[Teritorii noi in publicitate] Andreea Lupu, despre inovatie si strategie in media

[Teritorii noi in publicitate] Andreea Lupu, despre inovatie si strategie in media

Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director la Starcom MediaVest Group, spune ca are un job privilegiat si atipic: un job de inovatie si strategie intr-o agentie de media. Tocmai de aceea, nu exista o rutina a zilei de munca. Care este vibe-ul viitorului? Mai multa inovatie in zona de media si de marketing si tipuri noi de creativitate, nascute din programmatic.

 

Scurt istoric personal

Am 30 de ani, sunt absolventa de Stiinte Politice la SNSPA si am un masterat in Comunicare si Relatii Publice, tot la SNSPA. In publicitate am intrat acum aproape 10 ani. De atunci am lucrat 2 ani pe BTL, 4 pe ATL si tot de 4 ani sunt in Starcom :)

 

Functia

Sunt Strategy & Innovation Director la Starcom MediaVest Group. Raspunsul scurt si abstract ar fi: este un job de inovatie si strategie, intr-o agentie de media :)

In esenta, este un job ce presupune veleitati strategice, sensibilitate creativa, curiozitati antropologice, rigoare de planner, obiectivitate de account si multa pasiune. 

O zi de munca poate presupune “analizarea” unui brief existent si stabilirea “structurii” pe care voi construi ulterior strategia creativa/de brand si approach-ul inovativ. Alteori presupune observarea unei oportunitati de new business pentru un client actual sau potential, pregatirea unor idei creative pentru un brief de media existent sau realizarea unui competitive 360, de content & communication inventory.

Una dintre partile cele mai frumoase si entuziasmante este realizarea unor proiecte al caror brief mi-l construiesc singura, in functie de un business insight sau de o observatie empirica ce m-a marcat si care are potential actionabil.

Alte zile de munca ar putea fi potentate de mai multa adrenalina: cu filmari pregatite in integrum – de la script, la cooptarea echipei de filmare si implementarea propriu-zisa.

 

Scurt istoric al departamentului

Starcom este prima si singura agentie de media din Romania care are un departament de Inovatie, implicat activ in brief-urile agentiei.

Acest lucru este un argument suplimentar in sustinerea sinergiei “media-creatie”, apropos de internalizarea mesajului creativ si transformarea lui intr-o experienta autentica.

Departamentul de inovatie a fost infiintat in anul 2007 si nu neaparat ca urmare a schimbarilor din industrie, ci ca o consecinta fireasca a intalnirii unor oameni frumosi, creativi si strategici, care aveau ca diferentiator si argumentatia cuantificabila, specifica unei agentii de media.

 

Neintelegeri in legatura cu ceea ce faci

Este un job aparent atipic pentru o agentie de media, daca ne uitam la cum arata organigramele altor agentii de media. Si poate din aceasta perspectiva au fost situatii in care diversi colegi de breasla si nu numai nu intelegeau care este jobul meu exact.

Pe de alta parte, Starcom nu a livrat niciodata doar servicii de media, ci servicii de media integrate cu know-how de consumator, idei creative sau chiar platforme digitale focusate pe “consumer experience” (cu mult inainte ca acestea sa devina un trend).

 

"Educarea" pietei

Nu as raspunde in stilul "tehnocrat" pentru ca nu cred in retete, in pledoarii sau pilde. Cred ca educarea se poate face prin (si prin) puterea exemplului.

Ca oameni de comunicare, job-urile noastre inseamna de fapt vocatie. Inseamna pasiune si perseverenta. Inseamna caractere puternice si oameni frumosi alaturi, dar si dorinta de a invata, de a fi mereu informati, de a fi la curent cu trendurile sau poate chiar de a genera unele noi.

Din acest motiv, "educarea" o vad si prin prisma bucuriei de a merge la prezentari cu lucruri extra-brief, complementare. De a-ti dori sa livrezi mereu mai mult decat "bullet-urile" din sectiunea "mandatories" si de a-ti gasi resorturile sa o faci cu pasiune si la superlativ.

 

Provocari

In advertising, in general, challenge-urile cred ca sunt la ordinea zilei.

As mentiona insa demersurile de creare si implementare a campaniilor sociale la care am lucrat pana acum - cooptarea pro-bono a partenerilor care sa lucreze zi si noapte alaturi de tine, motivati de acelasi credo si avand acelasi patos. Acestea cred ca sunt unele dintre cele mai emotionante si rewarding momente :)

 

Viitorul

Inovatia va fi mereu parte integranta a motorului publicitatii. Atat acum, cat si in viitor, cred cu tarie in triada Creativitate-Media-Utilitate. Media nu mai este un simplu vehicul, ci o experienta sau un facilitator, fiind ajutata de tehnologie.

Anul acesta, la Cannes, o serie de specialisti au sintetizat foarte bine „vibe-ul viitorului”. Si as enumera cateva teritorii care se vor dezvolta din ce in ce mai mult (atat in afara, cat si in Romania):

  • Storytelling-ul (The art of storytelling in a CPM world).  Exista o saturatie la nivel de mesaje sau topicuri de conversatie, saturatie ce poate fi combatuta prin maiestria brandurilor de a construi povesti, prin arta de a starni interesul pornind de la insight-uri frumos exploatate.

Chiar si un ad extraordinar este in definitiv o “intruziune”, o “intrerupere” a programului.

In conditiile in care advertising-ul este din ce in ce mai mult “on demand”, storytelling-ul capata o importanta vitala.

  • Programmatic-ul – unul dintre cele mai hot topicuri.

Desi este un tool de media & performance - el este extrem de util creativilor, pentru a construi ad-uri customizate, in functie de comportamentul consumatorului, de context si de o serie de variabile ce influenteaza componenta de engagement. Programmatic-ul este cel ce genereaza un nou tip de creativitate si o noua era a advertising-ului.

  • Content marketing–ul devine o realitate si el se reflecta atat in partea de creatie, ca parte intrinseca a brief-urilor, cat si in partea de planning, buying sau programmatic.
  • Tehnologia si cifrele functioneaza intr-o maniera complementara si interdependenta cu creatia si emotiile.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related