Intrerupem linistea de vineri cu o informatie tulburatoare pe care ne-o soptesc in casca doi psihologi americani: Sexul nu vinde.
Aceasta este concluzia studiului realizat de Robert B. Lull si Brad J. Bushman. Si, daca tot suntem aici, la rascrucea in care universul a fost dat peste cap, aflam si ca “nici violenta nu vinde”.
Ok, sexul iti atrage atentia, macar aceasta axioma a fost lasata sa vegheze la fundamentele publicitatii. Dar nu iti vand produsul.
Cei doi au analizat datele a 53 de experimente in care au fost implicati 8.500 de participanti, pentru a vedea cat sunt de eficiente sexul si violenta in publicitate. Spoturile cu valente sexuale au fost privite de participanti mai putin favorabil ca cele neutre. Cu cat reclamele erau mai sexuale, cu atat indivizii aveau o parere mai putin pozitiva vizavi de produs.
"Oamenii sunt in asa fel facuti incat sa acorde o atentie mare sexului si violentei, dar sa nu uitam ca au o capacitate limitata de atentie. Asa ca, daca sunt preocupati de sex intr-o revista sau joc video, vor avea mult mai putina atentie de acordat detergentului din reclama", explica Bushman.