Industria creativa din Romania trece de mai bine de 2 ani printr-o criza de recunoastere. Recunoastere necesara nu doar pentru ego-ul creativilor care pierd nopti pentru a transforma un insight bun intr-o campanie cu impact la nivelul consumatorului. Nu doar pentru egoul clientilor care si-au asumat riscul sa incerce ceva nou in loc sa astepte sa testeze competitia apele. Nu doar pentru agentii ca entitati care-si atrag talente mai tinere sau mai experimentate cu raftul de premii din ultimul an. Recunoasterea necesara pentru mandria noastra ca industrie.
De aceea Premiile FIBRA rasplatesc curajul in creativitate, sustin industria romaneasca de comunicare si vin in intampinarea agentiilor si freelancerilor cu un modul simplu de inscriere al lucrarilor, cu pachete avantajoase pentru inscrieri si participare, cu prima inscriere gratuita pentru orice agentie sau freelancer.
Despre inscrierea lucrarilor/campaniilor in "Premiile FIBRA"
Competitia este structurata pe 14 categorii, 42 sectiuni si 9 premii speciale si include o sectiune dedicata tinerilor creativi, sub 30 ani – Young FIBRA.
Pana pe 22 aprilie, atat agentiile, cat si freelancerii din Romania si Republica Moldova pot inscrie, la toate sectiunile festivalului, campaniile realizate in ultimii 2 ani: 1 ianuarie 2014 – 15 aprilie 2016.
Taxa de inscriere este de 130 euro pentru prima sectiune la care este inscrisa o lucrare, respectiv 80 euro pentru urmatoarele, si prima inscriere este gratuita.
Pentru a simplifica procesul, toate inscrierile se fac online, prin formularul online de inscriere pentru agentii si freelanceri.
Membrii IAA, UAPR si IQads beneficiaza de reduceri
Toti membrii IAA, UAPR si IQads beneficiaza de reducerea de early bird pana pe 15 aprilie.
Astfel, agentiile membre isi vor putea inscrie lucrarile pentru o taxa de doar 99 eur pentru prima sectiune la care se inscrie o lucrare si 50 eur pentru urmatoarele .
Asumandu-si rolul de sustinator al industriei, festivalul Premiile FIBRA vine si cu pachete reduse de inscrieri ale lucrarilor si bilete la sectiunile de know-how, valabile pana pe 15 aprilie:
Medium pack – “Premiile FIBRA”
- maxim 5 INSCRIERI realizate de agentie / intr-un total de maxim 10 sectiuni
- 5 FULL Pass-uri de acces in cadrul evenimentelor FIBRA
(acces full la conferinte, workshopuri, serile FIBRA, Gala Premiile FIBRA si AfterParty)
Cost: 850 euro
Full pack – “Premiile FIBRA”
- Toate INSCRIERILE lucrarilor agentiei.
- 15 FULL Pass-uri de acces in cadrul evenimentelor FIBRA
(acces full la conferinte, workshopuri, serile FIBRA, Gala Premiile FIBRA si AfterParty)
Cost: 1850 euro
Castigatorii Gold FIBRA - inscrieri gratuite la ADC*E Awards
Art Directors Club Romania sustine in continuare Premiile FIBRA. Astfel, prin implicarea organizatiei locale, toti castigatorii premiilor Gold ai categoriilor din cadrul FIBRA vor beneficia de inscriere gratuita in sectiunile similare ale competitiei europene ADC*E Awards (European Design and Advertising Awards).
In plus, castigatorii Silver FIBRA, respectiv Bronz FIBRA, vor putea inscrie lucrarile lor la ADC*E Awards in conditii preferentiale.
In prisma parteneriatului ADC*RO – Premiile FIBRA, tinerii creativi sub 30 de ani, membrii ai scolii ADC, beneficiaza de acces gratuit la toate evenimentele din cadrul celor 4 zile de festival si de mentorat din partea membrilor Scolii ADC pentru inscrierea lucrarilor lor in competitiile YOUNG FIBRA.
Juriu condus de Kevin Brady (Droga5)
Festivalul va beneficia de un juriu international, provenit din agentii puternice, juriu ce il are in frunte pe Kevin Brady (Executive Creative Director la Droga5) “recrutat” in urma DM-ului neconventional pentru alegerea presedintelui juriului – campania DROGAvsBOGUSKY.
Jurati Premiilor FIBRA sunt:
- - Evgeny Primachenko (Wieden+Kennedy Amsterdam)
- - Karpat Polat (KARPAT)
- - Bruno Luglio (R/GA New York)
- - Robert Nagy (HEAVY)
- - Olivia Walsh (apple tree communications)
- - Radinka Danilov (Ruskin & Hunt)
- - Wendy Richardson (72andSunny Netherlands)
In ce categorii/sectiuni pot fi inscrise lucrarile:
1. VIDEO
Utilizarea curajoasa si inovatoare a unui mediu traditional precum video este exact ce incearca FIBRA sa onoreze si sa sustina. In cadrul competitiei, aceasta sectiune va include continut de publicitate video produs si destinat pentru difuzare pe ecrane si online.
Sectiuni:
TV/ Cinema
Online
Viral
Branded Content & Entertainment
Other Screens & Events
2. RADIO
Pentru participarea in aceasta categorie, inscrierile trebuie sa fie concepute si destinate pentru difuzare pe posturile de radio existente sau pe canalele radio online.
3. PRINT
Scopul FIBRA este acela de a onora toate experientele creative curajoase. In cadrul acestei sectiuni, vom recompensa maiestria grafica ce da dovada de curaj si se dovedeste de ajutor pentru comunicare, oferind astfel o mai buna intelegere a identitatii brandului.
Sectiuni:
Press
Indoor & In-store
Publications and Brand Collateral
Packaging
Brand identity
4. CRAFT
FIBRA premiaza si sustine curajul si creativitatea executiei incluse intr-o campanie sau activitate promotionala in toate formele sale.
Sectiuni:
Best Art Direction
Best Illustration
Best Copywriting
Film Craft
Sound Design
Best Use of Technology
5. DIGITAL
Cu intentia de a incuraja mijloacele creative de comunicare, FIBRA onoreaza solutiile online si digitale de brand, precum si inovatiile tehnologice utilizate pentru a oferi o experienta mai semnificativa, dar in acelasi timp neconventionala si/sau o mai buna intelegere a esentei brandului.
Sectiuni:
Web
Branded Games
Branded Apps
Branded Tech
Social Media
Online Banners
6. INTEGRATED
Scopul FIBRA este de a incuraja creativitatea in orice mediu. Campaniile care dezvolta solutii de identitate pe mai multe canale (cel putin 2) cu intentia de a imbunatati experienta de brand si de a crea valoare pentru brand sunt sarbatorite la FIBRA. Aceasta categorie include si campaniile 360⁰.
7. MEDIA
FIBRA sarbatoreste utilizarea creativa si indrazneata a tuturor mijloacelor media. In cadrul acestei Competitii, ne dorim sa onoram ideile inovatoare si implementarile utilizate pentru a crea si a dezvolta o relatie cu consumatorul sau cu comunitatea, explorand diverse mijloace media.
Sectiuni:
Creative Use of Media
Creative Media Mix
8. OUTDOOR
FIBRA isi doreste sa sarbatoreasca curajul creativ pe orice suport, inclusiv outdoor. In cadrul acestei sectiuni sunt incluse reclamele indraznete pe panouri si postere, precum si executiile ambientale de tipul out-of-home.
Sectiuni:
Billboard and Outdoor Poster
Special Projects
9. NON-PROFIT
La FIBRA, scopul nostru este de a sustine si de a onora creativitatea si curajul in publicitate, in special daca este o cauza superioara implicata. FIBRA sarbatoreste orice tip de activitate de comunicare care nu a fost conceputa sau creata de/impreuna cu un brand sau care nu a fost creata pentru castig financiar. Eforturile organizatiilor caritabile, de strangere sau colectare de fonduri, ale organizatiilor non-profit si ale organizatiilor non-guvernamentale, mesajele de sanatate si siguranta publica, mesajele de constientizare a publicului, etc. sunt incluse in aceasta categorie, impreuna cu orice alte forme de comunicare si utilizarea oricaror canale.
10. PR
Scopul FIBRA de a-si cladi reputatia ca fiind Competitia care onoreaza si sustine ideile curajoase si creative, nu ar putea fi indeplinit fara recunoasterea eforturilor de PR in toate manifestarile acestora. In cadrul FIBRA, aceasta categorie va include toate actiunile menite sa gestioneze relatiile dintre o persoana, o organizatie sau o companie si publicul sau tinta, prin construirea si mentinerea increderii.
Sectiuni:
Corporate Communications
Media Relations
Sponsorship, Partnership & Endorsements
Experiential/ Stunts
11. PROMO & ACTIVATION
Pentru a onora si a sustine curajul si creativitatea, FIBRA recompenseaza dezvoltarea de solutii de comunicare interactive cu scopul de a genera notorietate pentru un brand, de a creste cererea pentru un anumit produs pe piata sau de a diferentia brandul in comunicarea directa cu consumatorul. Inscrierile includ, fara a se limita insa, campanii care contin una sau mai multe executii pentru fiecare dintre sectiunile de mai jos.
Sectiuni:
Brand Activation
Shopper Experience
Brand Promotions
12. PRODUCT DESIGN
Designul de produs poate reprezenta un exemplu de curaj. Festivalul FIBRA recompenseaza curajul si creativitatea in utilizarea aplicata la produsele fizice, ca ajutor de comunicare a esentei brandului, precum si utilizarea sa pentru a crea un impact pozitiv asupra calitatii vietii consumatorului, creand astfel valoare pentru brand.
13. DIRECT MARKETING
FIBRA recompenseaza utilizarea curajoasa si creativa a comunicarii directe pentru a transmite un apel la actiune si pentru a genera un raspuns direct, creand valoare pentru brand dezvoltand si/sau imbunatatind relatia dintre brand si consumator.
Sectiuni:
Use of Traditional Media for Direct Marketing
Use of New Media for Direct Marketing
14. EVENTS
In cadrul acestei Competitii, categoria Events va recompensa toate activitatile care au ca scop crearea de interactiune directa cu audienta („live engagement”), demonstrand cunoasterea atat a publicului tinta, cat si a esentei brandului.
Sectiuni:
Live Shows & Festivals
Learning and Exhibition
Corporate Entertainment
Mai multe informatii despre modalitatea de inscriere si detaliile tehnice sunt disponibile pe site-ul evenimentului si pe email - [email protected]
Premiile FIBRA reprezinta un demers necesar acestei piete pentru a seta nivelul profesionalismului si pentru a sustine dezvoltarea industriei de comunicare.
Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative.