Alo? Iubitori de festivaluri de muzica? Vi i-am adus aici pe cei responsabili in parte de ele. Da, la microfon e chiar Brigada de Voluntari, cei din fotografia de mai sus, facuta de Anca Coman. Am vorbit cu ei despre una-alta si am aflat ca se ocupa de un alt proiect in paralel cu ce stiati voi ca fac. S-au apucat de filmat continuarea unui film romanesc, in varianta fresh - BdV la munte si la mare.
Stim ca a trecut 1 aprilie, dar povestea e pe jumatate adevarata. BdV de vacanta chiar exista, iar BdV-istii au lucruri de povestit de la distractii. Cum ar fi povestea ceapei aruncate in jar, care te face sa plangi dupa cum bate vantul. Explicatia, mai jos.
Si daca tot vorbeam de plans, stii ce-o sa te supere pe tine? Daca lasi ADventura URSUS sa treaca pe langa tine. Stim ca ai intre 18 si 30 de ani si ai chef de distractie, multe idei sau ogramada de povestiri pe care sa le pui in 3 OOH-uri succesive. Uite brief-ul. Acum intoarce-te la articol, citeste-l, pentru ca nu strica putina inspiratie de inceput, si apoi apuca-te de treaba, caci deadline-ul de inscrieri e pe 27 aprilie.
Lectura frumoasa si spor la treaba va dorim.
Cum se distreaza tinerii romani trecuti de majorat?
Noi ne distram facand voluntariat la evenimente. That’s our thing. Am inceput in 2008, la B’estfest, am crescut treptat, iar vara asta mergem la cele mai mari concerte si festivaluri din tara. Nu e insa doar distractie, fiecare eveniment are si foarte multa munca in spate, de planificare a etapelor si gestionare a sute de voluntari.
La final insa, merita totul cand organizatorul iti multumeste, iar voluntarii spun ca li s-a indeplinit un vis. Avem amintiri faine de la mai toate evenimentele, dar anul trecut, de exemplu, cel mai tare ne-am distrat la Blaj aLive si UNTOLD Festival.
Distractia tinerilor in comunicarea brandurilor vs. in realitate
Unele branduri se straduiesc cu adevarat sa-i inteleaga pe tineri, sa stie ce gandesc, cum gandesc, ce nevoi au si cum le pot satisface. Se simte in toata comunicarea lor ca sunt interesate sa creeze o legatura nu doar de tipul produs – consumator, ci lovemark - endorser.
La festivalurile de muzica gasesti astfel de branduri, care isi dau cu adevarat interesul sa aiba o prezenta memorabila si activari interactive, nu doar sa imparta niste flyere. Iar noi de multe ori suntem un mijloc de comunicare pentru sponsori, tricourile de voluntari avand si logo-urilelor.
In ceea ce priveste comunicarea brandurilor vs. realitate, in unele reclame distractia e aspirationala, cu un dram de fabulos, pe ideea consumi produsul X, vei face si tu Y.
Cat se distreaza tanarul online vs. offline?
Digitalul e omniprezent in distractia noastra si are din ce in ce mai multe sanse sa devina omniscient. Ne folosim de el sa stabilim planurile impreuna, iar comunicarea noastra nu ar fi posibila fara laptopuri si smartphones conectate la internet. Insa, asa cum o parte consistenta a activitatii noastre se intampla offline pe teren, la fel e si cu distractia, preferam interactiunea directa, in carne si oase.
Nu putem spune cu exactitate cat se distreaza tinerii online si cat offline, dar am facut un sondaj printre BdV-isti si avem destul de multi gameri impatimiti, care atunci cand nu voluntariaza, isi petrec timpul liber jucand League of Legends, Heroes of the Storm, Dota 2 si tot asa.
Bineinteles, mai sunt si jocurile de omorat timpul de pe telefoane, cum ar fi baschet in chatul de Facebook, Piano Tiles sau chiar Neko Atsume, acest urmas de Tamagotchi.
Ce programe-de-distractie aveti intern, in asociatie?
A devenit deja traditie „berea de dupa”, adica iesirea dupa ce se terminam tura la un eveniment. La inceput, ne strangeam dupa concertele mari, dar fenomenul s-a raspandit, acum se face gasca mai mereu.
Nimic nu se compara cu o bere rece dupa ce ne intoarcem de pe teren obositi, arsi de soare, piscati de tantari, transpirati si inca sub euforia evenimentului.
De obicei, ajungem in Centrul Vechi. Dupa 30 Seconds to Mars, am ocupat tot subsolul dintr-un bar. Ne bucuram mereu ca voluntarii vor sa petreaca timp impreuna si in afara turei oficiale, iar genul asta de socializare a devenit parte din experienta BdV.
BdV la berea de dupa 30 Seconds to Mars
Avem si foarte multe activitati organizate ad-hoc de membri, cum ar fi plecarea de 1 mai in Vama sau excursiile la munte. De aici am dezvoltat conceptul BdV la munte si la mare.
Avem si clasicul teambuilding anual, petreceri de Craciun, ateliere de DIY, iar la aniversarea de 5 ani am facut un picnic in Parcul Mogosoaia, unde ne-am batut cu apa, ne-am jucat badminton si darts.
3 must have-uri pentru o aventura cu prietenii.
Statii de emisie - receptie, multi-tool, vodka gummy bears.
O aventura misto traita impreuna
Aventuri avem multe, dar o iesire din seria BdV la munte ramane in top. Toamna trecuta ne-am strans vreo 20 de BdV-isti, ne-am luat rucsacii in spate si-am pornit pe Canionul Sapte Scari. Pentru unii a fost prima catarare mai serioasa, dar s-au descurcat. Cand am ajuns in varf, ne tremurau picioarele de la efort, dar simteam ca ne imbratiseaza norii. La cabana unde am campat, ne-am jucat cu magarusii si cainii de stana (care aratau mai mult a oi).
Seara am facut un treasure hunt in padure, care a fost putin The Blair Witch Project meets American Pie. Am adunat indicii, pe baza carora am facut mini-scenete de teatru.
Dupa ce-am facut focul pentru mancare, cineva s-a gandit ca ar fi amuzant sa arunce o ceapa in jar si-am inceput sa plangem fara sa ne dam seama de ce. Plansul a fost pe ture, in functie de cum isi schimba vantul directia. Dar mai mult am ras.