Mamagama, business-ul cu tricouri prenatale al unui fost publicitar

Mamagama, business-ul cu tricouri prenatale al unui fost publicitar

Raluca Stroe inca se gandeste la cum desena pe servetel outdoor-ul care acoperea jumatate din magazinul Unirea, pe vremea campaniei "Tu faci viitorul" [mai jos], pentru Connex. Dar Connex a devenit Vodafone intre timp si Raluca nu mai lucreaza in publicitate. 

Scurta incursiune in trecut in doua acte. Momentul t0: Raluca este captata de hainele din magazinul prenatal de pe Dorobanti pe langa care trecea zilnic. Observa croiul general menit sa ascunda evidentul, adica burtica. Nu-i place. Se gandeste sa faca altceva, pe principiul “if you have it, flaunt it”. 

Momentul t1: pe vremea cand era Art Director la BBDO Moscova si ceva frustrari creative n-o lasau in pace, isi gasea alinarea in cate un design pentru tricouri de sarcina, dupa program. Nu era convinsa ca ideea avea potential de business, dar cu putin ajutor de la Cristi Stuhulet pe partea de web si programare, administrare si distributie, incepea cu pasi mici.

Intoarcere-n prezent: o descoperim pe Raluca trecuta full-time in baricada antreprenorilor, cu brandul de tricouri Mamagama, care are mai multe sedii pe harta:

 

Campania care nu se uita

Hmm, a trecut ceva vreme de atunci, chiar nu mai stiu. Dar pot sa iti spun care a fost prima campanie la care am contribut. Stai, nici asta nu mai stiu! Haha.

Uite, o campanie pe care nu pot sa o uit, Connex - Tu faci viitorul. Cu nopti nedormite, idei aprobate in timp record, outdoor-uri facute dupa schite desenate pe servetel in pauza de lucru si care in final acopereau jumatate din fatada magazinului Unirea, primele filmari cu Suciu, apoi primele petreceri pana la 5 dimineata (divaghez). Dar da, "Tu faci viitorul". O campanie memorabila. 

 

Placut in advertisingul.ro

Cel mai mult si mai mult oamenii cu care am lucrat si care mi-au devenit buni prieteni.

Atunci si acum dupa 12 ani. Anca, Para, Ile, Tautu, Crina, Dragos + Dragos + Sam de la Carioca, Sorina, Ali, Panaitescu si multi altii.

 

Neplacut in general

Politica de agentie, meeting-urile prelungite, briefurile de vineri de la ora 6, pitch-urile de weekend, discutiile de pe Whatsapp cu clientii (in Hong Kong) si aranjamentele departamentului de productie cu diverse case de productie (in Moscova).

 

Cand ai renuntat la advertising?

Am renuntat la publicitate acum 2 ani, cand lucram la Ogilvy Hong Kong. Am observat ca Mamagama incepuse sa mearga si eram curioasa sa vad ce sa intampla daca ii dedic mai mult timp. Deci cumva din pura curiozitate. Din pacate, munca de birou in China era extenuanta si nu reuseam sa ma ocup si de Mamagama.

Trezit, alergat la ferry, ajuns la birou, meeting, brief, meeting, o barfa, brainstorm, sa revenim la barfa, brainstorm, Photoshop, meeting, meeting, alergat la ferry, ajuns acasa, somn. Si a doua zi de la capat. Alegerea a fost relativ simpla. Bine, acum imi dau seama ca lucrez mai mult, stii ideile bune au nevoie de munca. Dar nu ma simt deloc obosita.

 

Ideea cu tricourile prenatale

Cu mult timp in urma, in Bucuresti. In drum spre munca treceam zilnic pe langa un magazin prenatal din Piata Dorobanti.

Ma uitam la modelele din vitrina si ma intrebam de ce hainele de gravida incercau cu atata obstinenta sa ascunda evidentul (o burta mare), cand ar trebui din contra, sa-l scoata in fata, sa-l sarbatoresca. Cum se spune: “if you have it, flaunt it”. Si pac, mi-a picat fisa. Dar a trecut ceva vreme pana am inceput sa fac ceva. 

Initial am vrut sa fac design de baby slings. Apoi am tot citit comentarii si review-uri despre siguranta copilului si m-am speriat, haha. Asa ca am ramas la tricouri de sarcina.

Observasem o lipsa in directia asta. Am facut cateva cautari online, un Google words research, magazine existente, care era oferta si mi s-a parut ca e loc de mai bine. 

 

Impulsul de start

Am pornit afacerea in paralel cu jobul. Pe atunci eram art director la BBDO Moscova si aveam niste proiecte destul de grele, cu ceva frustrari creative. Asa ca dupa o zi de munca, veneam acasa, faceam un tricou si imi laudam singura ideile si creativitatea. Nu m-am gandit ca o sa fie vreodata vreo mare afacere, dar era un fel de terapie post-birou.

Si nu lucram singura. Am inceput afacerea impreuna cu un amic foarte bun, Cristi Stuhulet, care s-a ocupat de partea de web si programare, administrare si distributie. Ulterior (in momentul in care am inchis magazinul din Romania si redeschis in Hong Kong) a decis sa se concentreze pe firma de proiectare si aplicatii web Complecs Software pe care o conduce si care incepuse deja sa ii ocupe tot timpul.

 

Avantajul si dezavantajul antreprenoriatului

Libertatea de miscare si lipsa colegilor. 

 

Cum iti protejezi creatiile?

Am inregistrat modelele la Biroul de Copyright din Statele Unite (United States Copyright Office). Au fost cateva magazine care ne-au “furat” ideile.

Stai, nu numai ideile, un magazin a luat cu japca tot, fotografii, descrieri etc. Am vorbit cu un prieten avocat si ne-a ajutat. Mai greu este cu magazinele online din China, dar asta e o alta discutie.

 

Naming si identitatea Mamagama

Nume, prietena mea cea mai buna, Anca Baciu. Care e si copywriter si fosta mea echipa din D’Arcy si Odyssey.

Logo-ul a fost facut de Mihai Coliban. Intre timp l-am mai schimbat si inca sunt transformari, sper sa ajung la o forma finala in curand. Dupa 4 ani.

 

Comunicarea produselor noi

Social media (Instagram, Pinterest si Facebook) si postari pe diverse bloguri. Mai mult pe Instagram unde avem o comunitate de 25k followers. 

 

From sunny Florence with love ☀️❤️ The one and only @mikimiljian and our #watermelon #maternity #tee. Love it!

O fotografie postata de mamagamaworld (@mamagamaworld) pe

 

Care dintre canalele de social media livreaza cele mai bune vanzari?

Instagram si Pinterest. Facebook nu functioneaza mai deloc, se vede o crestere considerabila a traficului pe site, fara sa fie o conversie in vanzari.

A, si mi-am adus aminte de concursul de pe Instagram din LA! :)) Am ascuns litelele MAMAGAMA prin oras si oamenii le cautau si primeau premii - cu indicii pe Instagram. 

 

Echipa

Toti prietenii au fost implicati la un moment dat in afacerea asta. De la discutiile de la terasa Carturesti cu Sorina, Ali si Dan pana la idei, franturi de idei, sfaturi la un pahar de vin cu Richard, Denice si Donna in Hong Kong. Carioca cu fotografiile. Ruxandra cu pareri despre orice. Alex cu idei si mai ales suport moral.

Chiar si mama a fost implicata mult timp in afacere. M-a ajutat foarte mult si pe partea financiara, care nu e chiar punctul meu forte. E foarte greu sa treci dintr-un mediu pur creativ si sa te apuci sa faci un business plan, sa calculezi preturi si mijloace de productie, sa ai o vaga idee despre contabilitate.

In continuare ma lupt cu asta. Dar sa revin si sa raspund la intrebare. In momentul de fata am doua ajutoare de seama - Andreea in Los Angeles si Iulia in Hong Kong. Eu in Berlin. Si cam atat. Noi si restul lumii.

 

Rolurile fiecaruia

Fetele se ocupa de administrare si shipping in sediile din Los Angeles si Hong Kong. Iar eu de restul: productie, produse noi, design, colaborari cu ilustratori, advertising etc.

Nu avem o echipa mare, dar sper ca in viitor sa ne concentram mai mult pe partea de distributie si probabil o sa avem nevoie de o persoana pentru vanzari. Deocamdata avem cateva magazine cu care lucram in USA, Australia, Danemarca si Belgia.

 

Inspiratie in design-ul unor produselor noi

O portocala, o cireasa, un acvariu, o minge. Chestii rotunde in general.

 

Colaborarile pe partea de ilustratii

Eu vin cu ideile, pe care apoi le ilustrez cu diversi artisti care ma inspira si imi plac.

Anul asta am reusit sa colaborez cu o ilustratoare din Spania pe care o admiram de mult timp, Monica Calvo. Si apoi Greg Abbott, Jay Fleck, Timba Smits etc.  

 

Cele mai vandute tricouri

Watermelon, Fishbowl, Beachball si in momentul de fata, tricourile de iarna. Bauble Bump e high seller. 

 

Cum iti dezvolti business-ul?

As vrea sa extindem cu noi produse, nu doar tricouri. In momentul de fata suntem in faza de schita si sampling, dar sper sa fie online la vara.

Si in paralel am deschis un nou magazin (de data asta cu sediul in Berlin) cu uleiuri (tot pentru femei insarcinate, dar nu numai). Uita-te, cred ca o sa iti placa povestea brandului. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Group România

Ogilvy România, parte din rețeaua internațională Ogilvy, este o companie WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume (NASDAQ:WPPGY). Pe piața locală, Ogilvy creează platforme de comunicare,... vezi detalii »

Pozitii

Sectiune



Branded


Related