E ora pranzului si multi dintre voi aveti prin agentii cate-o mana de chefi publicitari. Daca nu i-ati pus inca la treaba, tot n-am facut nimic cu Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl. Bine, vorba vine, ca noi si juratii nostri am intrat intr-o noua saptamana ghiftuiti dupa ce in perioada 9-11 noiembrie am mancat aproape exclusiv mancarurile publicitarilor romani.
Finala Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl de la Chef Parade n-a mai insemnat un singur brief comun (vezi lava cake-ul din 2015), ci un manunchi de surprize, inclusiv pentru noi. Pregatiti-va mai jos pentru cateva povestiri si o sumedenie de poze.
Vineri dimineata ne reuneam in Chef Parade pentru a treia zi de nabadai culinare, de aceasta data cu cele 8 echipe finaliste: Minio Chilli-O (Minio), Activ Chefs (Activ Ad), Curcubeu pe Ceru' Gurii (Business Results), Zookies (Zenith Romania), Cu De Toate (Geometry Global), bakepoint (Smartpoint), Divina Farfuria (New Age Advertising) si Carla's Beans (GMP PR).
Atmosfera era degajata pe la inceputuri, lumea increzatoare si glumeata. Pentru ca oamenii n-aveau de unde sa stie ce-i asteapta.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Inainte de tragerea briefului cel mare pentru proba principala Lidl, echipele aveau de trecut un extemporal cu vin: proba "Aperitive inspirate, nascute din curiozitate", in care obiectivul era sa armonizeze un aperitiv gatit de ei cu un sortiment de vin Floare de Luna.
Chef Florin Dumitrescu si Andreea Turean (Brand Manager, Halewood Wines & Spirits) s-au alaturat juriului pentru aceasta ultima zi.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Ca s-o luam pe rand, precizam ca vinul nu i-a pus deloc in dificultate pe publicitari. Oricat de cunoscatori ar fi fost sau nu, toate pairing-urile vin-aperitiv au fost reusite. Nu doar asta, dar au fost dish-uri in toata regula cu layere multiple de gust, nu orice finger food de ici, de colo.
Intre timp, Chef Florin Dumitrescu spunea la o sueta afara ca ii sta gandul la o rocada. Auzise cat de bine se descurca participantii pentru niste oameni care fac toata ziua publicitate, nu sufleuri, si astfel terenul era fertil pentru o situatie-limita care sa faca lucrurile mai interesante.
Inapoi in sala de gatit, briefurile s-au tras, solutiile culinare ale fiecarei echipe s-au listat si a inceput implementarea.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
La vreo 15-20 de minute, in timpul adrenalinei de la bancurile de gatit, Chef Florin Dumitrescu anunta pe toata lumea: "In bucatarie, ca si-n viata, nimic nu e atat simplu precum pare. N-o sa facem exceptie fix in timpul acestei competitii, asa ca va rog sa faceti toti cate un salt la dreapta".
Indiferent cum s-ar fi pregatit pentru urmatoarele 50 de minute (etape, ingrediente, roluri in bucatarie, plating), acum publicitarii aveau de gatit la perfectie preparatele anuntate in prealabil de ceilalti concurenti.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Chef Parade a rasunat de "aoleu"-uri, am auzit si cateva injuraturi (dintre cele delicate), dar in final, lumea s-a conformat. Au schimbat barca, abordarea si povestea pentru cele ce aveau sa urmeze.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
La final, a fost bine, pentru ca totul a fost gustos, chiar daca berbecutul si rata au facut schimb de locuri, cine facea desert, n-a mai facut, si toate asezamintele de condimente de pe bancuri au trebuit sa-si gaseasca alti stapani.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Master Chefi publicitari din 2016
Dupa toate aceste rasturnari de situatie, suntem mandri sa desfasuram mai jos lista cu castigatorii Cupei Agentiilor la Gatit by Lidl 2017.
Au fost emotii, dar au fost si rezultate; tandemul Suedia-Bacau adoptat de Cu De Toate pe parcursul competitiei si-a armonizat gusturile asa cum trebuie. Astfel ca, pentru al doilea an consecutiv, Geometry Global este Agentia Anului la Gatit.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Zookies au surprins atat prin bucate, cat si prin nivelul de improvizatie manifestat la prezentarile in fata juriului. Cu totii, impreuna, au adus Zenith Romania pe locul doi in clasamentul agentiilor culinare ale lui 2016.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Dupa participarea de anul trecut, s-a vazut ca Activ Chefs n-au stat pe bara; miresme imbietoare trebuiau sa fi invaluit cladirea Activ Ad frecvent in tot acest rastimp. Pentru ca, iata, s-au clasat pe locul 3 la Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl '16.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
La noi sa stiti ca podiumul are patru locuri, nu trei. "Gurmanderia" e greu de tinut sub control si apreciaza tot ce prinde in stanga si-n dreapta; si-asa e greu sa ne oprim la doar patru locuri principale.
Dar ce voiam sa spunem: bakepoint, echipa formata dintr-un mastermind culinar, un sous-chef fara de care nu s-ar fi putut si un stand-up comedian, a gatit la prima participare la Cupa atat de bine cat sa faca din Smartpoint a patra cea mai buna agentie la culinarit.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Au urmat premiile oferite de Electrolux, dedicate celor care au pus cel mai bun #aburinbucate. Aici, inca o surpriza, cei care se declarau spaima ingredientelor, patru debutanti nu foarte familiarizati cu bucataria, Cooking Monsters de la GfK au obtinut primul premiu dedicat utilizarii aburului.
Lor le-au urmat in top alte doua echipe care stiu cum se face cu aburul in bucatarie: Minio Chilli-O si Activ Chefs.
Floare de Luna a acordat la randul sau 3 premii echipelor cu cel mai bun simt de impreunare a vinului cu preparatele. Ca sa vezi, topul este format din Cu De Toate (Geometry Global), Zookies (Zenith Romania) si Activ Chefs (Activ Ad).
Nu in ultimul rand, n-aveam cum sa stam nici noi deoparte la capitolul premii. Am acordat premii pentru dirijori de ingrediente si detectivi de condimente, pentru arogante culinare si cantareti de bucatarie, pentru prezentari bacoviene si cromatica din farfurii.
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Si cam asa a fost Cupa Agentiilor la Gatit by Lidl la capitolul urale.
S-au auzit multe, pe langa refrene improvizate, brainstorminguri agitate, ofuri profunde, vase sparte si, cel mai frecvent, rasete necontrolate. Oricata adrenalina ar fi fost in aer, nimeni nu s-a certat; asadar, putem declara intuitiv ca, in agentiile romanesti, teamwork-ul e la cote maxime.
Pe final, va lasam cu acest cadru minunat in care Chef Florin Dumitrescu se arata consternat de skill-urile deosebite ale publicitarilor la gatit:
Foto: Andrei Nica // Sendal Studio
Din pacate sau din fericire, oamenii din publicitate nu gatesc zi de zi; daca s-ar apuca mai serios, ne-am ingrasa cu totii intr-o veselie.
Echipa IQads implicata in Cupa Agentiilor la Gatit 2016: Ioana Dogaru (Business Developer), Marius Cristea (Managing Director), Miruna Spataru (Editing & Social Media), Andrei Barbu (Project Manager), Alexandra Aliman (Project Manager).
Cu sprijinul lui Mihai Anton pe partea de moderare si entertainment.
Si cu Brigada de Voluntari alaturi, pentru al doilea an la rand.
Partenerii evenimentului
Despre Lidl
De la intrarea pe piata romaneasca in 2011, Lidl a devenit unul dintre cele mai importanti retaileri din Romania. Lidl dispune astazi de magazine in mai toate tarile europene si este unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de tip discount din Europa. Cucerirea de noi piete, in care ofera clientilor calitate maxima la cele mai avantajoase preturi, ramane si pe viitor obiectivul Lidl cel mai important.
Despre Electrolux
Cu aproape 100 de ani de experienta in realizarea echipamentelor profesionale pentru cei mai buni bucatari profesionisti din Europa, Electrolux aduce excelenta culinara atat in cele mai renumite bucatarii ale lumii, cat si in casele utilizatorilor.
Pe platforma The Secret Ingredient, Electrolux propune in fiecare luna un ingredient secret, insotit de informatii despre istoria, valorile nutritive, retete si trucuri de folosire in meniul de zi cu zi. Astfel, Electrolux aduce excelenta in bucatarie nu doar prin tehnologie de top, ci si prin informatii si sugestii care dezvolta creativitatea culinara. Toate sfaturile culinare sunt oferite de Electrolux in parteneriat cu Chefi profesionisti.
Despre Chef Parade
Conceptul Chef Parade este adus si dezvoltat in Romania de catre Privileg Catering. Intr-un spatiu modern, Chef Parade Cooking School gazduieste cursuri de gatit, petreceri, workshop-uri si team building-uri pentru corporatii, adresandu-se tuturor celor care vor sa invete, sa se relaxeze sau sa-si desavarseasca abilitatile culinare.
Despre Cupa Agentiilor la Gatit
Creativii ingredientelor, ai prezentarilor si ai uralelor isi gasesc locul, pentru al patrulea an consecutiv, la Cupa Agentiilor la Gatit, un eveniment IQads care face parte dintr-un concept mai amplu de intreceri creative dedicate industriei publicitare din Romania - "Cupa Agentiilor". Scriem retetarul Cupei la Gatit inca din 2013 si starnim creativii sa se infrunte in preparate si farfurii. Partenerii media sunt: Bucataras.ro, Gustos.ro, Culinar.ro si Radio Guerrilla.