[Clisee in publicitate] Victor Stroe: Visul meu secret nu e legat de Cannes sau D&AD, ci vreau ca toate brandurile de pe mapamond sa foloseasca sintagma "Oriunde, oricand"

[Clisee in publicitate] Victor Stroe: Visul meu secret nu e legat de Cannes sau D&AD, ci vreau ca toate brandurile de pe mapamond sa foloseasca sintagma "Oriunde, oricand"

Victor Stroe (Strategic Planning Director, Leo Burnett Group) ne prezinta istoria unei expresii pe care, crede el, orice brand ar trebui sa o foloseasca. A devenit celebra in comunism, folosita mai intai de Cico. Telefonie mobila, ciocolata, bere, internet, sau televiziune, toate au vazut apoi oportunitatea de a fi la dispozitia consumatorului oriunde si oricand.

Expresia mea publicitara favorita este “oriunde, oricand”.

Orice brand ar trebui sa o foloseasca. Largeste si stramteaza deopotriva, esentializeaza, dar nu dilueaza, sintetizeaza fara sa confuzeze.

Multi au sezisat oportunitatea si “Oriunde, oricand” se dezlantuie in toate formele: slogan, headline, descriptor, element de forta in copy. “E OK sa ciocolata oriunde si oricand”,  “te racoresti oriunde si oricand cu noul Ciuc”, Vodafone iti ofera Supernet oriunde, oricand, HBO GO oriunde, oricand, Voyo.ro oriunde, oricand, oricat etc.

Marcanti politicieni gorjeni, avizi de publicitate de calitate, s-au lansat cu un silver bullet electoral: “Pentru Craiova, oricand, oriunde si impotriva oricui!”.

In anii ’90, advertiserii vechi spun ca sloganul a fost pe shortlist pentru magazinul Gepa Electro Center (NR: Gepa Electro Center e printre primele companii care au lansat reclame in Romania). A picat  cand o voce din board a obiectat ca “oriunde” se poate sustine, dar nu si “oricand” - magazinul tragea obloanele la orele 19:30 L-S, iar D era complet inchis. S-a mers pe “un pic mai bine pentru dumneavoastra”.

In anii 2000, se zice ca cei de la Connex agreasera “Viitorul suna bine. Oriunde. Oricand”. Tocmai cand sa se apese butonul Enter cu mailul aprobator catre agentia  D’Arcy, o cucoana cu breton de la purchasing a ridicat in discutie ca de data asta se poate sustine “oricand”, dar nu si “oriunde”. Acoperirea schiopata pe ruralul mare si urbanul mic. S-a renuntat la cele doua cuvinte magice. La aflarea vestii, D’Arcy a cazut in depresie pana la inevitabila inchidere.

Povestea lui “Oriunde, oricand” insa, incepe mult mai devreme, in comunism.

S-a folosit intr-o proto-forma cu topica inversata la Cico: “Oricand, Oriunde”. Layoutul cu papusa si sloganul au venit intr-un brainstorming de la un CS exec. Mare noroc ca era prezent un vizionar director de creatie coreean, care punea mai presus ideea de functie. A vazut potentialul expresiei si a promovat-o cu solicitudine asiatica.

Concomitent, insa, se lansa in alimentare o bere cu aproape acelasi slogan!

Agentia care lucra pe bere avea mantra “mai multa publicitate, mai putin advertising!”. Nu credea deloc in naming si se baza exclusiv pe text. Prin urmare marca se chema “Bere 6.5%, cu mai putin alcool” si conta enorm pe slogan.

Orgoliile de atunci erau precum cele de azi. Acuze reciproce de furt intelectual au inceput sa se perpetueze intre agentii: pe telex, in articolele de industrie, pe gazete de pereti, ba chiar aluzii strecurate in popularele rebusuri.

Vremurile recente au adus pe langa Internet si maturizarea pietei. Brandurile au inceput sa-i faca dreptate lui “Oriunde, oricand”. La inceput mai timid, ici colo un “Oriunde” si din cand in cand un “Oricand”.

Azi, telefonii mobile, beri, carduri bancare, online booking, societati agricole,  firme de carat mobilier urban, depanari auto, saloane de masaj si dresaj, retaileri de online si multi altii au sesizat oportunitatea sa ne fie la dispozitie literal “Oriunde, oricand”.

Visul meu secret nu e legat de Cannes sau D&AD, ci vreau ca toate brandurile, toate brandurile de pe mapamond, mici, mari sau medii, sa foloseasca sintagma asta.

PS: Speciale multumiri colegilor Cosmin Ezaru, Radu Olteanu, Teo Stefan si Octa Aftanasa pentru numeroasele exemplificari si sugestii ajutatoare.

Daca aveti propriile exemple, va rog sa le trimiteti nu oriunde, ci la mine pe Facebook. Le astept desigur oricand.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related