[Premiile FIBRA #1] Tragem linie: cel mai bun juriu prezent vreodata in Romania, 96 de speakeri, 99 premii pentru campaniile din ultimii doi ani, 4 zile, multe luni de pregatire

[Premiile FIBRA #1] Tragem linie: cel mai bun juriu prezent vreodata in Romania, 96 de speakeri, 99 premii pentru campaniile din ultimii doi ani, 4 zile, multe luni de pregatire

In urma cu aproape un an de zile se nastea ideea Premiilor FIBRA. Dezbatuta cu mai toata industria de comunicare din Romania, ea a devenit realitate in 2016, intre 3 si 6 mai la Hotel Caro din Bucuresti.

Conferinte, workshop-uri, talk-uri si debate-uri creative, derulate in paralel cu procesul efectiv de jurizare al celor 8 creativi internationali, festivitatea de premiere a celor mai bune campanii din ultimii ani  - toate s-au intamplat, au trezit zambete si mandrie, au nascut discutii si, fara falsa modestie, au unit pentru cateva momente industria de comunicare din Romania, care a uitat de ambitiile prezentului si nemultumirile trecutului, dezbatand viitorul in acorduri de pian.

Cu bune si cu rele, asta a fost prima editie a festivalului local de creativitate care premiaza curajul, sustine ideea creativa si crede in reusitele creativitatii locale.

Hai sa vedem cum a decurs:

 

Evenimentele FIBRA

Sectiunile de know-how ale evenimentului s-au bucurat de prezenta a 96 de speakeri carora le multumim pentru pregatirea temelor dezbatute, pentru punctarea in debate-uri a ofurilor constructive cu impact asupra industriei, pentru trezirea intrebarilor in randul participantilor.

Cum Premiile FIBRA pleaca in primul rand de la importanta echipei client-agentie, speram ca FIBRA #2 sa poata sa starneasca interesul si sa atraga mai multi clienti curiosi in sala, mai multi oameni din agentii si un numar mai mare de tineri dornici sa invete. 

Le multumim cu aceasta ocazie si moderatorilor care au tinut evenimentul in linie: Dan Petre (D&D Research), Matei Psatta (Leo Burnett Group), Andreea Strachina (Kaleidoscope Proximity), Costin Radu (Saatchi&Saatchi & The Geeks) si Sergiu Floroaia si lui Claudiu Teohari pentru moderarea Galei de Premiere si pentru glumele destept inserate in momentele tensionate. 

 

Jurizare

Cel mai mare succes al festivalului tine de atragerea creativilor din agentii independente internationale. Juriul Premiilor FIBRA a fost prezidat de Kevin Brady (Executive Creative Director, Droga5 New York), pe care l-am castigat in urma unei nebunii de campanie intitulata "Droga versus Bogusky".

Cel mai bun juriu prezent vreodata in Romania a fost alcatuit din: Evgeny Primachenko (Wieden+Kennedy Amsterdam), Karpat Polat (KARPAT), Bruno Luglio (R/GA New York), Robert Nagy (HEAVY), Olivia Walsh (apple tree communications), Radinka Danilov (Ruskin & Hunt) si Wendy Richardson (72andSunny Netherlands). 

In urma procesului de jurizare a celor 371 de lucrari inscrise / 724 case-uri - in cele 14 categorii ale competitiei festivalului, juriul a selectat shortlist-ul competitiei si, mai apoi, castigatorii

Despre prima impresie legata de campaniile romanesti si procesul de jurizare a lucrarilor, Kevin Brady a declarat: 
"Am vazut cum incercati sa faceti lucruri multe cu resurse putine. E vorba, in special, de utilizarea creativa a diferitelor canale media - Creative Use of Media a fost categoria cea mai puternica din punctul nostru de vdere. Gasiti solutii originale, fie de ordin tehnologic, fie de insight.[...] Un lucru important pe care l-am luat in considerare pe parcusul jurizarii a fost daca proiectele au fost reale, vizibile. Nimeni nu vrea sa premieze work fake."

 

Wendy Richardson a adaugat:
"Uneori nu e de ajuns sa ai, de exemplu, o cauza sociala. Legatura dintre brand si discutia pe care o poarta a fost foarte importanta: care e mesajul si cum pot sa-l transmit mai departe intr-un mod cat mai pur? Totul, advertising sau design, tine de mesaj".

 

Dezbaterile dintre jurati pe parcursul deliberarii au fost deschise, cum ne-au spus chiar ei.
Robert Nagy: A fost foarte distractiv si interesant, mai ales ca formam un grup divers de oameni, experti in zone diferite. Am discutat democratic despre fiecare entry, daca o persoana facea o anumita observatie si avea un punct de vedere unic, discutam si ne gandeam cu totii la elementul respectiv, incercand sa intelegem".

 

Despre rezultate:
“Mi-a placut work-ul pe care l-am vazut. Nu pot spune ca sunt surprins pentru ca sunt un fan al advertising-ului romanesc. Pe cand lucram in Rusia, am avut ocazia sa ma intalnesc cu Romania la Golden Drum si alte festivaluri internationale si aproape ca urasc cum, atunci cand vine vorba despre creativitate, aici sunt atat de multe idei bune pe care sunt invidios. […] Similar cu ceea ce se intampla in Rusia, cand bugetele pe care le ai nu se compara cu bugetele globale, esti obligat sa fii creativ. Si asta imi place, faptul ca work-ul vostru face abstractie de buget si se transforma in ceva cu atat mai puternic”, a spus Evgeny Primachenko.

 

"E tare sa vezi ca in festival au fost inscrise peste 700 de lucrari, ceea ce inseamna ca vreti sa faceti lucrurile sa se intample si e misto, asta inseamna ca oamenii vor sa fie mai buni tot timpul. Ceea ce e bine pentru intreaga piata. […] E interesant, in acelasi timp, cum puteti lua un lucru mic si sa-l faceti mare fara prea mult efort - si asta se vede in toate categoriile de new media si social media care duc creativitatea la extrem fara un buget mare", a precizat Bruno Luglio.

 

Aceleasi principiu a fost intarit si de Radinka Danilov:
"De fapt, e fix invers, daca nu ai o idee grozava, sau macar o idee buna, ai nevoie de buget, trebuie sa platesti mult ca mesajul sa ajunga la oameni".

 

"Reusiti sa faceti putinul sa fie mare si de impact. Ceea ce e foarte bine. Tineti-o tot asa si incercati sa va imbunatatiti constant si pastrati-va entuziasmul la fel de ridicat pentru ca asta inseamna ca va place ceea ce faceti", a adaugat Olivia Walsh.

 

Castigatorii

In cadrul festivalului, juriul a acordat 21 de Gold-uri, 27 de Silver-uri, 42 de Bronze-uri, 3 premii Grand FIBRA, 1 Premiu Special si 5 premii pentru: Clientul Anului, Campania Anului, Agentia Anului, Copywriterul Anului si Art Directorul Anului.

Au fost acordate 3 Gold-uri, 3 Silver-uri si 3 Bronze-uri in cadrul sectiunii Young FIBRA dedicata tinerilor creativi sub 30 ani, care au avut ocazia sa lucreze pe brief-uri reale "starnite" de URSUS si Carrefour.

Agentia Anului 2016 la Premiile FIBRA este McCann Worldgroup Romania, iar proiectul ales de juriu pentru Campania Anului a fost Cohn and Jansen JWT - "Purity Test" pentru AQUA Carpatica.

Copywriterul Anului este Sandra Bold (McCann Worldgroup Romania), iar Miruna Macri este Art Director-ul Anului 2016

Clientul Anului este Vodafone Romania.

 

Ce s-a vazut dupa:

Urmeaza o redare nedemna de ce s-a intamplat dupa gala de premiere.

 

 

In acordurile de pian propuse de presedintele juriului, Kevin Brady (fost membru si manager al unei trupe de new wave), reprezentati ai industriei creative locale - dintre care ii amintim pe Mihnea Gheorghiu, Vali Suciu, Andreea Nemens, Mihai Barsan, Eugen Suman, Jorg Riommi, Dan Frinculescu, Sandra Bold, Nadejda Ghilca si altii - au lasat discutiile in contradictoriu pe tema ghost-urilor, a numarului de premii acordate, a faptului ca s-a urcat sau nu pe scena sau a case-urilor neprezentate in cadrul galei in favoarea unei sesiuni de karaoke.

Asa cum vrem sa va lasam si pe voi pana ajungem la FIBRA #2.

 

Din interior

Cu bune si cu rele, asta a fost prima editie a festivalului local de creativitate intitulat Premiile FIBRA.
Primim bunele si inmagazinam relele pentru ca FIBRA #2 sa atinga obiective mai ambitioase sau mai realiste, in functie de asteptari.

Primim feedback-ul vostru si, intre timp, trebuie sa multumim IAA, UAPR si ADC*RO pentru sustinerea demersului Premiilor FIBRA, directorilor de creatie si tuturor celor implicati in etapa de pre-lansare a festivalului, GMP Group, Reload Film, FIVE's, Publicis Group si Grafica si Tipar pentru suportul creativ al evenimentului si al industriei, URSUS, Carrefour, Doncafe, Absolut, AQUA Carpatica, eJobs si Bancpost pentru asumarea rolului de sustinatori ai creativitatii locale, dar si contribuitorilor: pastel, Starcom MediaVest Group, ICEEfest, Millward Brown Romania, Urban Monkey, Rollin', Advanced Ideas, Casa de Traduceri, MVcom, bpv Grigorescu Stefanica, World Class, Hotel Caro Club, Sendal Studio si partenerilor media: Kiss FM, BIZ, Progresiv, Hotnews, 24FUN, Catavencii, Invent Media.

 

Dar si noua, echipei IQads si colaboratorilor:

Marius Cristea (Managing Director, IQads & SMARK)
Ioana Dogaru (Co-fondator si Presedinte, FIBRA Awards)
Mihaela Craciunescu (Senior Project Manager)
Miruna Spataru (Coordinating Editor & Social Media Manager)
Vlad Morarescu (Implementation Manager Collaborator)
Daliana Barbuica (Implementation Manager Collaborator)
Paul Balomiri (Consultant Independent Platforma Jurizare)
Alexandra Aliman (Junior Project Manager)
Andrei Barbu (Project Manager) 
Alexandra Badicioiu-Matei (Editor)
Andreea Badoiu (Editor)
Raluca Furtuna (Editor Colaborator)
Diana Seceleanu (Editor Colaborator)
Ivan Nicolae (Videograf Colaborator)

 

Despre Premiile FIBRA

Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creativ.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


The Geeks Bucharest

The Geeks este parte din Saatchi Creative Hub Bucharest, impreuna cu Saatchi & Saatchi Romania. Agentia se pozitioneza ca un partener de business cu focus pe solutii creative multidisciplinare de comunicare si... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Pastel

pastel este o agentie de comunicare romaneasca cu o abordare strategica si creativa, cu o activitate de 18 ani pe piata din Romania, peste 5.000 de campanii si proiecte dezvoltate, si un portofoliu de clienti... vezi detalii »

Casa de Traduceri

Toti stim ca cel mai bine ne simtim acasa. Noi credem ca, exact ca oamenii, cuvintele au locurile lor, locuri in care se potrivesc cel mai bine si in care se simt ca acasa. Intelegem ca mutarile nu sunt niciodata... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related