Munca de PR este in mare parte anonima, spune Monica Botez (Partner, Golin). Desi echipa si expertiza in domeniul clientului vor cantari mereu mai mult decat premiile, ele fac vizibila munca echipei si valideaza in mod public deciziile si alegerile care au fost luate intr-o campanie.
Festivaluri
PR-ul s-a schimbat si odata cu el si modul in care agentiile (de PR) se raporteaza la festivaluri. Astfel, daca initial am ales cu precadere festivaluri de PR, de 2-3 ani participam si la festivaluri de digital, CSR sau creatie.
Participari in ultimul an
Mergem intotdeauna la cele mai cunoscute, respectate, de traditie festivaluri din Romania si din afara. In ultimul an am obtinut premii la Romanian PR Award, Sabre, Romanian CSR Awards, European CSR Awards, Webstock, ADC*ro Awards, Cristal festival si o shortlistare recenta la European Excellence Awards, care speram sa se transforme intr-un premiu.
Poate la fel de important este insa festivalul nostru intern – Golin Awards. Campaniile din Romania concureaza cu proiectele colegilor nostri din Europa, America si Asia, intr-o competitie aprinsa. Pentru ca in fiecare an are loc inainte de Romanian PR Award, Golin Awards functioneaza si ca un preview, cam ca Golden Globes pentru premiile Oscar :) Anul acesta am luat premii la Golin Awards pentru AFI – Christmas in July si Casa Lipton, ambele campanii au fost nominalizate si la PR Awards, asa ca fingers crossed.
Rezultate in ultimul an
Avem peste 50 de nominalizari si premii intr-un an, deci nu as putea da lista exhaustiva.
Dintre campaniile pe care le facem se detaseaza insa cateva care devin multi-premiantele, care reprezinta un mix ideal de creativitate si eficienta si au un factor de wow, de memorabilitate.
Cele mai premiate campanii in ultimul an au fost Pepsi - Ia-ti vara in cap (Gold la PR Awards si la ADC*ro Awards si shorlistat la Sabre), History Channel – Lansarea Vikingii (Gold la Sabre), BASF - Chain Reaction (Gold la PR Awards, mentiune speciala la Romanian CSR Awards), Cercul fetelor destepte – Nuvaring, impreuna cu Lowe Medic One (Saphire & Emmerald la Cristal festival).
Motivatia
Ca ne place sau nu, alaturi de echipa si portofoliul de clienti, premiile fac parte din ADN-ul unei agentii si sunt importante in conturarea perceptiei despre ea.
A participa la festivaluri mi se pare astfel un gest firesc: premiile reprezinta o confirmare in plus a succesului, ajuta la transparentizarea pietei si mai ales creeaza un mediu competitiv (in sensul pozitiv al competitivitatii).
Dar mai e ceva. PR-ul inseamna in proportie de 99,9% foarte multa munca anonima – zeci, sute de ore de consultanta si implementare de care stim, de cele mai multe ori, doar noi si clientii. Momentul de premiu e acel 0,1% care face dintr-o data vizibila munca echipelor client-agentie. E acel 0,1% care motiveaza si valideaza public anumite alegeri pe care agentia le-a facut intr-o campanie.
Efecte
Nominalizarile si premiile aduc vizibilitate, iar festivalurile reprezinta contextul unor intalniri care pot duce apoi la colaborari frumoase. Echipa si expertiza in domeniul de business al clientului vor cantari insa intotdeauna mai mult decat premiile.