Dupa cativa ani de PR pentru Antena 1 si Realitatea TV, Elena Prodan (Owner, EPR Concept) a decis sa iasa din zona ei de confort si sa isi indeplineasca un vis din facultate- acela de a-si deschide propriul business de PR. Experienta anterioara a ajutat-o sa intre in contact cu diverse persoane publice, asa ca acum, printre clientii ei se numara si vedete din showbizz, precum Nicolae Tand, Florin Neby, Andrei Aradits sau Ela Craciun.
Despre cum este sa fii antreprenor in PR, ce a invatat din anii de PR pentru brandurile de media si care sunt campaniile la care a lucrat pana acum, ne spune Elena mai jos:
PR pentru brandurile de media
Am inteles foarte bine cum functioneaza media in tara noastra. Care sunt caracteristicile fiecarui grup in parte, diferentierea, pozitionarea in piata, dinamica activitatilor, rigorile, modul de abordare. Este un lucru extrem de util. Ca relationist este imposibil sa eviti relatia cu mass media.
Un mare subiect de controversa in ceea ce priveste domeniul PR-ului este cu privire la formarea unui relationist bun: trebuie sa aiba background ca jurnalist sau nu? Cand s-a infiintat aceasta profesie a existat un val de jurnalisti care s-au transformat in relationisti, iar peste ani a ramas poate acest mit ca un bun specialist in relatii publice trebuie sa aiba experienta in presa. De aceea, daca luam in considerare acest mit, experienta mea din trusturile media a contat si mai mult. Insa, am intalnit profesionisti foarte buni care nu aveau trecut in CV niciun job in media, dar care erau brici ca strategi si nu numai.
Switch-ul catre propriul business de PR
Dorinta de a avea propria mea agentie de PR a aparut prima data in facultate pe masura ce studiam mai multe despre relatiile publice. Citeam studii de caz, despre campanii, veneau specialisti din piata si ne dadeau insighturi ale industriei. Au fost profesori care ne-au intrebat: ce vreti voi sa va faceti cand veti fi mari? Aveam de ales intre publicitate si relatii publice.
Mi-a suras de atunci ideea de a avea businessul meu, dar pana acum insa nu cred ca era momentul. Atat in Realitatea TV, cat si in Intact Media Group am invatat foarte multe, am avut parte de multe provocari, am cunoscut multi profesionisti cu care am lucrat impreuna pe proiecte mari si frumoase.
Cand esti pe cont propriu lucrurile sunt mai complexe, diverse, sunt clienti care sunt foarte open mind si permit mult curaj si creativitate. Nu in ultimul rand, provocarea in sine a contat cand am luat decizia de a fi pe cont propriu. M-am gandit bine inainte sa fac acest pas care efectiv m-a scos din zona mea de confort, dar cred ca altfel bati pasul pe loc.
Clientii EPR Concept
Clientii sunt din zona de lifestyle, health, horeca, FMCG, showbizz, publishing, fashion.
In portofoliu exista atat persoane publice alaturi de care facem constructie de brand, oameni care inteleg puterea pozitionarii si a diferentierii in piata, coerenta si nu numai (Nicolai Tand - Chef cu o experienta de peste 12 ani in domeniul gastronomic, owner La cantine de Nicolai, ex jurat Top Chef-Antena 1, concurent Danseaza printre stele-Antena 1, moderator Star Chef –Antena Stars), Florin Neby (fost campion mondial si european la gimanastica masculina, personal trainer - neby.ro, antrenorul de la Neatza cu Razvan si Dani-Antena 1) si nu numai.
Am lucrat sau mai lucrez inca cu Maga &Tudoran, Andrei Aradits, Ela Craciun. De altfel, prin prisma experientei mele personale am lucrat si inainte cu zeci de persoane publice in cadrul grupurilor media Realitatea TV si Intact Media Group si cumva era normal sa pastrez si acest domeniu.
De asemenea, printre clienti se numara diferite branduri care fie sunt interesate de comunicare strategica si o mediatizare eficienta a produselor sale, a premierelor (spre exemplu dr Taner Chemal – specialist implantologie si creatorul clinicilor Implantodent realizeaza in prezent in Romania operatii pe care doar doi doctori le mai efectueaza la nivel mondial; este doar un exemplu de premiere), fie servicii editoriale, comunicare interna, crisis management, media training (Mall Promenada – cel mai nou mall din bucuresti ce a adus in piata un concept total nou de abordare a clientilor targetta pe corporatisti), Salt&Pepper Catering (firma de catering ce a introdus conceptul de finger food design in tara noastra), Ellida Toma, Lo Spaccio, Chocolat s.a.
Toti cei enumerati se inscriu la clienti de cursa lunga, chiar daca unele proiecte au fost duse la bun sfarsit, pana in punctul in care s-a atins obiectvul, clinetul a fost de cursa lunga.
Exista in piata o nerabadare din partea clientului care doreste sa aiba multa vizibilitate in media sau in social media de pe o zi pe alta pentru ca ai au un produs foarte bun. Si atat. Nu este in regula, comunicarea eficienta nu are cum sa fie punctuala. Este ca in viata, nu poti avea prieteni daca tu comunici cu ei doar cand vrei sa ii informezi ca ai mai realizat ceva. Totul se tranforma cumva in monolog.
Altfel, toate profesiile comunicarii sunt mai orientate ca oricand spre consumator. Citeam cercetarile mai noi ale lui Kotler si Amstrong despre transformarea mixului de marketing din cei 4 P (pret, produs, plasament, promovare) in 7 C- absolut totul orientat spre consumator: product se transforma in consumer value, price – cost to the consumer, place – convenience of purchase for the consumer), promotion – communication with the consumer, iar extra utem vorbi acum despre competency of the consumer service, customer relationship management, context of the transaction – how the interaction fits with the way the customer does things.
Asadar, recomand comunicarea pe termen lung pentru rezultate eficiente.
Cel mai complex proiect
Fiecare proiect are parti de complexitate. Fiecare proiect este bine individualizat si are nevoi specifice. Voi vorbi, insa, despre campania integrata cu ocazia aniversarii primului an de viata a Mall Promenada. Am lucrat alaturi de FourHooks & Noeland & Spoon Media.
Totul s-a desfasurat pe ideea de #primadata. Campania a implicat relocarea echipei Neatza cu Razvan si Dani, Antena 1 care a realizat o editie speciala de pe terasa Promenada, vedete care au endorsat brandul: Carmen Bruma, Razvan Simion, Dani Otil, Teo Trandafir, Andrei Aradits, Nicolai Tand. Campania a implicat doua etape.
Prima- cea de teasing in care vedetele au dezvoltat o leapsa in social media cu #primadata , au realizat un concurs, iar castigatorii s-au intalnit cu persoanele publice in Mall Promenada si au avut parte de o experienta pe ideea de prima data. On line-ul s-a convertit in offline. Etapa a doua a implicat cate un happening cu vedetele din ora in ora in ziua aniversara, iar seara s-a incheiat cu un concert Vama si cu multe surprize, cadouri tot ce implica o zi aniversara. Aceasta a fost pe scurt componenta de PR care a generat free media coverage pe viva.ro, okmagazine,ro, antena1.ro, wowbiz.ro, click.ro, ro.celebrity.yahoo.com, dibahair.ro, kfetele.ro, apropotv.ro , Antena 1, un buzz foarte bun in social media si un trafic de sarbatoare in Mall Promenda pe 17 octombrie.
Echipa
Celula de baza contine alaturi de mine (specialist in relatii publice), un copywriter, un event manager, grafician, fotograf si multi parteneri cu o experienta extraordinara in piata care acopera nevoi nisate.
Specializarile sunt: Personal branding, Comunicare strategica, Relatii cu mass media, Servicii editorial, Event Management, Social Media Communication, Creative content de blog, Comunicare interna, Media training, Crisis management, CSR, Photo&Video Shootings.
Calitate principala pe care trebuie sa o aiba un antreprenor in PR
Obsesia pentru client.
Calitate principala pe care trebuie sa o aiba un om de PR
Viziunea.
Ce ii vinzi clientului?
100% atentie dedicata. Curaj. Creativitate. Implicare. Determinare. Entuziasm. Profesionalism. Background solid teoretic si practic. Ambitie. Viziune. Rezultate.