Jorg Riommi (Publicis Romania), jurat la Clio Awards 2016: Pozitionat intre Cannes si D&AD, Clio e si un festival predispus sa rasplateasca piata si continutul din Statele Unite

Jorg Riommi (Publicis Romania), jurat la Clio Awards 2016: Pozitionat intre Cannes si D&AD, Clio e si un festival predispus sa rasplateasca piata si continutul din Statele Unite

Jorg Riommi (Chief Creative Officer, Publicis Romania) a facut parte din juriul categoriei Audio & Audio Tehnique a Clio Awards 2016, a caror gala va avea loc pe 28 septembrie la New York.  Despre Audio & Audio Technique, ne-a spus ca este de fapt fosta sectiune Radio, in care nu prea mai avea cum sa nu se bage digitalul: 

Redenumirea reflecta schimbarile aduse de revolutia digitala [...]. Am jurizat si acum cateva proiecte clasice de radio, insa a existat mult audio online, branded content, de la podcasturi la show-uri radio sau feature-uri conexe in mobile.

Jorg Riommi se va afla, de asemenea, in juriul Golden Drum, la categoria Best Practices. Festivalul se va desfasura anul acesta in perioada 18-21 octombrie in Liubliana, Slovenia. 

Impreuna cu ceilalti cavaleri creativi de la Publicis Romania, il regasim si in tabara premiantilor, dupa cum s-a putut vedea aici. 

 

Pozitionarea festivalului Clio: intre Cannes si D&AD

Work de calitate si originalitate. Este intre D&AD (intr-un fel, destul de snob) si Cannes Lions (cam prea generos zilele astea). De asta Clio este un festival international atat de important si bine privit. Dupa mine, este cel mai bun show global, alaturi de cele 2 mentionate mai sus; si, poate, de The One Show. 

Si, ca s-o spunem pe-aia dreapta, e si un festival predispus sa rasplateasca piata si continutul din Statele Unite – la fel cum D&AD e mai apropiat de piata din UK.

 

Criterii si mod de jurizare

Creativitatea si originalitatea definesc jurizarea. In cuvintele festivalului “It’s all about the big idea”.

Am facut fiecare runda de jurizare in 2 valuri: un val “absolut”, in care am judecat work-ul “per se”, prin prisma valorii sale de sine statatoare, si un al doilea val, dupa ce am avut o imagine de ansamblu asupra intregului continut, aplicand criterii comparative.

 

Categoria jurizata: Audio & Audio Tehnique

Inainte, categoria asta se numea doar Radio. Faptul ca acum se numeste Audio & Audio Technique reflecta schimbarile aduse de revolutia digitala, felul in care acest domeniu a devenit mai larg. Am jurizat si acum cateva proiecte clasice de radio, insa a existat mult audio online, branded content, de la podcasturi la show-uri radio sau feature-uri conexe in mobile.

De asemenea, unele dintre cele mai bune idei sunt cele bazate pe radio/digital (din punctul de vedere al canalului), dar care de fapt inseamna mult mai mult, integrandu-se apoi in PR si Direct. 

 

Despre campanii

Ca de obicei, au fost lucrari ce nu trebuiau inscrise, dupa cum s-a vazut, sau care nu au fost suficient de bune. Insa au fost si cateva de-a dreptul exceptionale, cu idei si executii extrem de bune. Nu atat de multe pe cat m-as fi asteptat insa, ca sa fiu sincer.

Dintre acestea, cel mai mult mi-au placut campania “Learning on the way” pentru ADN from Bogota, trucul The Girls of Paradise si o campanie radio old school pentru Volkswagen.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Sectiune



Branded


Related