, exemple de AI si multe multe campanii si idei pe toleranta, egalitate si pace, nu stiu cum vad altii treburile astea, insa pe mine ma ajuta.

 

Ce te-a surprins, ce te-a mirat, ce te-a incantat

Cum a venit el Snapchat cu o roata. Just like that. Mi-am amintit de noua roata din parcul Tineretului pe care scrie mare ca este roata panoramica Sector 4. Astia au uitat sa scrie chestii pe ea. :)))

Serios, e impresionanta prezenta tuturor platformelor de care abia auzi in Romania: Spotify, Shazam, Twitter, Dropbox, etc. nume care inoveaza masiv international. Faci comparatie imediata cu impactul lor la noi si te duci sa bei o bere sa te linistesti.

M-a mirat ca pe zona de PR, categorii precum Crisis sau Reporting nu au primit nici un premiu si m-a incantat faptul ca juriul a declarat un focus masiv pe zona de masurare si au marturisit ca au exclus radical campanii din jurizare doar pentru ca prezentau ca rezultat AVE. Ce nebunie, nu!?!!!

Mai mult de atat, e placut sa vezi cat de mult se promoveaza polivaleta in creatie, asta e tare. Principiul de "jack of all trades creative", cat de multe poate schimba treaba asta si stilul pasional in care specialistii in comuncare vorbesc despre asta. Am schimbat 3 domenii in 5 ani, aveam nevoie de putina confirmare.

Eu am in departament un art director scolit in arhitectura si specializat in 3D care s-a apucat de animatie, un alt art fotograf profesionist, fascinat de toata tehnica din spatele pozelor si un copy in devenire care are la baza scenaristica. Aveam o impresie buna legata de treba asta, inca o am, dar acum simt ca suntem abia la jumatate.

 

Ce te-a enervat 

Ca nu am vazut Romania pe scena si ca stau si compar constant cu ce se intampla in tara si asta poate scoate pesimistul din oricine. Cred cu tarie ca nu despre asta este vorba si incerc sa asimilez cat mai multe.

 

Controverse

Inca nu mi-au ajuns la urechi cazuri extreme, am sesizat un juriu destul de serios, ma indoiesc ca volumul de fantome o sa fie la nivelul anilor trecuti. Exista discutii legate de campania "Bullish Boss" si "Bridezilla" a celor de la MullenLowe, Singapore, premiate cu aur. Agentia a refuzat sa comenteze, evident.

In rest, se discuta mult despre relevanta premiilor si scopul efectiv al creativilor. Apar idei de aur doar atunci cand avem de-a face cu scopuri nobile? E treaba asta ceva trecator?

Se poate sesiza clar la o prima raita printre castigatori ca o cauza sociala, un insight direct legat de o comunitate, o problema reala, importanta sunt caburile care aprind becurile si fac lumina peste branduri.  

Pe scurt, da! Este relevant, se stabilesc standarde, limite si principii. Marea idee, cred eu, este sa nu te lasi sedus de fuga asta. Sa vezi esentialul. Sa iti vezi de treaba ta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

MullenLowe

De 29 de ani in Romania, MullenLowe este o agentie de creatie, marketing si brand strategy, care isi propune sa isi pastreze mentalitatea de creativitate antreprenoriala si spiritul dinamic. Agentia se pozitioneaza... vezi detalii »

Dosare editoriale

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related