Black Rhino si habitatul muzical alternativ

Black Rhino si habitatul muzical alternativ

In poza de mai sus il puteti observa pe Codin Oraseanu (sau Low Freq), care a decis de curand sa formalizeze activitatea de promoter al muzicii romanesti alternative, alaturi de o echipa formata din muzicieni si artisti vizuali care fac, si ei, acelasi lucru chiar de vreo 15 ani incoace.

Core-ul proiectului Black Rhino Music, o initiativa de promovare si inchegare a industriei muzicale alternative de la noi, e format din Adriana Fadeev, Adrian Iota (Agi), Andreea Daniel, Diana Bangala, Ionut Marius si Stefan Muscalu.

Primul proiect Black Rhino e pe cale sa se intample: o serie de conferinte dedicate scenei muzicale electronice cu invitati internationali. Iar viitorul o sa aduca o intreaga platforma de content online si offline dedicat culturii muzicale autohtone. Mai multe aflam in cele ce urmeaza, de la Codin:

 

 

Codin Oraseanu, producator muzical

Cred ca este mult spus producator muzical. In mintea mea, cand aud ”producator muzical” ma gandesc la un gagiu scortos care stie el cum e mai bine si da indicatii cu ce trebuie facut. Eu ma situez in partea opusa, imi place sa experimentez ca sunet si sa incerc cat mai multe posibilitati. Asa ca nu cred ca m-as putea considera un producator muzical in sensul definit de industria muzicala.

Am inceput drumul in sunet prin a fi DJ; scoala Web Club unde am invatat foarte mult de la DJ Vasile si Matze, oameni fara de care am fi fost, cu totii, mai saraci muzical. Web-ul a reprezentat o scoala veritabila pentru multi muzicieni din generatia mea.

Acolo aveam un loc unde puteam pune muzici noi, unde lumea venea sa se danseze si sa asculte sunete noi. Datorita acestei deschideri a clubului si a oamenilor, multi DJ de atunci, inclusiv eu, am avut incredere sa incepem sa si producem muzica.

Am invatat singur si inca invat. Nu sunt un instrumentist, nu am facut o scoala de muzica, am invatat testind si gresind, refacand si incepind din nou. Am ales sa fac asta pentru ca asa am simtit si pentru ca aici pot sa manipulez realitatea si sa creez un univers prin sunet.

 

Specializarea pe care o are un producator (sau nu) pentru un gen muzical

Frumusetea muzicii e ca nu exista reguli clare, sau cel putin asta este filosofia mea. Toate armoniile au fost scrise deja, nu ai cum sa mai vii cu lucruri noi aici, poti doar sa manipulezi si sa dezvolti sunetul.

Eu nu sunt specializat intr-un anumit sunet, imi place sa aduc cat mai multe elemente in sunetul meu, de la instrumente clasice la drone, cred ca plaja muzicala e deschisa intotdeauna experimentului sonor.

 

Ce nu se stie despre rolul unui producator muzical?

Nu imi permit sa ofer exemple despre ce face sau ce ar trebui sa faca un producator muzical. Fiecare isi face treaba cum crede el ca e mai bine. Cred ca lumea ar trebui sa faca muzica, sa asculte ce fac altii si sa invete tot timpul lucruri noi.

In ciuda aparentelor, Romania are foarte multi oameni care produc muzica buna, solida. Problema vine din lipsa canalelor de promovare si a deschiderii cluburilor de a promova proiecte noi si diferite.

 

Cum a aparut initiativa Black Rhino?

Black Rhino este un proiect care strange sub umbrela lui muzicieni, artisti vizuali si oameni de comunicare. Scopul proiectului este de a promova sunetul si cultura din spatele acestuia.

Black Rhino nu este neaparat un proiect nou. Sub numele de Black Rhino se regaseste o munca de peste zece ani in ceea ce inseamna promovarea artistilor si a muzicii.

Asa cum am spus, nu suntem constransi de genuri muzicale. Black Rhino se adreseaza unei plaje foarte largi a spectrului sonor, fiecare parte din proiect are momentul lui. Nu putem vorbi despre o extindere ci despre momentul in care vor aparea si celelalte proiecte, moment care este foarte aproape.

 

 

Echipa 

Black Rhino este o comunitate organizata. Ca orice astfel de organizare, pe langa echipa de baza, avem si foarte multi oameni in jurul nostru care ne ajuta punctual.

Din Black Rhino fac parte Adriana Fadeev, Adrian Iota (Agi), Andreea Daniel, Diana Bangala, Ionut Marius (Good stuff) si Stefan Muscalu (Fane).

Adriana este the big boss. Ea stie tot timpul ce este de facut si cum ar trebui facut; e partea ancorata in management, organizare si dezvoltare. Andreea si Diana se ocupa de partea online si de digital, Ionut se ocupa de tot ceea inseamna video si foto iar Agi este partea de art a proiectului - tot ce tine de afise si de identitate vizuala este facut de el. Eu si cu Fane ne ocupam de partea muzicala.

Pe langa cei deja enumerati sunt multi oameni care ne ajuta si au pus umarul la acest proiect - Marius Costache de la Studio148 Alexandru Niculae si Alex Brusten de la Hangout Music, Andrei Bucureci, Tavi Scurtu, Jay (Yazee) si multi altii.

 

Muzica electronica din Romania

Cel mai mare minus al zonei de muzica electronica o reprezinta promovarea. Nu exista suficiente canale de comunicare, nu avem nici radiouri si nici publicatii care sa promoveze un astfel de sunet. De locuri de cantat nici nu mai vorbesc. Aici intervine Black Rhino Music. Scopul nostru este de a promova sunetul si cultura din spatele lui. Nu vrem sa reinventam roata, vrem doar sa cream un ritm stabil in care aceasta sa lucreze.

Incercand sa raspundem acestei nevoi si avand o mentalitate de promoteri, nu de organizatori de evenimente, promovam ceva pentru ca ne place in primul rand noua si pentru ca facem parte din acea cultura. Conferinte, seri de club, emisiuni video si podcasturi, show-uri cu trupe live si rezidente, sunt doar o parte din activitatile Black Rhino Music.

 

 

Comunicare

Din pacate nu avem o reteta pentru asa ceva. Cum am mai spus, canalele de comunicare sunt foarte putine, dar incercam sa ne adaptam situatiei si sa lucram cu publicatiile care sunt interesate sa promoveze acest tip de evenimente.

 

Emotii vizavi de ce urmeaza sa se intample?

Nu avem emotii pentru ca nu avem asteptari. Repet, noi avem mentalitate de promoteri, ne propunem sa ajutam dezvoltarea scenei de muzica in care activam, ritmul nu este dat de noi, ci de artisti si de public. Sunt bucuros ca suntem aici si ca facem parte din scena.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related